Bakalářská práce se zabývá analýzou a hodnocením sociálních a ekonomických aspektů inkluzivního vzdělávání v podmínkách českého školství a hodnocením jeho výhod a nevýhod s možnými dopady na jednotlivce i společnost. Toto hodnocení je provedeno na základě vymezení pojmů speciální pedagogiky, znevýhodnění a možností integrace. Hodnocení analýzy vychází z vlastního šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with analysis and evaluation of social and economic aspects of inclusive education in conditions of Czech education and evaluation of its advantages and disadvantages with possible impacts on individuals and society. This evaluation is based on the definition of the terms of special pedagogy, disadvantages and possibilities of integration. The assessment of the analysis is based on own investigation.
Klíčová slova
speciální pedagogika, znevýhodnění, integrace, inkluzivní edukace, management školy
Klíčová slova v angličtině
special education, disadvantaged, integration, inclusive education, school management
Rozsah průvodní práce
74 s. (97 301 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou a hodnocením sociálních a ekonomických aspektů inkluzivního vzdělávání v podmínkách českého školství a hodnocením jeho výhod a nevýhod s možnými dopady na jednotlivce i společnost. Toto hodnocení je provedeno na základě vymezení pojmů speciální pedagogiky, znevýhodnění a možností integrace. Hodnocení analýzy vychází z vlastního šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with analysis and evaluation of social and economic aspects of inclusive education in conditions of Czech education and evaluation of its advantages and disadvantages with possible impacts on individuals and society. This evaluation is based on the definition of the terms of special pedagogy, disadvantages and possibilities of integration. The assessment of the analysis is based on own investigation.
Klíčová slova
speciální pedagogika, znevýhodnění, integrace, inkluzivní edukace, management školy
Klíčová slova v angličtině
special education, disadvantaged, integration, inclusive education, school management
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza a hodnocení sociálních a ekonomických aspektů inkluze a integrace v podmínkách českého školství; jejích výhod a nevýhod a možných dopadů na jednotlivce i společnost. Součástí práce bude vlastní šetření v konkrétních příkladech.
Osnova:
- Charakteristika základních teoretických pojmů.
- Funkce školské problematiky ve veřejném sektoru.
- Strategie inkluze českého školství.
- Vlastní šetření na konkrétním případě.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je analýza a hodnocení sociálních a ekonomických aspektů inkluze a integrace v podmínkách českého školství; jejích výhod a nevýhod a možných dopadů na jednotlivce i společnost. Součástí práce bude vlastní šetření v konkrétních příkladech.
Osnova:
- Charakteristika základních teoretických pojmů.
- Funkce školské problematiky ve veřejném sektoru.
- Strategie inkluze českého školství.
- Vlastní šetření na konkrétním případě.
Seznam doporučené literatury
BROŽOVÁ, S. The education system of the Czech Republic. 1. vyd. Praha: Institute for Information on Education, 2006. 64 s. ISBN 80-211-0505-4.
HÁJKOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 217 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
JEŽKOVÁ, V. Vzdělávání v zemích Evropské unie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1997. 194 s. ISBN 80-86039-19-6.
KALOUS, J., VESELY, A. (eds.). Teorie a nástroje vzdělávací politiky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006. 172 s. ISBN 80-246-1260-7.
LORE, A. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. 1. vyd. Praha: Triton, 2014. 210 s. ISBN 978-80-7387-765-1.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 319 s. ISBN 80-7178-290-4.
Seznam doporučené literatury
BROŽOVÁ, S. The education system of the Czech Republic. 1. vyd. Praha: Institute for Information on Education, 2006. 64 s. ISBN 80-211-0505-4.
HÁJKOVÁ, V. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. 217 s. ISBN 978-80-247-3070-7.
JEŽKOVÁ, V. Vzdělávání v zemích Evropské unie. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova, 1997. 194 s. ISBN 80-86039-19-6.
KALOUS, J., VESELY, A. (eds.). Teorie a nástroje vzdělávací politiky. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2006. 172 s. ISBN 80-246-1260-7.
LORE, A. Cesta k inkluzi: úvahy z praxe a pro praxi. 1. vyd. Praha: Triton, 2014. 210 s. ISBN 978-80-7387-765-1.
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 319 s. ISBN 80-7178-290-4.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svojí bakalářskou prací a jejími závěry. Následně odpověděl na tyto otázky: 1) Jaký je Váš osobní názor na celou problematiku inkluze ve vzdělávání - a to především s ohledem na vlastné šetření, které jste v práci rozpracovala? 2) Jakou budoucnost predikujete inkluzi ve vzdělávacím procesu? Komise měla výhrady k formální úpravě práce, například nevhodné citace nebo používání kapitol.