Práce je zaměřena na praktické ověření vlastností metody MOMI nastavení PID regulátoru pro jednorozměrové lineární systémy s dopravním zpožděním. Parametry regulátoru budou určeny na základě kritéria optimálního modulu s využitím charakteristických ploch získaných násobnou integrací přechodové charakteristiky Vlastnosti metody budou dle možností ověřeny na reálné soustavě a budou srovnány s vlastnostmi alespoň jedné alternativní metody.
Anotace v angličtině
The work is focused on practical verification of the properties of the MOMI PID controller tuning method for one-dimensional linear systems with dead time. Parameters of controller will be determined on the basis of the magnitude optimum criterion using characteristic areas obtained by multiple integration of the step response. The method properties will be verified on a real system and will be compared with properties of at least one alternative controller tuning method.
Klíčová slova
PID regulátor, řízení, metoda MOMI, lineární systémy, dopravní zpoždění.
Klíčová slova v angličtině
PID controller, Control, MOMI method, Linear systems, Dead time.
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na praktické ověření vlastností metody MOMI nastavení PID regulátoru pro jednorozměrové lineární systémy s dopravním zpožděním. Parametry regulátoru budou určeny na základě kritéria optimálního modulu s využitím charakteristických ploch získaných násobnou integrací přechodové charakteristiky Vlastnosti metody budou dle možností ověřeny na reálné soustavě a budou srovnány s vlastnostmi alespoň jedné alternativní metody.
Anotace v angličtině
The work is focused on practical verification of the properties of the MOMI PID controller tuning method for one-dimensional linear systems with dead time. Parameters of controller will be determined on the basis of the magnitude optimum criterion using characteristic areas obtained by multiple integration of the step response. The method properties will be verified on a real system and will be compared with properties of at least one alternative controller tuning method.
Klíčová slova
PID regulátor, řízení, metoda MOMI, lineární systémy, dopravní zpoždění.
Klíčová slova v angličtině
PID controller, Control, MOMI method, Linear systems, Dead time.
Zásady pro vypracování
Práce je zaměřena na praktické ověření vlastností metody MOMI nastavení PID regulátoru pro jednorozměrové lineární systémy s dopravním zpožděním. Parametry regulátoru budou určeny na základě kritéria optimálního modulu s využitím charakteristických ploch získaných násobnou integrací přechodové charakteristiky. Vlastnosti metody budou dle možností ověřeny na reálné soustavě a budou srovnány s vlastnostmi alespoň jedné alternativní metody.
Teoretická část bude obsahovat uvedení do problematiky a popis využitých metod.
Praktická část bude obsahovat naměřené odezvy v podobě grafů a výpočetní skripty.
Zásady pro vypracování
Práce je zaměřena na praktické ověření vlastností metody MOMI nastavení PID regulátoru pro jednorozměrové lineární systémy s dopravním zpožděním. Parametry regulátoru budou určeny na základě kritéria optimálního modulu s využitím charakteristických ploch získaných násobnou integrací přechodové charakteristiky. Vlastnosti metody budou dle možností ověřeny na reálné soustavě a budou srovnány s vlastnostmi alespoň jedné alternativní metody.
Teoretická část bude obsahovat uvedení do problematiky a popis využitých metod.
Praktická část bude obsahovat naměřené odezvy v podobě grafů a výpočetní skripty.
Seznam doporučené literatury
KUBÍK, S.; KOTEK, Z.; STREJC, V.; ŠTECHA, J. Teorie automatického řízení I. Praha: SNTL, 1982.
VRANČIĆ, D. Magnitude Optimum Techniques for PID Controllers. In Introduction to PID Controllers - Theory, Tuning and Applications to Frontier Areas. Rijeka: Intech, 2012.
VRANČIĆ, D., PENG, Y., STRMČNIK, S. A new PID controller tuning method based on multiple integrations. Control Engineering Practice, Vol. 4 , 623-633.
Seznam doporučené literatury
KUBÍK, S.; KOTEK, Z.; STREJC, V.; ŠTECHA, J. Teorie automatického řízení I. Praha: SNTL, 1982.
VRANČIĆ, D. Magnitude Optimum Techniques for PID Controllers. In Introduction to PID Controllers - Theory, Tuning and Applications to Frontier Areas. Rijeka: Intech, 2012.
VRANČIĆ, D., PENG, Y., STRMČNIK, S. A new PID controller tuning method based on multiple integrations. Control Engineering Practice, Vol. 4 , 623-633.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomová práce je zaměřena na praktické ověření vlastností metody MOMI nastavení PID regulátoru pro jednorozměrové lineární systémy s dopravním zpožděním. Teoretická část obsahuje uvedení do problematiky a popis využitých metod. Praktická část obsahuje naměřené odezvy v podobě grafů a výpočetní skripty.