Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou strategické počítačové hry v herním enginu Unity. V první části jsou popsány základní pojmy a nástroje použité při tvorbě hry. Následně jsou popsány obecné i praktické postupy, podle kterých byla hra vytvářena, a také popis vytvářené hry. Závěrečná část práce se zabývá praktickými problémy vzniklými při implementaci hry a popis funkcí, možností a podoby hry jako výsledného produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the creation of computer strategy game in Unity game engine. First part describes the basic terms and tools used for its creation. Next part desribes the general and practical procedures used for the game creation and a description of the game itself are introduced. Final part of the work deals with the practical problems arising from the implementation of the game and the description of the features, options and appearance of the game as the final product.
Klíčová slova
engine, Unity, asset, program, programovací jazyk, skript, hra
Klíčová slova v angličtině
engine, Unity, asset, program, programming language, script, game
Rozsah průvodní práce
66 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou strategické počítačové hry v herním enginu Unity. V první části jsou popsány základní pojmy a nástroje použité při tvorbě hry. Následně jsou popsány obecné i praktické postupy, podle kterých byla hra vytvářena, a také popis vytvářené hry. Závěrečná část práce se zabývá praktickými problémy vzniklými při implementaci hry a popis funkcí, možností a podoby hry jako výsledného produktu.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the creation of computer strategy game in Unity game engine. First part describes the basic terms and tools used for its creation. Next part desribes the general and practical procedures used for the game creation and a description of the game itself are introduced. Final part of the work deals with the practical problems arising from the implementation of the game and the description of the features, options and appearance of the game as the final product.
Klíčová slova
engine, Unity, asset, program, programovací jazyk, skript, hra
Klíčová slova v angličtině
engine, Unity, asset, program, programming language, script, game
Zásady pro vypracování
Práce je ohraničena tématy herního průmyslu, tvorby aplikací pro stolní počítače a metodami distribuce hotových řešených prostřednictvím oficiálních i alternativních tržních kanálů.
V práci je třeba vymezit prostředí jednotlivých operačních systémů z pohledu podpory Unity3D aplikací, a popsat distribuční kanály pro jednotlivá prostředí, přičemž důraz je kladen na časové, legislativní a finanční aspekty. Dále bude v práci zapracován rozbor postupů při vývoji počítačových her.
Realizovanou případovou studií bude aplikace, která bude odpovídat současným požadavkům na moderní hru. V rámci implementace bude využito 2D nebo 3D scény, práce s modely či texturami a lineárním příběhem. Případová studie musí být vymezena prostřednictvím korektních dokumentů (např. storyline, game design document, konceptuální schémata).
Student vypracuje strategickou hru zaměřenou na správu, hospodaření a rozšiřování virtuální osady. Student bude pracovat s kompletním 3D světem (implicitně bude používat raytraycing), přípustná práce s kamerou odpovídá mnimálně pohledu shora. Do hry bude implementován herní koncept evolučních schémat, student tento koncept může demonstrovat např. výzkumnými větvemi. Součástí práce bude práce s assety, přičemž kromě využívání open source zdrojů musí student prokázat schopnost vytvářet assety zcela původní.
Zásady pro vypracování
Práce je ohraničena tématy herního průmyslu, tvorby aplikací pro stolní počítače a metodami distribuce hotových řešených prostřednictvím oficiálních i alternativních tržních kanálů.
V práci je třeba vymezit prostředí jednotlivých operačních systémů z pohledu podpory Unity3D aplikací, a popsat distribuční kanály pro jednotlivá prostředí, přičemž důraz je kladen na časové, legislativní a finanční aspekty. Dále bude v práci zapracován rozbor postupů při vývoji počítačových her.
Realizovanou případovou studií bude aplikace, která bude odpovídat současným požadavkům na moderní hru. V rámci implementace bude využito 2D nebo 3D scény, práce s modely či texturami a lineárním příběhem. Případová studie musí být vymezena prostřednictvím korektních dokumentů (např. storyline, game design document, konceptuální schémata).
Student vypracuje strategickou hru zaměřenou na správu, hospodaření a rozšiřování virtuální osady. Student bude pracovat s kompletním 3D světem (implicitně bude používat raytraycing), přípustná práce s kamerou odpovídá mnimálně pohledu shora. Do hry bude implementován herní koncept evolučních schémat, student tento koncept může demonstrovat např. výzkumnými větvemi. Součástí práce bude práce s assety, přičemž kromě využívání open source zdrojů musí student prokázat schopnost vytvářet assety zcela původní.
Seznam doporučené literatury
DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066X.
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
KEOGH, Jim; DAVIDSON, Ken. Datové struktury bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd 1. Brno : Computer Press, 2006. 223 s. ISBN 80-251-0689-6.
Seznam doporučené literatury
DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066X.
PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
KEOGH, Jim; DAVIDSON, Ken. Datové struktury bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd 1. Brno : Computer Press, 2006. 223 s. ISBN 80-251-0689-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo implementovat strategickou hru v herním engine Unity. Kromě vlastní implmentační dovednosti měl student prokázat schopnost analytického myšlení při přípravě hry za využití evolučních schémat. Dle vedoucího práce je praktická část postavena na herním engine Unity 3D. Vlastní programování probíhalo v prostředí Visual Studio a byl využit programovací jazyk C#. Student výborně reagoval na dotazy a připomínky vedoucího, předsedy i členů komise.