Práce popisuje proces údržby letadel, zejména sestavení programu údržby a role jednotlivých subjektů v něm zapojených. Sestavení programu údržby je úkolem provozovatele letadla, který se při této činnosti musí řídit požadavky na údržbu, jenž určuje výrobce během vývoje letadla pomocí metodiky MSG-3. Na celý tento postup dohlíží příslušný letecký úřad, který rovněž provádí dozor nad dodržováním legislativních podmínek během provozu a údržby letadel. Těmto podmínkám je v práci rovněž věnovaná pozornost. Závěr práce popisuje možné legislativní změny přinášející pozitivní efekt pro letecké dopravce při údržbě letadel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of aircraft maintenance process, especially with the maintenance programme creation and the role of entities involved in it. The maintenance programme creation is a task of aircraft operators; they have to follow the maintenance requirements defined by the manufacturer who uses the MSG-3 methodology. The whole process and also the implementation of legislative requirements are monitored by relevant aviation authorities. The authorities supervise the application of all requirements, both at airplanes in operation and those that are being maintained. The final part of the thesis describes the legislative changes that might bring positive effect for aircraft carriers in the maintenance of aircraft.
Klíčová slova
Údržba letadel, program údržby, EASA, CAAC, organizace údržby
Práce popisuje proces údržby letadel, zejména sestavení programu údržby a role jednotlivých subjektů v něm zapojených. Sestavení programu údržby je úkolem provozovatele letadla, který se při této činnosti musí řídit požadavky na údržbu, jenž určuje výrobce během vývoje letadla pomocí metodiky MSG-3. Na celý tento postup dohlíží příslušný letecký úřad, který rovněž provádí dozor nad dodržováním legislativních podmínek během provozu a údržby letadel. Těmto podmínkám je v práci rovněž věnovaná pozornost. Závěr práce popisuje možné legislativní změny přinášející pozitivní efekt pro letecké dopravce při údržbě letadel.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of aircraft maintenance process, especially with the maintenance programme creation and the role of entities involved in it. The maintenance programme creation is a task of aircraft operators; they have to follow the maintenance requirements defined by the manufacturer who uses the MSG-3 methodology. The whole process and also the implementation of legislative requirements are monitored by relevant aviation authorities. The authorities supervise the application of all requirements, both at airplanes in operation and those that are being maintained. The final part of the thesis describes the legislative changes that might bring positive effect for aircraft carriers in the maintenance of aircraft.
Klíčová slova
Údržba letadel, program údržby, EASA, CAAC, organizace údržby
Úvod
1. Vývoj údržby letadel
2. Legislativa v údržbě letadel
3. Analýza plánování údržby letadel
4. Návrh na zefektivnění procesu údržby letadel
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Vývoj údržby letadel
2. Legislativa v údržbě letadel
3. Analýza plánování údržby letadel
4. Návrh na zefektivnění procesu údržby letadel
Závěr
Seznam doporučené literatury
1. Kinnison, H.A.: Aviation Maintenance Management. McGraw-Hill, 2004, 299 s. ISBN 0-07-142251-X
2. Juránek, M.: Provoz a údržba letecké techniky. Brno: VA Brno, 1999, 108 s.
3. Havelka, V., a kol.: Etapy života letadel, Praha: VŠO Praha, 2011, 1. vyd., 138 s. ISBN 978-80-86841-15-1
Seznam doporučené literatury
1. Kinnison, H.A.: Aviation Maintenance Management. McGraw-Hill, 2004, 299 s. ISBN 0-07-142251-X
2. Juránek, M.: Provoz a údržba letecké techniky. Brno: VA Brno, 1999, 108 s.
3. Havelka, V., a kol.: Etapy života letadel, Praha: VŠO Praha, 2011, 1. vyd., 138 s. ISBN 978-80-86841-15-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student úspěšně obhájil bakalářskou práci a úspěšně zodpověděl dotazy státní zkušební komise.
Vedoucí bakalářské práce uvedl, že i přes to, že se student během studia nezaměřoval na problematiku týkající se letecké dopravy, dokázal bakalářskou práci zpracovat na odpovídající úrovni. Některé pasáže by si však zasloužily podrobnější rozpracování. Oponent bakalářské práce v posudku uvedl, že cíl práce, primárně zaměřený na samotné principy zajišťování údržby letadel, byl naplněn. Ke škodě je jen, že návrh - řešení údržby letadel v zahraničí (v Číně) - není více provázán s analýzou, zaměřenou na řešení stejného problému v jiných případech.