Informace o kvalifikační práci Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2016
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Obraz Německa v českých médiích na příkladu veřejnoprávní televize ČT1 v časovém období červenec - prosinec 2016
Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2016
Hlavní téma v angličtině
The Image of Germany in Czech Media, Using the Example of Public Television Channel ČT1 in the Period July - December 2016
Název dle studenta
Das Deutschlandbild in den tschechischen Medien am Beispiel des öffentlich-rechtlichen Fernsehsenders ČT1 im Zeitraum Juli bis Dezember 2016
Název dle studenta v angličtině
The Image of Germany in Czech Media, using the Example of Public Television Channel ČT1 in the Period of July-December 2016
Souběžný název
Obraz Německa v českých médiích na příkladu veřejnoprávní televize ČT1 v časovém období červenec-prosinec 2016
Die vorliegende Abschlussarbeit thematisiert die Rolle des tschechischen Fernsehsenders ČT1 und seinen Einfluss auf die Ausbildung und Veränderung des Deutschlandbildes innerhalb der tschechischen Gesellschaft. Der theoretische Teil der Arbeit erläutert sowohl die Terminologie als auch grundlegende Zusammenhänge der medialen Berichterstattung. Im anschließenden praktischen Teil erfolgt die Analyse von Sendungen mit Deutschlandbezug im Zeitraum von Juli bis Dezember 2016.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the role of the public television channel ČT1 and its influence on the opinion-establishing about Germany in the Czech society. The theoretical part of this thesis explains basic terminology and depicts key contexts linked to medial communication. The practical part contains an analysis of television programmes with German background broadcasted in the period from July to December 2016.
média, televize, obraz Německa, televizní program ČT1, zprávy, Události, Objektiv, Cestománie
media, television, image of Germany, public television ČT1, news, Události, Objektiv, Cestománie
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
NE
Anotace
Die vorliegende Abschlussarbeit thematisiert die Rolle des tschechischen Fernsehsenders ČT1 und seinen Einfluss auf die Ausbildung und Veränderung des Deutschlandbildes innerhalb der tschechischen Gesellschaft. Der theoretische Teil der Arbeit erläutert sowohl die Terminologie als auch grundlegende Zusammenhänge der medialen Berichterstattung. Im anschließenden praktischen Teil erfolgt die Analyse von Sendungen mit Deutschlandbezug im Zeitraum von Juli bis Dezember 2016.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the role of the public television channel ČT1 and its influence on the opinion-establishing about Germany in the Czech society. The theoretical part of this thesis explains basic terminology and depicts key contexts linked to medial communication. The practical part contains an analysis of television programmes with German background broadcasted in the period from July to December 2016.
média, televize, obraz Německa, televizní program ČT1, zprávy, Události, Objektiv, Cestománie
media, television, image of Germany, public television ČT1, news, Události, Objektiv, Cestománie
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce bude krátce představen televizní kanál ČT1. Bude popsána role, kterou hrají média (především televize) v české společnosti. Zabývat se také bude zvláštní rolí tohoto televizního kanálu a jeho vlivem na utváření mínění obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, utváření mínění a obraz Německa. V praktické části, která by měla představovat stěžejní bod práce, bude analyzován program tohoto televizního kanálu v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy atd.) jsou o Německu a Němcích vysílány a jaký obraz Německa je divákům zprostředkován. Budou vyzvednuty rozdíly k dřívějším analýzám. Zde by se měla studentka opřít o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT2).
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce bude krátce představen televizní kanál ČT1. Bude popsána role, kterou hrají média (především televize) v české společnosti. Zabývat se také bude zvláštní rolí tohoto televizního kanálu a jeho vlivem na utváření mínění obyvatelstva. Musí být vysvětleny pojmy jako: média, utváření mínění a obraz Německa. V praktické části, která by měla představovat stěžejní bod práce, bude analyzován program tohoto televizního kanálu v časovém úseku šesti měsíců: Jaké příspěvky (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy atd.) jsou o Německu a Němcích vysílány a jaký obraz Německa je divákům zprostředkován. Budou vyzvednuty rozdíly k dřívějším analýzám. Zde by se měla studentka opřít o výsledky předchozích závěrečných prací (také pro ČT2).
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I. Média a moc. In Média a moc. Votobia. Praha 2000.
BURGER, H.: Mediensprache. Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin 2005.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha 2003.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2008.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2004.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn 2004.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál. Praha 2003.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portál. Praha 2009.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart. Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main 2006.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin 2010.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha 1998.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha 2002.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden 2009.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci - historická tabu. Prago Media. Praha 1995.
RAMONET, I./PACVOŇ, M.: Tyranie médií. Mladá fronta. Praha 2003.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo - mýty a realita. Triton. Praha 2007.
ŠMÍD, M. a kol.: (Prvních) deset let české televize. Česká televize. Praha 2002.
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I. Média a moc. In Média a moc. Votobia. Praha 2000.
BURGER, H.: Mediensprache. Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin 2005.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha 2003.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2008.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn 2004.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn 2004.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portál. Praha 2003.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portál. Praha 2009.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart. Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main 2006.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin 2010.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha 1998.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha 2002.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden 2009.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci - historická tabu. Prago Media. Praha 1995.
RAMONET, I./PACVOŇ, M.: Tyranie médií. Mladá fronta. Praha 2003.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo - mýty a realita. Triton. Praha 2007.
ŠMÍD, M. a kol.: (Prvních) deset let české televize. Česká televize. Praha 2002.