Tato bakalářská práce popisuje načítání a algoritmizaci hlavolamu Rubikova kostka (dále jen "hlavolam"), které jsem použil při tvorbě aplikace pro mobilní zařízení. V první části dokumentu je popsán vlastní hlavolam, digitální zpracování obrazu při snímání hlavolamu, systém Android a referenční aplikace, které byly v této souvislosti testovány. V druhé části je zdokumentován konkrétní návrh aplikace, která umí načítat a určit postup pro složení hlavolamu. V poslední části jsou navrhnuta vylepšení vytvořené aplikace a zhodnocení očekávaných funkčností a uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the loading and algorithmization of the puzzle Rubik's Cube ("puzzle"), which I used to create applications for mobile devices. The first part of the document describes a custom teaser, brain imaging digital imaging, Android, and reference applications that have been tested in this context. In the second part is documented a specific application design, which allows to record and determine the procedure for the composition of the puzzle. The last part proposes improvements to the created application and evaluation of the expected features and user interface.
Android, Rubik's Cube, Color, Digital Image, Applications, Puzzle
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce popisuje načítání a algoritmizaci hlavolamu Rubikova kostka (dále jen "hlavolam"), které jsem použil při tvorbě aplikace pro mobilní zařízení. V první části dokumentu je popsán vlastní hlavolam, digitální zpracování obrazu při snímání hlavolamu, systém Android a referenční aplikace, které byly v této souvislosti testovány. V druhé části je zdokumentován konkrétní návrh aplikace, která umí načítat a určit postup pro složení hlavolamu. V poslední části jsou navrhnuta vylepšení vytvořené aplikace a zhodnocení očekávaných funkčností a uživatelského rozhraní.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis describes the loading and algorithmization of the puzzle Rubik's Cube ("puzzle"), which I used to create applications for mobile devices. The first part of the document describes a custom teaser, brain imaging digital imaging, Android, and reference applications that have been tested in this context. In the second part is documented a specific application design, which allows to record and determine the procedure for the composition of the puzzle. The last part proposes improvements to the created application and evaluation of the expected features and user interface.
Android, Rubik's Cube, Color, Digital Image, Applications, Puzzle
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude aplikace, která nasnímá foroaparátem reálnou Rubikovu kostku a zobrazí postup jejího složení.
V teoretické části se požaduje porovnat několik podobných referenčních aplikací na Google Play a stanovit jejich výhody a nevýhody. Navrhnout vlastní řešení, které nebude mít vetšinu nevýhod referenčních aplikací.
V praktické části se požaduje realizovat softwarovou aplikaci pro operační systém Android, která nasnímá otačející Rubikovu kostku a navrhne postup jejího složení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude aplikace, která nasnímá foroaparátem reálnou Rubikovu kostku a zobrazí postup jejího složení.
V teoretické části se požaduje porovnat několik podobných referenčních aplikací na Google Play a stanovit jejich výhody a nevýhody. Navrhnout vlastní řešení, které nebude mít vetšinu nevýhod referenčních aplikací.
V praktické části se požaduje realizovat softwarovou aplikaci pro operační systém Android, která nasnímá otačející Rubikovu kostku a navrhne postup jejího složení.
Seznam doporučené literatury
[1] ABLESON, W, Robi SEN a Chris KING. Android in action. 2nd ed. Greenwich, Conn.: Manning, c2011, xxix, 562 p. ISBN 19-351-8272-2.
[2] MURPHY, Mark L. Android 2: průvodce programováním mobilních aplikací. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 375 s. ISBN 978-80-251-3194-7.
[3]BRADSKI, Gary R. Learning OpenCV. Sebastopol: O'Reilly, c2008, xvii, 555 s. ISBN 978-0-596-51613-0.
Seznam doporučené literatury
[1] ABLESON, W, Robi SEN a Chris KING. Android in action. 2nd ed. Greenwich, Conn.: Manning, c2011, xxix, 562 p. ISBN 19-351-8272-2.
[2] MURPHY, Mark L. Android 2: průvodce programováním mobilních aplikací. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 375 s. ISBN 978-80-251-3194-7.
[3]BRADSKI, Gary R. Learning OpenCV. Sebastopol: O'Reilly, c2008, xvii, 555 s. ISBN 978-0-596-51613-0.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vydařená bakalářská práce. Student při obhajobě výborně prezentoval výsledky své práce. Po přednesení posudku vedoucího práce reagoval student na dotazy a připomínky členů komise. Demonstroval též výsledky své práce. Dle vedoucího práce pracoval student zcela samostatně. Funkčnost aplikace byla úspěšně ověřena. Komise pro státní závěrečné zkoušky navrhuje bakalářskou práci v souladu s článkem 3, písm. b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice na cenu děkana za vynikající vývojové a inovační výsledky.