Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou assetů především vizuálního charakteru, které lze využít pro tvorbu počítačové hry v herním enginu Unity. Práce nejdříve představí použitý profesionální software a dále čtenáři vysvětlí principy a techniky tvorby obsahu pro počítačové hry a s nimi spojené pojmy, přičemž důraz je kladen také na šetření výpočetního výkonu. Nakonec je práce věnována praktické tvorbě herních assetů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of assets mainly of visual character, which can be used to create a computer game in the game engine Unity. First, professional software used in this thesis will be introduced and next, the basic principles and techniques of computer game content creation and related concepts will be explained, with emphasis also being placed on computing performance. Finally, the thesis is dedicated to the practical creation of game assets.
asset, prefab, game engine, computer graphics, optimization
Rozsah průvodní práce
60 s. (72 000 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou assetů především vizuálního charakteru, které lze využít pro tvorbu počítačové hry v herním enginu Unity. Práce nejdříve představí použitý profesionální software a dále čtenáři vysvětlí principy a techniky tvorby obsahu pro počítačové hry a s nimi spojené pojmy, přičemž důraz je kladen také na šetření výpočetního výkonu. Nakonec je práce věnována praktické tvorbě herních assetů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the creation of assets mainly of visual character, which can be used to create a computer game in the game engine Unity. First, professional software used in this thesis will be introduced and next, the basic principles and techniques of computer game content creation and related concepts will be explained, with emphasis also being placed on computing performance. Finally, the thesis is dedicated to the practical creation of game assets.
asset, prefab, game engine, computer graphics, optimization
Zásady pro vypracování
Téma této práce je zaměřeno na vytváření tzv. assetů (3D modelů, textur, zvuků a dalších) pro herní engine Unity 3D. Tyto assety budou poté dále použity pro tvorbu prostředí a grafického rozhraní v multiplayerové počítačové hře ve stylu známé hry Bomberman.
V teoretické části práce bude uveden návrh vzhledu modelů, textur a grafického uživatelského rozhraní.
V praktické části práce bude popsána tvorba assetů za pomoci profesionálních programů z oblasti počítačového 3D modelování a animací, 3D sochařství nebo tvorby textur a zvuků, které jsou často používány ve velkých herních studiích.
Výsledkem budou vytvořené assety připravené pro okamžité použití v enginu Unity 3D.
Zásady pro vypracování
Téma této práce je zaměřeno na vytváření tzv. assetů (3D modelů, textur, zvuků a dalších) pro herní engine Unity 3D. Tyto assety budou poté dále použity pro tvorbu prostředí a grafického rozhraní v multiplayerové počítačové hře ve stylu známé hry Bomberman.
V teoretické části práce bude uveden návrh vzhledu modelů, textur a grafického uživatelského rozhraní.
V praktické části práce bude popsána tvorba assetů za pomoci profesionálních programů z oblasti počítačového 3D modelování a animací, 3D sochařství nebo tvorby textur a zvuků, které jsou často používány ve velkých herních studiích.
Výsledkem budou vytvořené assety připravené pro okamžité použití v enginu Unity 3D.
Seznam doporučené literatury
*DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066X.
*PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
*KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
*WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
*KEOGH, Jim; DAVIDSON, Ken. Datové struktury bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd 1. Brno : Computer Press, 2006. 223 s. ISBN 80-251-0689-6.
Seznam doporučené literatury
*DILLE, Flint. The ultimate guide to video game writing and design. New York: Watson-Guptill Publications, 2007. ISBN 158065066X.
*PECINOVSKÝ, Rudolf. OOP: Naučte se myslet a programovat objektově. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2126-9.
*KNUTH, D. E.: Umění programování - Základní algoritmy, Brno, Computer Press 2008, ISBN: 978-80-251-2025-5.
*WRÓBLEWSKI, Piotr. Algoritmy: datové struktury a programovací techniky. Vyd. 1. Překlad Marek Michalek, Bogdan Kiszka. Brno: Computer Press, 2004, 351 s. ISBN 80-251-0343-9.
*KEOGH, Jim; DAVIDSON, Ken. Datové struktury bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd 1. Brno : Computer Press, 2006. 223 s. ISBN 80-251-0689-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM.
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou assetů především vizuálního charakteru, které lze využít pro tvorbu počítačové hry v herním enginu Unity. Práce nejdříve představí použitý profesionální software a dále čtenáři vysvětlí principy a techniky tvorby obsahu pro počítačové hry a s nimi spojené pojmy, přičemž důraz je kladen také na šetření výpočetního výkonu. Nakonec je práce věnována praktické tvorbě herních assetů. Cíle práce byly zcela naplněny.