Práce se zabývá tvorbou 2D herního enginu v Javě. V první části jsou představeny vybrané herní enginy a rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven. Následně jsou představeny pouţité souborové formáty. Druhá část se zabývá základními algoritmy a návrhem praktické části.
Anotace v angličtině
This work is about developing 2D game engine in Java. First part introduces selected game engines and interfaces for creation of graphical applications and libraries. Additionaly, there are introduced used file formats. Second part deals with basic algorhitms and design of engine.
Klíčová slova
engine, hra, Java, OpenGL, UDP
Klíčová slova v angličtině
engine, game, Java, OpenGL, UDP
Rozsah průvodní práce
52 s. (51 524 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá tvorbou 2D herního enginu v Javě. V první části jsou představeny vybrané herní enginy a rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven. Následně jsou představeny pouţité souborové formáty. Druhá část se zabývá základními algoritmy a návrhem praktické části.
Anotace v angličtině
This work is about developing 2D game engine in Java. First part introduces selected game engines and interfaces for creation of graphical applications and libraries. Additionaly, there are introduced used file formats. Second part deals with basic algorhitms and design of engine.
Klíčová slova
engine, hra, Java, OpenGL, UDP
Klíčová slova v angličtině
engine, game, Java, OpenGL, UDP
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat vybrané technologie a vytvořit v jazyce Java vlastní knihovnu pro tvorbu 2D síťových počítačových her.
V teoretické části budou porovnána dostupná aplikační rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven, zejména herních. Dále budou představeny vybrané herní engine, souborové formáty používané při tvorbě 2D her a popsány základní algoritmy např. pro detekci kolizí, síťovou komunikaci atd.
V praktické části bude vytvořen vlastní 2D herní engine za použití technologie OpenGL, který bude umožňovat zobrazování rastrové grafiky, přehrávání hudby, ošetření myši a klávesnice, detekci kolizí a komunikaci po síti za pomoci protokolu UDP. Na závěr bude vytvořena ukázková RPG hra na vytvořeném engine.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je porovnat vybrané technologie a vytvořit v jazyce Java vlastní knihovnu pro tvorbu 2D síťových počítačových her.
V teoretické části budou porovnána dostupná aplikační rozhraní pro tvorbu grafických aplikací a knihoven, zejména herních. Dále budou představeny vybrané herní engine, souborové formáty používané při tvorbě 2D her a popsány základní algoritmy např. pro detekci kolizí, síťovou komunikaci atd.
V praktické části bude vytvořen vlastní 2D herní engine za použití technologie OpenGL, který bude umožňovat zobrazování rastrové grafiky, přehrávání hudby, ošetření myši a klávesnice, detekci kolizí a komunikaci po síti za pomoci protokolu UDP. Na závěr bude vytvořena ukázková RPG hra na vytvořeném engine.
Seznam doporučené literatury
KISZKA, Bogdan. 1001 tipů a triků pro jazyk Java. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2467-3.
TREGLIA, Dante. Game programming gems 3. Hingham Mass.: Charles River Media, c2002. ISBN 1584502339.
SHREINER, Dave., Graham. SELLERS, John M. KESSENICH a Bill. LICEA-KANE. OpenGL programming guide: the official guide to learning OpenGL, version 4.3. Eighth edition. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2013. ISBN 0321773039.
Seznam doporučené literatury
KISZKA, Bogdan. 1001 tipů a triků pro jazyk Java. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2467-3.
TREGLIA, Dante. Game programming gems 3. Hingham Mass.: Charles River Media, c2002. ISBN 1584502339.
SHREINER, Dave., Graham. SELLERS, John M. KESSENICH a Bill. LICEA-KANE. OpenGL programming guide: the official guide to learning OpenGL, version 4.3. Eighth edition. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley, 2013. ISBN 0321773039.
Přílohy volně vložené
CD-ROM s elektronickou podobu textové práce a zdrojovými kódy
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vynikající bakalářská práce. Student při obhajobě výborně reagoval na dotazy a připomínky vedoucího, předsedy i členů komise. Student prezentoval výsledky své práce včetně demonstrativních ukázek. Komise pro státní závěrečné zkoušky navrhuje bakalářskou práci v souladu s článkem 3, písm. b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice na cenu děkana za vynikající vývojové a inovační výsledky.