Bakalářská práce se zabývá aktivitami, které dělají členové rodiny společně k udržení a posílení rodinné sounáležitosti. Práce je teoreticko-empirického charakteru, přičemž teoretická část je věnována charakteristikám rodiny i volného času a jejich klasifikaci. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumném šetření. Data jsou získána pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který byl předložen rodičům žáků základních škol z úplných rodin.
Anotace v angličtině
These thesis deals with activities that make family members together to sustain and strengthen family unity. The work is theoretical and empirical, the theoretical part is devoted to the characteristics of the family and leisure time and their classification. The practical part is based on quantitative research study. The data are collected using a questionnaire of my own design, which was presented to the parents of primary school pupils from two-parent families.
leisure, family activities, parent family, education, family psychology, family rituals
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá aktivitami, které dělají členové rodiny společně k udržení a posílení rodinné sounáležitosti. Práce je teoreticko-empirického charakteru, přičemž teoretická část je věnována charakteristikám rodiny i volného času a jejich klasifikaci. Praktická část je založena na kvantitativním výzkumném šetření. Data jsou získána pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který byl předložen rodičům žáků základních škol z úplných rodin.
Anotace v angličtině
These thesis deals with activities that make family members together to sustain and strengthen family unity. The work is theoretical and empirical, the theoretical part is devoted to the characteristics of the family and leisure time and their classification. The practical part is based on quantitative research study. The data are collected using a questionnaire of my own design, which was presented to the parents of primary school pupils from two-parent families.
leisure, family activities, parent family, education, family psychology, family rituals
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat aktivitami, které dělají členové rodiny společně k udržení a posílení rodinné sounáležitosti. Práce bude teoreticko-empirického charakteru. V teoretické části se bude věnovat charakteristikám rodiny i volného času a jejich klasifikaci. V praktické části bude využito kvantitativní výzkumné šetření. Data budou získána prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce, který bude předložen rodičům žáků základních škol z úplných rodin. Cílem bude zjistit, jakými aktivitami rodiče nejčastěji posilují rodinné vazby a jaká je odezva ze strany dětí. Práce poskytne náhled do aktuálních způsobů trávení volného času v rámci rodiny.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat aktivitami, které dělají členové rodiny společně k udržení a posílení rodinné sounáležitosti. Práce bude teoreticko-empirického charakteru. V teoretické části se bude věnovat charakteristikám rodiny i volného času a jejich klasifikaci. V praktické části bude využito kvantitativní výzkumné šetření. Data budou získána prostřednictvím dotazníku vlastní konstrukce, který bude předložen rodičům žáků základních škol z úplných rodin. Cílem bude zjistit, jakými aktivitami rodiče nejčastěji posilují rodinné vazby a jaká je odezva ze strany dětí. Práce poskytne náhled do aktuálních způsobů trávení volného času v rámci rodiny.
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
REYUS, Eva. Jak s dětmi trávit volný čas. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-412-5
SOBOTKOVÁ, Irena. Psychologie rodiny. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8
Seznam doporučené literatury
MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Vyd. 6. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0519-7
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3., aktualiz. vyd. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
REYUS, Eva. Jak s dětmi trávit volný čas. Vyd. 2. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-412-5
SOBOTKOVÁ, Irena. Psychologie rodiny. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou závěrečnou práci a zodpověděla otázky z posudků i dotazy členů komise.