Předmětem této diplomové práce je image vybraného města s aspektem na jeho vnitřní analýzu. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecnou charakteristiku pojmů image, město, městský marketing a analýza image. Druhá kapitola se zabývá současným stavem města Krnov, který výrazně ovlivňuje celkový obraz města. Třetí kapitola se zase zabývá výsledky dotazníkového šetření mezi občany města Krnov. Hlavním cílem této kapitoly je zjistit, jak občané vnímají své město. Ve čtvrté kapitole jsou na základě výsledků výzkumu navržena doporučení k možnému zlepšení image města.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is image of selected city with the aspect of its internal analysis. The thesis is divided into four chapters. The first chapter is focused on the general characteristic of the concepts of image, city, city marketing and image analysis. The second chapter deals with the current condition of the town Krnov, which significantly affects total image of the town. The third chapter deals with the results of the questionnaire survey among the citizens of the town Krnov. The aim of this chapter is to determine how citizens perceive their city. In the fourth chapter there are recommendations for possible image improvement of the reference town which are based on the results of research.
Klíčová slova
image, image města, analýza image, město Krnov
Klíčová slova v angličtině
image, image of the town, image analysis, town Krnov
Rozsah průvodní práce
112 s. (169 453 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této diplomové práce je image vybraného města s aspektem na jeho vnitřní analýzu. Práce je rozčleněna do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na obecnou charakteristiku pojmů image, město, městský marketing a analýza image. Druhá kapitola se zabývá současným stavem města Krnov, který výrazně ovlivňuje celkový obraz města. Třetí kapitola se zase zabývá výsledky dotazníkového šetření mezi občany města Krnov. Hlavním cílem této kapitoly je zjistit, jak občané vnímají své město. Ve čtvrté kapitole jsou na základě výsledků výzkumu navržena doporučení k možnému zlepšení image města.
Anotace v angličtině
The subject of this diploma thesis is image of selected city with the aspect of its internal analysis. The thesis is divided into four chapters. The first chapter is focused on the general characteristic of the concepts of image, city, city marketing and image analysis. The second chapter deals with the current condition of the town Krnov, which significantly affects total image of the town. The third chapter deals with the results of the questionnaire survey among the citizens of the town Krnov. The aim of this chapter is to determine how citizens perceive their city. In the fourth chapter there are recommendations for possible image improvement of the reference town which are based on the results of research.
Klíčová slova
image, image města, analýza image, město Krnov
Klíčová slova v angličtině
image, image of the town, image analysis, town Krnov
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a hodnocení image řešeného města v celé šíři jeho socioekonomických i dalších aspektů. Významnou součástí práce je dotazníkové šetření, na základě jehož výsledků je popsán image městě, jeho problémové oblasti a jsou navržena možná řešení.
Osnova:
- Charakteristika základních teoretických pojmů
- Současná image města
- Dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení
- Celkové hodnocení image města na základě výsledků dotazníkového šetření
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza a hodnocení image řešeného města v celé šíři jeho socioekonomických i dalších aspektů. Významnou součástí práce je dotazníkové šetření, na základě jehož výsledků je popsán image městě, jeho problémové oblasti a jsou navržena možná řešení.
Osnova:
- Charakteristika základních teoretických pojmů
- Současná image města
- Dotazníkové šetření a jeho vyhodnocení
- Celkové hodnocení image města na základě výsledků dotazníkového šetření
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V. Komunikující město. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
L'ETANG, J. Public relations: Concepts, Practice and Critique. 1. pub. London: Sage Publications, 2008. 344 p. ISBN 978-1-4129-3047-5.
LYNCH, K. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha: Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
NOVÝ, I., SURYNEK, A. Sociologie pro ekonomy a manažery. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 192 s. ISBN 80-247-0384-X.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V. Komunikující město. 1.vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations. 1. vyd. Praha: Management Press, 1999, 122 s. ISBN 80-726-1006-6.
L'ETANG, J. Public relations: Concepts, Practice and Critique. 1. pub. London: Sage Publications, 2008. 344 p. ISBN 978-1-4129-3047-5.
LYNCH, K. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha: Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
NOVÝ, I., SURYNEK, A. Sociologie pro ekonomy a manažery. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 192 s. ISBN 80-247-0384-X.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou diplomovou prací s názvem Image vybraného města s aspektem na jeho vnitřní analýzu. Cílem práce byla vnitřní analýza image zvoleného města (Krnov) - především na základě analýzy současného socioekonomického profilu města, vizuálního stylu města a dotazníkového šetření. Na základě výsledků analýzy formovat současnou image sledovaného města a tvorba návrhů a doporučení na změny, které by mohly vést k možnému zlepšení celkového obrazu města Krnov. Jak hodnotíte význam image v současné době? Domníváte se, že je přeceňována nebo naopak má velký potenciál do budoucna? Jak hodnotíte reálnost subjektivního vnímání image města vlastními obyvateli? Ztotožňujete se s obyvateli nebo máte jiný názor?