Práce se zabývá návrhem a implementací frameworku pro realizaci uživatelského rozhraní
v textovém režimu (konzoli). V první části jsou představeny vybrané knihovny a frameworky
s využitím pod různými operačními systémy. Dále je představeno Windows API a jeho využití
v rámci textového (konzolového) režimu. Práce se dále zabývá návrhem a implementací
vlastního objektového frameworku pro realizaci TUI.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design and implementation of framework for the realisation
of user interface in the text (console) mode. The first part introduces the selected libraries and
frameworks used in various operating systems. Then Windows API and its use within the text
(console) mode is presented. The thesisisfurther concerned with the design and implementation
of self-made object framework for the realisation of TUI.
Klíčová slova
C++, TUI, CLI, GUI, Windows API
Klíčová slova v angličtině
C++, TUI, CLI, GUI, Windows API
Rozsah průvodní práce
43 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá návrhem a implementací frameworku pro realizaci uživatelského rozhraní
v textovém režimu (konzoli). V první části jsou představeny vybrané knihovny a frameworky
s využitím pod různými operačními systémy. Dále je představeno Windows API a jeho využití
v rámci textového (konzolového) režimu. Práce se dále zabývá návrhem a implementací
vlastního objektového frameworku pro realizaci TUI.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the design and implementation of framework for the realisation
of user interface in the text (console) mode. The first part introduces the selected libraries and
frameworks used in various operating systems. Then Windows API and its use within the text
(console) mode is presented. The thesisisfurther concerned with the design and implementation
of self-made object framework for the realisation of TUI.
Klíčová slova
C++, TUI, CLI, GUI, Windows API
Klíčová slova v angličtině
C++, TUI, CLI, GUI, Windows API
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit framework v jazyce C++, který bude podporovat tvorbu UI v konzolových aplikacích. Framework by rovněž měl umožnit uživateli používat ?grafický? výstup přímo na konzoli.
V teoretické části práce budou popsány možnosti standardní konzole na Windows. Dále budou popsány funkcionality z Windows API, které je možné použít pro rozšířenou práci s konzolí. Bude proveden návrh knihovny a jejího API, tak aby použití knihovny bylo co nejjednodušší.
V praktické části bude vytvořen framework (statická knihovna), která bude umožňovat tvorbu základních UI dialogů v konzoli (input box, message box, jednoduché menu na výběr z několika položek) a také přímý výstup znaků a barev do konzole. Funkčnost a možnosti knihovny budou demonstrovány na několika jednoduchých příkladech.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit framework v jazyce C++, který bude podporovat tvorbu UI v konzolových aplikacích. Framework by rovněž měl umožnit uživateli používat ?grafický? výstup přímo na konzoli.
V teoretické části práce budou popsány možnosti standardní konzole na Windows. Dále budou popsány funkcionality z Windows API, které je možné použít pro rozšířenou práci s konzolí. Bude proveden návrh knihovny a jejího API, tak aby použití knihovny bylo co nejjednodušší.
V praktické části bude vytvořen framework (statická knihovna), která bude umožňovat tvorbu základních UI dialogů v konzoli (input box, message box, jednoduché menu na výběr z několika položek) a také přímý výstup znaků a barev do konzole. Funkčnost a možnosti knihovny budou demonstrovány na několika jednoduchých příkladech.
Seznam doporučené literatury
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 4., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 1176 s. Bestseller (Computer Press). ISBN 978-80-251-3828-1.
PETZOLD, Charles. Programming Windows. 5th ed. Redmond, Wash.: Microsoft Press, c1999. ISBN 157231995X.
Seznam doporučené literatury
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++. 4., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 1176 s. Bestseller (Computer Press). ISBN 978-80-251-3828-1.
PETZOLD, Charles. Programming Windows. 5th ed. Redmond, Wash.: Microsoft Press, c1999. ISBN 157231995X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce obsahuje stručný přehled různých přístupů tvorby uživatelského rozhraní, po úvodním přehledu je blíže představena problematika TUI a možnosti její realizace na platformě MS Windows. Dále práce pokračuje vlastním návrhem a popisem použití frameworku pro realizaci TUI v rámci platformy Windows. Navržený framework je na vysoké úrovni a umožňuje jednoduchým způsobem vytvářet TUI rozhraní. Framework poskytuje požadovanou základní funkcionalitu.
Samotný text práce vykazuje shodu méně než 5% a není tedy plagiátem.