Diplomová práce s názvem "Terapie ve speciální pedagogice a jejich využití pohledem odborníků" je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se zabývá pojmem terapie pohledem odborníků lékařů, speciálních pedagogů, psychologů, terapeutů atd. Kapitoly popisují konkrétní druhy terapií ve speciální pedagogice, jako jsou například arteterapie, animoterapie a další. Část je věnována i speciální pedagogice. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a tvoří tak ucelený náhled na terapie ve speciální pedagogice. Empirická část se věnuje analýze terapií aplikovaných v konkrétním zařízení sociálních služeb. Kvalitativní výzkum vznikl metodami rozhovorů a zúčastněných pozorování. Výsledky výzkumného šetření obsahují i několik kazuistik. Cílem diplomové práce je komparace speciálně pedagogické teorie a praxe v oblasti terapií ve speciální pedagogice.
Anotace v angličtině
The thesis 'Used of Therapy in Special education and Expert views on this topic' is divided into two parts the theoretical and the empirical. The theoretical part is looking at how medical experts, teachers of special education, psychologists, therapists and others define 'therapy'. Each chapter is describing different kinds of therapies which are used in Special education. For example, art therapy, animal therapy and others, this part also focuses on defining special education. The chapters are written in chronological order and aim to provide a complete overview on the therapies used in Special education. The empirical part is focused on analysing used therapies in specific social services. The findings have been collected by conducting interviews, using observation methods and studying individual cases. The main aim of this dissertation is to compare the theoretical part and the practical part of therapies used in Special education, giving a clear account of the differences.
special education, special education therapy, therapeutic approaches, animal therapy, art therapy, therapeutic processes
Rozsah průvodní práce
122 s (259 562 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Terapie ve speciální pedagogice a jejich využití pohledem odborníků" je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se zabývá pojmem terapie pohledem odborníků lékařů, speciálních pedagogů, psychologů, terapeutů atd. Kapitoly popisují konkrétní druhy terapií ve speciální pedagogice, jako jsou například arteterapie, animoterapie a další. Část je věnována i speciální pedagogice. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a tvoří tak ucelený náhled na terapie ve speciální pedagogice. Empirická část se věnuje analýze terapií aplikovaných v konkrétním zařízení sociálních služeb. Kvalitativní výzkum vznikl metodami rozhovorů a zúčastněných pozorování. Výsledky výzkumného šetření obsahují i několik kazuistik. Cílem diplomové práce je komparace speciálně pedagogické teorie a praxe v oblasti terapií ve speciální pedagogice.
Anotace v angličtině
The thesis 'Used of Therapy in Special education and Expert views on this topic' is divided into two parts the theoretical and the empirical. The theoretical part is looking at how medical experts, teachers of special education, psychologists, therapists and others define 'therapy'. Each chapter is describing different kinds of therapies which are used in Special education. For example, art therapy, animal therapy and others, this part also focuses on defining special education. The chapters are written in chronological order and aim to provide a complete overview on the therapies used in Special education. The empirical part is focused on analysing used therapies in specific social services. The findings have been collected by conducting interviews, using observation methods and studying individual cases. The main aim of this dissertation is to compare the theoretical part and the practical part of therapies used in Special education, giving a clear account of the differences.
special education, special education therapy, therapeutic approaches, animal therapy, art therapy, therapeutic processes
Zásady pro vypracování
Diplomová práce s názvem "Terapie ve speciální pedagogice a jejich využití pohledem odborníků" je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se zabývá pojmem terapie pohledem odborníků lékařů, speciálních pedagogů, psychologů, terapeutů atd. Kapitoly popisují konkrétní druhy terapií ve speciální pedagogice, jako jsou například arteterapie, animoterapie a další. Část je věnována i speciální pedagogice. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a tvoří tak ucelený náhled na terapie ve speciální pedagogice. Empirická část se věnuje analýze terapií aplikovaných v konkrétním zařízení sociálních služeb. Kvalitativní výzkum vznikl metodami rozhovorů a zúčastněných pozorování. Výsledky výzkumné šetření obsahují i několik kazuistik. Cílem diplomové práce je komparace speciálně pedagogické teorie a praxe v oblasti terapií ve speciální pedagogice.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce s názvem "Terapie ve speciální pedagogice a jejich využití pohledem odborníků" je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce se zabývá pojmem terapie pohledem odborníků lékařů, speciálních pedagogů, psychologů, terapeutů atd. Kapitoly popisují konkrétní druhy terapií ve speciální pedagogice, jako jsou například arteterapie, animoterapie a další. Část je věnována i speciální pedagogice. Jednotlivé kapitoly na sebe logicky navazují a tvoří tak ucelený náhled na terapie ve speciální pedagogice. Empirická část se věnuje analýze terapií aplikovaných v konkrétním zařízení sociálních služeb. Kvalitativní výzkum vznikl metodami rozhovorů a zúčastněných pozorování. Výsledky výzkumné šetření obsahují i několik kazuistik. Cílem diplomové práce je komparace speciálně pedagogické teorie a praxe v oblasti terapií ve speciální pedagogice.
Seznam doporučené literatury
DYKCIK, Wladislaw Tendecje rozwoju pedagogiki specjalnej. Poznaň: WNPTP, Oddzial w Poznaniu, 2010. 424 s. ISBN 978-838627844-8.
DYKCIK Wladislaw, SZYCHOWIAK Barbara Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnel. Poznaň: Wydawnictwo naukowe UAM, 2001. 492 s. ISBN 83-232-1007-1.
MÜLLER, Oldřich a kol. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. 508 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4172-7.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006. 159 s. Albatros Plus; 59. ISBN 80-00-01809-8.
VAŠEK, Štefan. Základy špeciálnej pedagogiky. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2005. 142 s. ISBN 80-86723-13-5.
VELEMÍNSKÝ, Miloš a kol. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. 335 s. ISBN 978-80-7322-109-6.
VÍTKOVÁ, Marie, ed. a PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Terapie ve speciálně pedagogické péči. 2. rozš. Vyd. Brno: Paido, 2000. 165 s. ISBN 80-7315-010-7.
Seznam doporučené literatury
DYKCIK, Wladislaw Tendecje rozwoju pedagogiki specjalnej. Poznaň: WNPTP, Oddzial w Poznaniu, 2010. 424 s. ISBN 978-838627844-8.
DYKCIK Wladislaw, SZYCHOWIAK Barbara Nowatorskie i alternatywne metody w teorii i praktyce pedagogiki specjalnel. Poznaň: Wydawnictwo naukowe UAM, 2001. 492 s. ISBN 83-232-1007-1.
MÜLLER, Oldřich a kol. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. 508 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4172-7.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. 1. vyd. Praha: Albatros, 2006. 159 s. Albatros Plus; 59. ISBN 80-00-01809-8.
VAŠEK, Štefan. Základy špeciálnej pedagogiky. Praha: Vysoká škola Jana Amose Komenského, 2005. 142 s. ISBN 80-86723-13-5.
VELEMÍNSKÝ, Miloš a kol. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. 335 s. ISBN 978-80-7322-109-6.
VÍTKOVÁ, Marie, ed. a PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Terapie ve speciálně pedagogické péči. 2. rozš. Vyd. Brno: Paido, 2000. 165 s. ISBN 80-7315-010-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila cíle a zaměření diplomové práce. Odpověděla na otázky z posudků a reagovala na dotazy členů komise.