Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích. Teoretická část se věnuje Společnému evropskému referenčnímu rámci a dále popisuje komunikační kompetence. Následně je zmíněn Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a sekce pro cizí jazyk. V práci je dále popsáno psaní jako dovednost, typy psaní společně s ELT metodologií psaní a role učebnice, používaní učebnice k rozvoji psaní a hodnocení učebnice. Praktická část této práce se skládá z analýzy a hodnocení aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents an evaluation of writing activities in selected course books aimed at developing writing skills. In the theoretical part, the Common European Framework of Reference for Languages is described along with communicative language competences, as well as the Framework Educational Programme for Elementary Education and the foreign language section thereof. Furthermore, writing as a skill is described along with various types of writing and ELT methodology concerning writing. Finally, the course book and its role is described as well as the use of the course book in terms of the teaching of writing, which is followed by a coursebook evaluation. The practical part consists of an analysis and evaluation of the writing activities included in the course book.
Writing, writing activities, communicative competences, course book
Rozsah průvodní práce
63 s.(86 710 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích. Teoretická část se věnuje Společnému evropskému referenčnímu rámci a dále popisuje komunikační kompetence. Následně je zmíněn Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a sekce pro cizí jazyk. V práci je dále popsáno psaní jako dovednost, typy psaní společně s ELT metodologií psaní a role učebnice, používaní učebnice k rozvoji psaní a hodnocení učebnice. Praktická část této práce se skládá z analýzy a hodnocení aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents an evaluation of writing activities in selected course books aimed at developing writing skills. In the theoretical part, the Common European Framework of Reference for Languages is described along with communicative language competences, as well as the Framework Educational Programme for Elementary Education and the foreign language section thereof. Furthermore, writing as a skill is described along with various types of writing and ELT methodology concerning writing. Finally, the course book and its role is described as well as the use of the course book in terms of the teaching of writing, which is followed by a coursebook evaluation. The practical part consists of an analysis and evaluation of the writing activities included in the course book.
Writing, writing activities, communicative competences, course book
Zásady pro vypracování
Bakalantka se ve své práci bude zabývat problematikou hodnocení aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích anglického jazyka pro žáky základní školy. V teoretické části práce bakalantka popíše principy, metody a techniky výuky řečové dovednosti psaní a dále bude definovat roli učebnice jako materiálního didaktického prostředku využívaného pro rozvoj psaní ve výuce anglického jazyka. V praktické části práce pak bude bakalantka na základě teoretických východisek definovaných v předchozí části analyzovat a hodnotit vybrané učebnice.
Zásady pro vypracování
Bakalantka se ve své práci bude zabývat problematikou hodnocení aktivit rozvíjejících psaní v učebnicích anglického jazyka pro žáky základní školy. V teoretické části práce bakalantka popíše principy, metody a techniky výuky řečové dovednosti psaní a dále bude definovat roli učebnice jako materiálního didaktického prostředku využívaného pro rozvoj psaní ve výuce anglického jazyka. V praktické části práce pak bude bakalantka na základě teoretických východisek definovaných v předchozí části analyzovat a hodnotit vybrané učebnice.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, Donn. Teaching writing skills. London: Longman, 1988. ISBN: 978-0-5827-4651-0.
CASANAVE, Christine Pearson. Controversies in second language writing: dilemmas and decisions in research and instruction. Michigan: Michigan University Press, 2004. ISBN: 978-0-472-02981-5.
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 1st edition. ISBN: 0-435-24058-7
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN: 978-80-200-2274-5.
CONNOR, Ulla. Contrastive rhetoric: cross-cultural aspects of second-language writing. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. ISBN: 052-1-446-880.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního media: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. 1.vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN: 80- 85931-49-4
HANSON, Ann. Brain-Friendly Strategies for Developing Student Writing Skills. Corwin Press, 2009. ISBN: 978-1-4129-6350-3
HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004.ISBN : 987-0-582-77998-5.
HEDGE, Tricia. Writing. Oxford: Oxford University Press,2005. ISBN: 0-19-442190-2.
HUTCHINSON, Tom, Janet HARDY-GOULD, Michaela TRNOVÁ, Zoltán RÉZMŰVES, Jackie WALKDEN a Usoa SOL. Project 1. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476465-0.
HUTCHINSON, Tom, Michaela TRNOVÁ, Diana PYE, Zoltán RÉZMŰVES, Jackie WALKDEN a Usoa SOL. Project 3. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476467-4.
HUTCHINSON, Tom, Rod FRICKER, Michaela TRNOVÁ, Zoltán RÉZMŰVES, Lara Mitchell STORTON, Mike SAYER a Usoa SOL. Project 2. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476466-7.
HYLAND, Kenn. Second Language Writing. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN: 978-0-511-50047-3
KROLL, Barbara. Second Language Writing: Research Insights for the Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. ISBN: 978-0-521-38778-1.
SILVA, Tony; MATSUDA, Paul Kei. Practising Theory in Second Language Writing. Parlor Press, 2010. ISBN: 978-1-60235-140-0.
SUNDEM, Garth. Improving Student Writing Skills. Shell Education, 2006. ISBN: 978-1-4258-0377-3.
Seznam doporučené literatury
BYRNE, Donn. Teaching writing skills. London: Longman, 1988. ISBN: 978-0-5827-4651-0.
CASANAVE, Christine Pearson. Controversies in second language writing: dilemmas and decisions in research and instruction. Michigan: Michigan University Press, 2004. ISBN: 978-0-472-02981-5.
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. 1st edition. ISBN: 0-435-24058-7
CHODĚRA, Radomír. Didaktika cizích jazyků: úvod do vědního oboru. Vyd. 2. Praha: Academia, 2013. ISBN: 978-80-200-2274-5.
CONNOR, Ulla. Contrastive rhetoric: cross-cultural aspects of second-language writing. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. ISBN: 052-1-446-880.
PRŮCHA, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního media: příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. 1.vyd. Brno: Paido, 1998. ISBN: 80- 85931-49-4
HANSON, Ann. Brain-Friendly Strategies for Developing Student Writing Skills. Corwin Press, 2009. ISBN: 978-1-4129-6350-3
HARMER, Jeremy. How to teach writing. Harlow: Longman, 2004.ISBN : 987-0-582-77998-5.
HEDGE, Tricia. Writing. Oxford: Oxford University Press,2005. ISBN: 0-19-442190-2.
HUTCHINSON, Tom, Janet HARDY-GOULD, Michaela TRNOVÁ, Zoltán RÉZMŰVES, Jackie WALKDEN a Usoa SOL. Project 1. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476465-0.
HUTCHINSON, Tom, Michaela TRNOVÁ, Diana PYE, Zoltán RÉZMŰVES, Jackie WALKDEN a Usoa SOL. Project 3. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476467-4.
HUTCHINSON, Tom, Rod FRICKER, Michaela TRNOVÁ, Zoltán RÉZMŰVES, Lara Mitchell STORTON, Mike SAYER a Usoa SOL. Project 2. Fourth edition. Oxford: Oxford University Press, 2014-. ISBN: 978-0-19-476466-7.
HYLAND, Kenn. Second Language Writing. Cambridge: Cambridge University Press, 2003. ISBN: 978-0-511-50047-3
KROLL, Barbara. Second Language Writing: Research Insights for the Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. ISBN: 978-0-521-38778-1.
SILVA, Tony; MATSUDA, Paul Kei. Practising Theory in Second Language Writing. Parlor Press, 2010. ISBN: 978-1-60235-140-0.
SUNDEM, Garth. Improving Student Writing Skills. Shell Education, 2006. ISBN: 978-1-4258-0377-3.