Informace o kvalifikační práci Obraz Německa v českých mediích, na příkladě veřejnoprávní televizní stanice ČT2 v časovém období od července do prosince 2016
Předložená práce zprostředkovává jejím čtenářům základní problematiku mediálních studií na teoretické a praktické úrovni. Jsou definovány základní pojmy a současně je poukázáno na postoj médií v České republice, především u veřejnoprávní stanice ČT2. Hlavním tématem práce je analýza pořadů stanice ČT2 v časovém období červenec- prosinec 2016. Na základě výsledků analýzy byl zkoumán obraz Německa a jeho objektivita.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims at depicting rudiments of media studies on a theoretical and practical level. This work begins with explaining basic terminology, followed by a description of the current situation of the media in the Czech Republic. The main focus of this work is analysis of ČT2 broadcast regarding depiction of Germany between July and December 2016. Using the analysis results, the objectivity of ČT2 broadcast along with the development of the depiction of Germany is assessed.
Klíčová slova
masmédia, sledování televize, televizní stanice ČT2, obraz o Německu, televizní dokumenty, analýza pořadů
Klíčová slova v angličtině
mass media, TV watching, TV channel ČT2, image of Germany, documentary, program analysis
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
NE
Anotace
Předložená práce zprostředkovává jejím čtenářům základní problematiku mediálních studií na teoretické a praktické úrovni. Jsou definovány základní pojmy a současně je poukázáno na postoj médií v České republice, především u veřejnoprávní stanice ČT2. Hlavním tématem práce je analýza pořadů stanice ČT2 v časovém období červenec- prosinec 2016. Na základě výsledků analýzy byl zkoumán obraz Německa a jeho objektivita.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims at depicting rudiments of media studies on a theoretical and practical level. This work begins with explaining basic terminology, followed by a description of the current situation of the media in the Czech Republic. The main focus of this work is analysis of ČT2 broadcast regarding depiction of Germany between July and December 2016. Using the analysis results, the objectivity of ČT2 broadcast along with the development of the depiction of Germany is assessed.
Klíčová slova
masmédia, sledování televize, televizní stanice ČT2, obraz o Německu, televizní dokumenty, analýza pořadů
Klíčová slova v angličtině
mass media, TV watching, TV channel ČT2, image of Germany, documentary, program analysis
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je krátce představena televizní stanice ČT2. Je vykreslena role, kterou hrají média v české společnosti (speciálně televize) a je zmíněna významná role této televizní stanice a její vliv na utváření veřejného mínění. Vysvětleny jsou pojmy média, utváření veřejného mínění, obraz Německa. V praktické části, tvořící stěžejní část práce, je analyzován program televizního vysílání po dobu šesti měsíců: jaké příspěvky o Německu a Němcích jsou vysílány (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy atd.) a jaký obraz o Německu je zprostředkován divákům. Jsou vypracovány rozdíly vůči předchozím analýzám, kde se student odkazuje na výsledky předešlých závěrečných prací (také pro ČT1).
Zásady pro vypracování
V teoretické části práce je krátce představena televizní stanice ČT2. Je vykreslena role, kterou hrají média v české společnosti (speciálně televize) a je zmíněna významná role této televizní stanice a její vliv na utváření veřejného mínění. Vysvětleny jsou pojmy média, utváření veřejného mínění, obraz Německa. V praktické části, tvořící stěžejní část práce, je analyzován program televizního vysílání po dobu šesti měsíců: jaké příspěvky o Německu a Němcích jsou vysílány (dokumenty, filmy, diskuze, zprávy atd.) a jaký obraz o Německu je zprostředkován divákům. Jsou vypracovány rozdíly vůči předchozím analýzám, kde se student odkazuje na výsledky předešlých závěrečných prací (také pro ČT1).
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I.: Média a moc. In Média a moc. Praha: Votobia Praha, 2000, s. 151. ISBN 80-7220-085-2.
