Bakalářská práce se zabývá Aspergerovým syndromem a životem s ním. Cílem práce je shromáždit informace o vývoji konkrétního dítěte s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část stručně pojednává o poruchách autistického spektra, o jejich charakteristice, příčinách a diagnostice. Dále přibližuje diagnostická kritéria a charakteristické projevy Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ dítěte s Aspergerovým syndromem. Na jeho vývoj od narození po současnost. Zde využívám kvalitativní výzkumnou metodu individuálního hloubkového rozhovorus rodiči dítěte s Aspergerovým syndromem.
Anotace v angličtině
ThisBachelor'sworkdealswiththeproblematicofAsperger's syndrome and lifewithit. Goalofthisworkis to gatherinformationaboutthedevelopmentof a specificchildlivingwiththeAsperger's syndrome. Theworkisdividedintotwoparts. Theoretical part brieflytalksaboutdisordersofautisticspectre, abouttheircharacteristics, causes and diagnosis. Theoretical part alsofocuses on explainingdiagnosticcriteria and characteristicsymptomsofAsperger's syndrome. Practical part isfocused on thespecific case ofthechildlivingwithAsperger's syndrome, specifically on it'sdevelopmentsincebirthtillnow. In this part I haveusedthequalitativeresearchmethodofdeepconversationwiththeparentsofthechildwithAsperger's syndrome.
Klíčová slova
Autismus, Aspergerův syndrom, mentální postižení
Klíčová slova v angličtině
Autism, Asperger syndrome, mental disability
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá Aspergerovým syndromem a životem s ním. Cílem práce je shromáždit informace o vývoji konkrétního dítěte s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část stručně pojednává o poruchách autistického spektra, o jejich charakteristice, příčinách a diagnostice. Dále přibližuje diagnostická kritéria a charakteristické projevy Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ dítěte s Aspergerovým syndromem. Na jeho vývoj od narození po současnost. Zde využívám kvalitativní výzkumnou metodu individuálního hloubkového rozhovorus rodiči dítěte s Aspergerovým syndromem.
Anotace v angličtině
ThisBachelor'sworkdealswiththeproblematicofAsperger's syndrome and lifewithit. Goalofthisworkis to gatherinformationaboutthedevelopmentof a specificchildlivingwiththeAsperger's syndrome. Theworkisdividedintotwoparts. Theoretical part brieflytalksaboutdisordersofautisticspectre, abouttheircharacteristics, causes and diagnosis. Theoretical part alsofocuses on explainingdiagnosticcriteria and characteristicsymptomsofAsperger's syndrome. Practical part isfocused on thespecific case ofthechildlivingwithAsperger's syndrome, specifically on it'sdevelopmentsincebirthtillnow. In this part I haveusedthequalitativeresearchmethodofdeepconversationwiththeparentsofthechildwithAsperger's syndrome.
Klíčová slova
Autismus, Aspergerův syndrom, mentální postižení
Klíčová slova v angličtině
Autism, Asperger syndrome, mental disability
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá Aspergerovým syndromem a životem s ním. Cílem práce je shromáždit informace o vývoji konkrétního dítěte s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část stručně pojednává o poruchách autistického spektra, o jejich charakteristice, příčinách, projevech a diagnostice. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ dítěte s Aspergerovým syndromem. Na jeho vývoj od narození po současnost. Zde využívám kvalitativní výzkumnou metodu individuálního hloubkového rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá Aspergerovým syndromem a životem s ním. Cílem práce je shromáždit informace o vývoji konkrétního dítěte s Aspergerovým syndromem. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část stručně pojednává o poruchách autistického spektra, o jejich charakteristice, příčinách, projevech a diagnostice. Praktická část se zaměřuje na konkrétní případ dítěte s Aspergerovým syndromem. Na jeho vývoj od narození po současnost. Zde využívám kvalitativní výzkumnou metodu individuálního hloubkového rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
LAWSON, Wendy. Život za sklem: osobní výpověď ženy s Aspergerovým syndromem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 100 s. ISBN 978-80-7367-389-5.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80-7367-091-7.
PÁTÁ, Perchta Kazi. Mé dítě má autismus. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 120 s. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-2185-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Seznam doporučené literatury
LAWSON, Wendy. Život za sklem: osobní výpověď ženy s Aspergerovým syndromem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 100 s. ISBN 978-80-7367-389-5.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006, 453 s. ISBN 80-7367-091-7.
PÁTÁ, Perchta Kazi. Mé dítě má autismus. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 120 s. Pro rodiče. ISBN 978-80-247-2185-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 978-80-262-0219-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč představil stručně téma a cíle, strukturu, obsah.a metody práce. Vyjádřil se k závěrečné práci. zodpověděla dotazy členů komise a oponenta.