Teoretická část práce se zabývá detailním popisem mechanické logické hry Tangram. Věnuje se historii, základní charakteristice a pravidlům hry. Rovněž je představena problematika spojena se zvláštnostmi Tangramu. Poté je představena aplikace Tangram, která byla pro potřeby praktické části práce implementována v programovacím jazyce Java. Aplikace je zdokumentována prostřednictvím uživatelské a technické dokumentace.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis detailed description of the mechanical logic game called Tangram can be found. There is described history, basic characteristics and the rules of the game. There are also introduced issues associated with Tangram. After that, there is a description of implementation of the application. Tangram is implemented in programming language Java. Application is described by user and technical documentation.
Klíčová slova
Tangram, Java, aplikace
Klíčová slova v angličtině
Tangram, Java, application
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce se zabývá detailním popisem mechanické logické hry Tangram. Věnuje se historii, základní charakteristice a pravidlům hry. Rovněž je představena problematika spojena se zvláštnostmi Tangramu. Poté je představena aplikace Tangram, která byla pro potřeby praktické části práce implementována v programovacím jazyce Java. Aplikace je zdokumentována prostřednictvím uživatelské a technické dokumentace.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of the thesis detailed description of the mechanical logic game called Tangram can be found. There is described history, basic characteristics and the rules of the game. There are also introduced issues associated with Tangram. After that, there is a description of implementation of the application. Tangram is implemented in programming language Java. Application is described by user and technical documentation.
Klíčová slova
Tangram, Java, aplikace
Klíčová slova v angličtině
Tangram, Java, application
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit počítačovou hru na principu puzzle "tangram" a vytvořit obrazec (čtverec) z dílčích polygonů.
V teoretické části bude představen problém puzzle "tangram" a principy, jak rozpoznat, že sestavený tvar odpovídá zadanému požadovanému. Hráč může jednotlivé části libovolně posouvat, otáčet a spojovat, algoritmus by měl být schopen rozpoznat libovolnou kombinaci dílků, která korektně představuje zadaný tvar (použity všechny dílky, nepřekrývají se, bez prázdných míst uvnitř obrazce).
V praktické části bude hra realizována a budou pro ni připraveny minimálně 3 různé sady dílků k otestování. Program bude vytvořen v jazyku Java nebo C#.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit počítačovou hru na principu puzzle "tangram" a vytvořit obrazec (čtverec) z dílčích polygonů.
V teoretické části bude představen problém puzzle "tangram" a principy, jak rozpoznat, že sestavený tvar odpovídá zadanému požadovanému. Hráč může jednotlivé části libovolně posouvat, otáčet a spojovat, algoritmus by měl být schopen rozpoznat libovolnou kombinaci dílků, která korektně představuje zadaný tvar (použity všechny dílky, nepřekrývají se, bez prázdných míst uvnitř obrazce).
V praktické části bude hra realizována a budou pro ni připraveny minimálně 3 různé sady dílků k otestování. Program bude vytvořen v jazyku Java nebo C#.
Seznam doporučené literatury
RICHARDSON, W. Clay. Professional Java, JDK. 5th ed. Indianapolis, IN: Wrox, c2005, xxxi, 712 p. ISBN 07-645-7486-8.
NAGEL CH. et al. C# 2008. Programujeme profesionálně. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2407-7.
Tangram. Wikipedia: The Free Encyclopedia [online]. Wikimedia Foundation [cit. 2016-10-21]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Tangram
Seznam doporučené literatury
RICHARDSON, W. Clay. Professional Java, JDK. 5th ed. Indianapolis, IN: Wrox, c2005, xxxi, 712 p. ISBN 07-645-7486-8.
NAGEL CH. et al. C# 2008. Programujeme profesionálně. Brno, 2009. ISBN 978-80-251-2407-7.
Tangram. Wikipedia: The Free Encyclopedia [online]. Wikimedia Foundation [cit. 2016-10-21]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Tangram
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo vytvořit počítačovou hru na principu puzzle ,,tangram" (hráč skládá jednotlivé předem dané polygonu do podoby čtverce nebo jiného obrazce). Cílem práce bylo navrhnout a otestovat algoritmus, který bude schopen korektně vyhodnotit, jestli jsou dílky složeny správně. Hra byla vytvořena v jazyce Java a C#. Cíle práce byly splněny. Textová část práce je dle vedoucího práce dobře logicky strukturovaná a obsahuje všechny důležité náležitosti. Výsledná hra je velmi dobře zpracovaná jak z funkční, tak z vizuální stránky věci. Celková práce je na vysoké úrovni. Student odpověděl na otázky ke své práci, které mu položili vedoucí práce a členové komise. Komise SZZ hodnotila práci jako zdařilou a ohodnotila ji známkou výborně.