Tato bakalářská práce se zabývá energetickou optimalizací jízdy kolejového vozidla.
Přebírá poznatky získané měřením a teoretickými výpočty na základě parametrů experimentálního vozítka Dopravní fakulty Univerzity Pardubice ty dále rozvíjí a aplikuje na reálné kolejové vozidlo. Tato práce začíná obecným přístupem k optimalizaci jízdního profilu.
V druhé části rozebírá a rozvíjí poznatky získané za pomocí experimentálního vozítka.
A na konec v třetí části se dostáváme k aplikaci těchto poznatků na skutečné vozidlo železniční dopravy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the energy optimization of the rolling stock.
It takes over the knowledge gained from the measurement and the theoretical calculations based on the parameters of the experimental vehicle of the Faculty of Transportation Engineering of the University of Pardubice which further develops and applies them to a real rail vehicle. This work begins with a general approach to optimizing the driving profile.
In the second part, we analyze and develop the knowledge gained from the experimental vehicle.
Finally, in the third part, we come to apply this knowledge to a real rail transport vehicle.
Klíčová slova
Optimální jízdní profil, experimentální vozidlo, hybridizovaná jednotka
Klíčová slova v angličtině
Optimal driving profile, experimental vehicle, hybridized unit
Rozsah průvodní práce
54
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá energetickou optimalizací jízdy kolejového vozidla.
Přebírá poznatky získané měřením a teoretickými výpočty na základě parametrů experimentálního vozítka Dopravní fakulty Univerzity Pardubice ty dále rozvíjí a aplikuje na reálné kolejové vozidlo. Tato práce začíná obecným přístupem k optimalizaci jízdního profilu.
V druhé části rozebírá a rozvíjí poznatky získané za pomocí experimentálního vozítka.
A na konec v třetí části se dostáváme k aplikaci těchto poznatků na skutečné vozidlo železniční dopravy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the energy optimization of the rolling stock.
It takes over the knowledge gained from the measurement and the theoretical calculations based on the parameters of the experimental vehicle of the Faculty of Transportation Engineering of the University of Pardubice which further develops and applies them to a real rail vehicle. This work begins with a general approach to optimizing the driving profile.
In the second part, we analyze and develop the knowledge gained from the experimental vehicle.
Finally, in the third part, we come to apply this knowledge to a real rail transport vehicle.
Klíčová slova
Optimální jízdní profil, experimentální vozidlo, hybridizovaná jednotka
Klíčová slova v angličtině
Optimal driving profile, experimental vehicle, hybridized unit
Zásady pro vypracování
1. Popište tok výkonu a energie pohonným systémem v příměstské elektrické jednotce
2. Proveďte výpočty pro energetickou optimalizaci jednotlivých částí jízdní trajektorie
3. Navrhněte energeticky optimální profil jízdní trajektorie příměstské elektrické jednotky mezi dvěma zastávkami
Zásady pro vypracování
1. Popište tok výkonu a energie pohonným systémem v příměstské elektrické jednotce
2. Proveďte výpočty pro energetickou optimalizaci jednotlivých částí jízdní trajektorie
3. Navrhněte energeticky optimální profil jízdní trajektorie příměstské elektrické jednotky mezi dvěma zastávkami
Seznam doporučené literatury
Danzer, J., Šašek, J.: Elektrická trakce IV., skriptum ZČU v Plzni, FEL, ISBN 978-80-7043-586-1
Seznam doporučené literatury
Danzer, J., Šašek, J.: Elektrická trakce IV., skriptum ZČU v Plzni, FEL, ISBN 978-80-7043-586-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč vseznámil komisi s výsledky své bakalářské práce. Po prezentaci zodpověděl veškeré dotazy.