Cílem této diplomové práce je objasnit téma crowdfundingu, jeho vývoje, druhů a základních klíčových faktorů. Zaměřuje se na odměnový neboli Reward-based crowdfunding, konkrétně na oblast film a video. Praktická část obsahuje analýzu projektů z vybrané kategorie. Závěrečné shrnutí zhodnocuje výsledky analýzy a stanovuje doporučení pro tvůrce projektů.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is to clarify the crowdfunding theme, its development, types and basic key factors. It is focuses on Reward based crowdfunding, specifically on category Movies and videos. The practical part contains analysis of projects from the selected category. The final summary evaluates the results of the analysis and establishes recommendations for project promoters.
Cílem této diplomové práce je objasnit téma crowdfundingu, jeho vývoje, druhů a základních klíčových faktorů. Zaměřuje se na odměnový neboli Reward-based crowdfunding, konkrétně na oblast film a video. Praktická část obsahuje analýzu projektů z vybrané kategorie. Závěrečné shrnutí zhodnocuje výsledky analýzy a stanovuje doporučení pro tvůrce projektů.
Anotace v angličtině
The aim of thesis is to clarify the crowdfunding theme, its development, types and basic key factors. It is focuses on Reward based crowdfunding, specifically on category Movies and videos. The practical part contains analysis of projects from the selected category. The final summary evaluates the results of the analysis and establishes recommendations for project promoters.
Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding.
Osnova:
- Charakteristika a vývoj crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Popis reward-based crowdfundingu.
- Analýza a zhodnocení kampaní crowdfundingu ve vybrané oblasti v ČR.
- Shrnutí a návrh doporučení.
- Formulace závěru.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding.
Osnova:
- Charakteristika a vývoj crowdfundingu ve světě a v ČR.
- Popis reward-based crowdfundingu.
- Analýza a zhodnocení kampaní crowdfundingu ve vybrané oblasti v ČR.
- Shrnutí a návrh doporučení.
- Formulace závěru.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The jobs act crowdfunding for small businesses and startups. New York: Apress, 2012. ISBN 9781430247562.
DRESNER, Steven a C. WALLACE. Crowdfunding: a guide to raising capital on the internet. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014. Bloomberg financial series. ISBN 9781118746868.
MACHÁLEK, Petr a NESRSTOVÁ Jitka. Základy fundraisingu a projektového managementu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-55186.
STEINBERG, Scott. The crowdfunding bible: how to raise money for any startup, video game or project. S.l.: READ.ME, 2012. ISBN 9781105726286.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 1440550336.
Seznam doporučené literatury
CUNNINGHAM, William Michael. The jobs act crowdfunding for small businesses and startups. New York: Apress, 2012. ISBN 9781430247562.
DRESNER, Steven a C. WALLACE. Crowdfunding: a guide to raising capital on the internet. Hoboken, New Jersey: Wiley, 2014. Bloomberg financial series. ISBN 9781118746868.
MACHÁLEK, Petr a NESRSTOVÁ Jitka. Základy fundraisingu a projektového managementu. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-55186.
STEINBERG, Scott. The crowdfunding bible: how to raise money for any startup, video game or project. S.l.: READ.ME, 2012. ISBN 9781105726286.
YOUNG, Thomas Elliott. The everything guide to crowdfunding: learn how to use social media for small-business funding : understand crowd psychology : gain an online presence : create a successful crowdfunding campaign : promote your campaign to reach hidden funding sources. Avon, Mass.: Adams Media, c2013. ISBN 1440550336.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svojí diplomovou prací s názvem Reward-based crowdfunding a jeho využití ve vybrané oblasti v České republice. Cílem práce je charakteristika nejčastěji využívaného typu crowdfundingu a následná analýza a zhodnocení vybraných projektů a jejich kampaní v České republice využívající pro své financování reward-based crowdfunding. Studentce byly položeny následující otázky:
1. Můžeme srovnat využívanost celosvětově nejpoužívanější platformy Kickstarter s českou platformou HitHit českými tvůrci?
2. Jaké je podle Vašeho názoru největší specifikum, které odlišuje kategorii Film a video od ostatních kategorií na crowdfundingových platformách?
3. Autorka uvádí, že crowdfunding je v České republice stále na vzestupu. Může uvést, zda by ona sama o něj měla zájem a kam by směřovala případná její kampaň.
Diplomantka má v praktické části velké množství početních chyb (typu Tab.6, 1. řádek), ze kterých není možné vyvodit relevantní závěry. Diplomantka nebyla schopna uspokojivě odpovědět na otázky týkající se rozporů výše zmíněných v tištěné formě své diplomové práce. Komise doporučuje tyto výpočty přepracovat a výsledky vyhodnotit v podrobnějším rozsahu, neboť i vedoucí práce kritizuje omezený rozsah. Závěr diplomové práce nebyl splněn