Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních médií a reklam na snahu o vytvoření dokonalého těla. Studentka svůj výzkum realizovala metodami zúčastněného pozorování během cvičení v kolektivu, rozhovory a dále analyzovala komunikaci na vybraných sociálních sítích-zaměřených na vytváření nového kultu krásy a na snahy žen o dosažení ideálu krásy. Cílem práce bylo zjistit, jak média a kolektivní sport ovlivňují pohled na ženskou fyzickou krásu, jak tento vliv ženy reflektují. A pomocí kvalitativních metod zjistit, zda snaha dosáhnout dokonalého těla přináší ženám uspokojení a pocit naplnění v jejích životě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the impact of social media and advertisement on the effort to create a perfect body. The student implement her research by participating in observation during group exercises, interviews, and analyze communication on selected social networks - focusing on creating a new culture of beauty and on women's efforts to achieve ideal beauty. The aim of this work was to find out how media and collective sports influence the view of female physical beauty, how it influences women and whether the effort to achieve a perfect body gives women satisfaction and a sense of fulfilment in their life.
Klíčová slova
sociální média, tělo, ideál krásy, sport, cvičení, žena
Klíčová slova v angličtině
social media, body, beauty ideal, sport, workout, woman
Rozsah průvodní práce
71 s. (100 637)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem sociálních médií a reklam na snahu o vytvoření dokonalého těla. Studentka svůj výzkum realizovala metodami zúčastněného pozorování během cvičení v kolektivu, rozhovory a dále analyzovala komunikaci na vybraných sociálních sítích-zaměřených na vytváření nového kultu krásy a na snahy žen o dosažení ideálu krásy. Cílem práce bylo zjistit, jak média a kolektivní sport ovlivňují pohled na ženskou fyzickou krásu, jak tento vliv ženy reflektují. A pomocí kvalitativních metod zjistit, zda snaha dosáhnout dokonalého těla přináší ženám uspokojení a pocit naplnění v jejích životě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the impact of social media and advertisement on the effort to create a perfect body. The student implement her research by participating in observation during group exercises, interviews, and analyze communication on selected social networks - focusing on creating a new culture of beauty and on women's efforts to achieve ideal beauty. The aim of this work was to find out how media and collective sports influence the view of female physical beauty, how it influences women and whether the effort to achieve a perfect body gives women satisfaction and a sense of fulfilment in their life.
Klíčová slova
sociální média, tělo, ideál krásy, sport, cvičení, žena
Klíčová slova v angličtině
social media, body, beauty ideal, sport, workout, woman
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem sociálních médií a reklam na snahu o vytvoření dokonalého těla. Studentka bude svůj výzkum realizovat metodami zúčastněného pozorování během cvičení v kolektivu, rozhovory a dále bude analyzovat komunikaci na vybraných sociálních sítích- zaměří se na vytváření nového kultu krásy a na snahy žen o dosažení ideálu krásy. Cílem práce bude zjistit, jak média a kolektivní sport ovlivňují pohled na ženskou fyzickou krásu, jak tento vliv ženy reflektují. A zda snaha dosáhnout dokonalého těla přináší ženám uspokojení a pocit naplnění.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat vlivem sociálních médií a reklam na snahu o vytvoření dokonalého těla. Studentka bude svůj výzkum realizovat metodami zúčastněného pozorování během cvičení v kolektivu, rozhovory a dále bude analyzovat komunikaci na vybraných sociálních sítích- zaměří se na vytváření nového kultu krásy a na snahy žen o dosažení ideálu krásy. Cílem práce bude zjistit, jak média a kolektivní sport ovlivňují pohled na ženskou fyzickou krásu, jak tento vliv ženy reflektují. A zda snaha dosáhnout dokonalého těla přináší ženám uspokojení a pocit naplnění.
Seznam doporučené literatury
Dubský, J., Murdza, K., Urban, L. 2011. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada Publishing.
Fialová, L. 2006. Moderní body: jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla. Praha: Grada.
Grogan, S. 2000. Body image: psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Praha: Grada.
Jirák, Jan a Barbara Kopplová, 2009. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál.
Mcquail, D. 2009. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
Schellmann, B. 2004. Média: základní pojmy, návrhy, výroba. Vyd. 1. Praha: Sobotáles.
Thompson, J.B. 2004. Média a modernita. Vyd. 1. Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Dubský, J., Murdza, K., Urban, L. 2011. Masová komunikace a veřejné mínění. Praha: Grada Publishing.
Fialová, L. 2006. Moderní body: jak se vyrovnat s kultem štíhlého těla. Praha: Grada.
Grogan, S. 2000. Body image: psychologie nespokojenosti s vlastním tělem. Praha: Grada.
Jirák, Jan a Barbara Kopplová, 2009. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál.
Mcquail, D. 2009. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál.
Schellmann, B. 2004. Média: základní pojmy, návrhy, výroba. Vyd. 1. Praha: Sobotáles.
Thompson, J.B. 2004. Média a modernita. Vyd. 1. Karolinum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou BP (cíle, výzkum, závěry), byly přečteny oba posudky, studentka zodpověděla otázky a připomínky z posudků, komise se shodla na hodnocení