Tato diplomová práce se zabývá využitím geografických informačních systémů (GIS) v marketingu ve vybraném podniku. První část práce je věnována obecné charakteristice GIS a geomarketingu. V následující části je popsán vybraný podnik a uvedeny příklady využití geomarketingu s cílem identifikovat možné přínosy pro podnik, které jsou znázorněny formou mapových výstupů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of geographic information system in marketing in chosen company. The first part of this work is devoted to the general characteristics of GIS and geomarketing. The following part describes the selected company and provides examples of geomarketing use to identify possible benefits to the company which are illustratively applied to the output generated maps.
Klíčová slova
GIS, marketing, geomarketing, geografické informační systémy, přínosy GIS v podniku
Klíčová slova v angličtině
GIS, marketing, geomarketing, geographical information systems, benefits of GIS in company
Rozsah průvodní práce
71 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá využitím geografických informačních systémů (GIS) v marketingu ve vybraném podniku. První část práce je věnována obecné charakteristice GIS a geomarketingu. V následující části je popsán vybraný podnik a uvedeny příklady využití geomarketingu s cílem identifikovat možné přínosy pro podnik, které jsou znázorněny formou mapových výstupů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the use of geographic information system in marketing in chosen company. The first part of this work is devoted to the general characteristics of GIS and geomarketing. The following part describes the selected company and provides examples of geomarketing use to identify possible benefits to the company which are illustratively applied to the output generated maps.
Klíčová slova
GIS, marketing, geomarketing, geografické informační systémy, přínosy GIS v podniku
Klíčová slova v angličtině
GIS, marketing, geomarketing, geographical information systems, benefits of GIS in company
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na konkrétním příkladu navrhnout vhodný způsob zapojení geoinformačních technologií do marketingu, včetně prodeje a distribuce.
Osnova:
- Geografické informační systémy - základní pojmy, definice a využití.
- Marketing - základní pojmy, definice se zaměřením na distribuci, propagaci a prodej.
- Geomarketing - definice, využití v praxi.
- Návrh na možné využití geografických informačních systémů, na příkladu konkrétní firmy: sběr a zpracování vhodných dat a interpretace výsledků.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na konkrétním příkladu navrhnout vhodný způsob zapojení geoinformačních technologií do marketingu, včetně prodeje a distribuce.
Osnova:
- Geografické informační systémy - základní pojmy, definice a využití.
- Marketing - základní pojmy, definice se zaměřením na distribuci, propagaci a prodej.
- Geomarketing - definice, využití v praxi.
- Návrh na možné využití geografických informačních systémů, na příkladu konkrétní firmy: sběr a zpracování vhodných dat a interpretace výsledků.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 80-247-0513-3.
LONGLEY, P. Geographic information systems. 3rd ed. Danvers, Mass: John Wiley, 2011. ISBN 978-0-470-72144-5.
TUČEK, J. Geografické informační systémy: principy a praxe. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-722-6091-X.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, c2004. ISBN 80-247-0513-3.
LONGLEY, P. Geographic information systems. 3rd ed. Danvers, Mass: John Wiley, 2011. ISBN 978-0-470-72144-5.
TUČEK, J. Geografické informační systémy: principy a praxe. Praha: Computer Press, 1998. ISBN 80-722-6091-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student nejprve představil svou práci s názvem Přínosy geomarketingu pro vybranou oblast. Cílem práce bylo na konkrétním příkladu navrhnout vhodný způsob zapojení geoinformačních technologií do marketingu, včetně prodeje a distribuce.
V další části student odpovídal na otázky oponentky z posudku:
1. Jakou strategii SO, ST, WO či WT vycházející ze SWOT autor navrhuje a jak se promítla do návrhu autora.
2. Autor v 5.4 uvádí několik aplikačních možností. Vyčíslete, alespoň jednu z nich a uveďte její konkrétní ekonomický přínos.