V diplomové práci jsou popsány formy dálkového řízení na síti SŽDC. Na základě současného stavu dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení je navržena nová koncepce dálkového řízení železniční dopravy na nekoridorových tratích a navržena koncepce dálkového řízení z regionálních dispečerských pracovišť. Dále je charakterizováno jedno regionální dispečerské pracoviště včetně výhod a nevýhod této koncepce dálkového řízení.
Anotace v angličtině
The actual approaches to remote control of interlocking systems on the railnet of SŽDC are described in this thesis. The thesis is focused on regional dispatcher workplaces. Proposed conception of remote control of interlocking systems in regions introduced in the thesis is based on current state of knowledge. The characteristics of one regional dispatrcher working place and the sumarization of advantages and disadvantages of this conception of remote control of interlocking system are mentioned.
Klíčová slova
Centrální dispečerské pracoviště, regionální dispečerské pracoviště, dispečer, dálkové řízení, zabezpečovací zařízení.
V diplomové práci jsou popsány formy dálkového řízení na síti SŽDC. Na základě současného stavu dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení je navržena nová koncepce dálkového řízení železniční dopravy na nekoridorových tratích a navržena koncepce dálkového řízení z regionálních dispečerských pracovišť. Dále je charakterizováno jedno regionální dispečerské pracoviště včetně výhod a nevýhod této koncepce dálkového řízení.
Anotace v angličtině
The actual approaches to remote control of interlocking systems on the railnet of SŽDC are described in this thesis. The thesis is focused on regional dispatcher workplaces. Proposed conception of remote control of interlocking systems in regions introduced in the thesis is based on current state of knowledge. The characteristics of one regional dispatrcher working place and the sumarization of advantages and disadvantages of this conception of remote control of interlocking system are mentioned.
Klíčová slova
Centrální dispečerské pracoviště, regionální dispečerské pracoviště, dispečer, dálkové řízení, zabezpečovací zařízení.
Úvod
1.Dálkové řízení železniční dopravy
2.Návrh regionálních dispečerských pracovišť na Moravě
3.Typové regionální dispečerské pracoviště
4.Zhodnocení návrhu
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1.Dálkové řízení železniční dopravy
2.Návrh regionálních dispečerských pracovišť na Moravě
3.Typové regionální dispečerské pracoviště
4.Zhodnocení návrhu
Závěr
Seznam doporučené literatury
(1) MOLKOVÁ, Tatiana, Vladislav MOJŽÍŠ, Pavel DRDLA, Josef BULÍČEK, Pavel
MAZAČ, Ivo HRUBAN a Aleš ZEMAN. Kapacita železničních tratí. Vyd. 1.
Pardubice:Univerzita Pardubice, 2010, 150 s. ISBN 978-80-7395-317-1.
(2) KONOPÁČ, Tomáš, Silnice železnice: Řízení železniční dopravy - 2. část.
KONSTRUKCE Media, s.r.o., 2013. ISSN 1803-8441. Dostupné
z: .
(3) Interní zdroje SŽDC s.o.
Seznam doporučené literatury
(1) MOLKOVÁ, Tatiana, Vladislav MOJŽÍŠ, Pavel DRDLA, Josef BULÍČEK, Pavel
MAZAČ, Ivo HRUBAN a Aleš ZEMAN. Kapacita železničních tratí. Vyd. 1.
Pardubice:Univerzita Pardubice, 2010, 150 s. ISBN 978-80-7395-317-1.
(2) KONOPÁČ, Tomáš, Silnice železnice: Řízení železniční dopravy - 2. část.
KONSTRUKCE Media, s.r.o., 2013. ISSN 1803-8441. Dostupné
z: .
(3) Interní zdroje SŽDC s.o.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student úspěšně obhájil diplomovou práci.
Vedoucí diplomové práce uvedl, že potenciál práce nebyl zcela využit. Práce pojednává o přínosech zřízení RDP na Moravě, nicméně přístup ke zjištění klíčových parametrů nebyl vždy systémový. Na druhou stranu vedoucí diplomové práce uvedl, že návratnost tohoto projektu je velmi obtížné stanovit či vyčíslit. Hodnotil celkově stupněm velmi dobře. Oponent diplomové práce v posudku uvedl, že vzhledem k tématu chybí jako zdroj informací Pokyn generálního ředitele č. 9/2013 SŽDC, s. o., který se zabývá pracovišti pro dálkové řízení. V rámci samotného návrhu jsou informace poměrně strohé, bylo by vhodnější se tímto návrhem více zabývat, popsat jej. V práci je uvedeno, že bude uvedena kalkulace investic k realizaci a návratnost návrhu, avšak tyto údaje nejsou v práci uvedeny, proto by tato informace ani neměla v práci být uváděna. Práce obsahuje mnoho gramatických/stylistických chyb, které mírně snižuje úroveň práce.