BURGER, H.: Mediensprache: Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin, 2005. ISBN 3-11-017353-0.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANNOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha, 2003. ISBN 80-200-1034-3.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn, 2008. ISBN 978-3-8252-3153-8.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn, 2004. ISBN 3-8252-8169-8.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn, 2004. ISBN 3-8252-8169-8.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost: Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal. Praha, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portal. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart: Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main, 2006. ISBN 3-518-29390-7.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin, 2010. ISBN 978-3-503-12241-7.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha, 1998. s. 21-31. ISBN 80-7184-464-0.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha, 2002. ISBN 80-246-0360-8.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden, 2009. ISBN 978-3-531-16666-7.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci historická tabu = Tschechen und Deutsche - historische Tabus. Prago Media. Praha, 1995. ISBN 80-901533-2-1.
RAMONET, I.: Tyranie médií. M. Pacvoň. Mladá fronta. Praha, 2003. ISBN 80-204-1037-6.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo - mýty a realita. Triton. Praha, 2007. ISBN 978-80-7254-926-9.
ŠMÍD, M. a kol.: (Prvních) deset let české televize - ve faktech a dokumentech. Praha, 2002. ISBN 80-85005-37-9.
Seznam doporučené literatury
BREZINA, I.: Média a moc. In Média a moc. Praha: Votobia Praha, 2000, s. 151. ISBN 80-7220-085-2.
BURGER, H.: Mediensprache: Eine Einführung in Sprache und Kommunikationsformen der Massenmedien. Walter de Gruyter Verlag. Berlin, 2005. ISBN 3-11-017353-0.
ČMEJRKOVÁ, S./HOFFMANNOVÁ, J.: Jazyk, Média, Politika. Academia. Praha, 2003. ISBN 80-200-1034-3.
FAULSTISCH, W.: Grundkurs Fernsehanalyse. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn, 2008. ISBN 978-3-8252-3153-8.
FAULSTISCH, W.: Grundwissen Medien. Wilhelm Fink Verlag. Paderborn, 2004. ISBN 3-8252-8169-8.
HARTMANN, F.: Medien und Kommunikation. Facultas Verlag. Paderborn, 2004. ISBN 3-8252-8169-8.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Média a společnost: Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Portal. Praha, 2003. ISBN 80-7178-697-7.
JIRÁK, J./KÖPPLOVÁ, B.: Masová média. Portal. Praha, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3.
KEPPLER, A.: Mediale Gegenwart: Eine Theorie des Fernsehens am Beispiel der Darstellung von Gewalt. Suhrkamp Verlag. Frankfurt am Main, 2006. ISBN 3-518-29390-7.
KORTE, H.: Einführung in die systematische Filmanalyse. Erich Schmidt Verlag. Berlin, 2010. ISBN 978-3-503-12241-7.
KŘEN, J.: Obrazy Němců a Německa v české společnosti. In: KŘEN, J./BROKLOVÁ, E. a kol.: Obraz Němců Rakouska a Německa v české společnosti 19. a 20. století. Karolinum. Praha, 1998. s. 21-31. ISBN 80-7184-464-0.
KURAL, V.: Češi, Němci a mnichovská křižovatka. Karolinum. Praha, 2002. ISBN 80-246-0360-8.
LUHMANN, N.: Die Realität der Massenmedien. VS Verlag für Sozialwissenschaften. Wiesbaden, 2009. ISBN 978-3-531-16666-7.
PROUZA, P. a kol.: Češi a Němci historická tabu = Tschechen und Deutsche - historische Tabus. Prago Media. Praha, 1995. ISBN 80-901533-2-1.
RAMONET, I.: Tyranie médií. M. Pacvoň. Mladá fronta. Praha, 2003. ISBN 80-204-1037-6.
SUCHÝ, A.: Mediální zlo - mýty a realita. Triton. Praha, 2007. ISBN 978-80-7254-926-9.
ŠMÍD, M. a kol.: (Prvních) deset let české televize - ve faktech a dokumentech. Praha, 2002. ISBN 80-85005-37-9.