Práce se zabývá měřením výkonnosti podniku se zaměřením na výkonnost logistických služeb. Nejprve jsou definovány pojmy související s měřením výkonnosti podniku, popsány druhy měřítek a systém Balanced Scorecard (BSC). Poté jsou vymezeny služby, logistické služby, logistické činnosti a způsoby měření výkonnosti logistických služeb. Nakonec jsou logistické služby analyzovány v systému BSC. V praktické části práce jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu důležitosti logistických služeb v maloobchodních prodejnách při dodávkách spotřební chemie.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on business performance measurement with focus on logistics services performance. The first, terms related to measurement of the business performance are defined and different types of the scales and the system Balanced Scorecard (BSC) are described. Then the services, logistics services, logistics activities and measurement methods of the logistics services are explained. In conclusion the logistics services are analysed in the Balanced Scorecard system. The results of the quantitative research of logistics services importance in retail stores in the supply of consumer chemistry are presented in the practical part of this thesis.
Klíčová slova
měření výkonnosti podniku, systém měření výkonnosti, logistické služby, výkonnost logistických služeb
Klíčová slova v angličtině
business performance measurement, performance measurement system, logistics services, performance of logistics services
Rozsah průvodní práce
49 s. (67 367 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá měřením výkonnosti podniku se zaměřením na výkonnost logistických služeb. Nejprve jsou definovány pojmy související s měřením výkonnosti podniku, popsány druhy měřítek a systém Balanced Scorecard (BSC). Poté jsou vymezeny služby, logistické služby, logistické činnosti a způsoby měření výkonnosti logistických služeb. Nakonec jsou logistické služby analyzovány v systému BSC. V praktické části práce jsou uvedeny výsledky kvantitativního výzkumu důležitosti logistických služeb v maloobchodních prodejnách při dodávkách spotřební chemie.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on business performance measurement with focus on logistics services performance. The first, terms related to measurement of the business performance are defined and different types of the scales and the system Balanced Scorecard (BSC) are described. Then the services, logistics services, logistics activities and measurement methods of the logistics services are explained. In conclusion the logistics services are analysed in the Balanced Scorecard system. The results of the quantitative research of logistics services importance in retail stores in the supply of consumer chemistry are presented in the practical part of this thesis.
Klíčová slova
měření výkonnosti podniku, systém měření výkonnosti, logistické služby, výkonnost logistických služeb
Klíčová slova v angličtině
business performance measurement, performance measurement system, logistics services, performance of logistics services
Zásady pro vypracování
1. Výkonnost podniku a její měření.
2. Logistické služby podstata, měření jejich výkonnosti v systému výkonnosti podniku.
3. Příprava a realizace primárního kvantitativního výzkumu zaměřeného na výzkum důležitosti logistických služeb v maloobchodních prodejnách při dodávkách spotřební chemie.
4. Zpracování výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Výkonnost podniku a její měření.
2. Logistické služby podstata, měření jejich výkonnosti v systému výkonnosti podniku.
3. Příprava a realizace primárního kvantitativního výzkumu zaměřeného na výzkum důležitosti logistických služeb v maloobchodních prodejnách při dodávkách spotřební chemie.
4. Zpracování výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. WAGNER, J. Měření výkonnosti: Jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: GRADA Publishing. 2009, ISBN 978-80-247-2924-4.
2. KNÁPKOVÁ, A., PAVELKOVÁ, D., CHODÚR, M. Měření a řízení výkonnosti podniku. Praha: Linde. 2011, ISBN 978-80-7201-882-6.
3. KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press. 2007, ISBN 978-80-7261-177-5.
4. FRANCO-SANTOS, M., KENNERLEY, M., MICHELI, P., MARTINEZ, V., MASON, S., MARR, B., GRAY, D., NEELY, A. Towards a definition of a business performance measurement system. International Journal of Operations & Production Management. 2007, 27(8), 784-801. DOI: 10.1108/01443570710763778.
5. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press. 2006, ISBN 80-7261-152-6.
6. GROS, I., GROSOVÁ, S. Dodavatelské systémy: supply chain management. Přerov: Vysoká škola logistiky. 2012, ISBN 978-80-87179-20-8.
7. BENIUSIENE, I., PETUKIENE, E. The indicators of service quality measurement of logistics services. Social research. 2012, 27(2), 62-70. ISSN 1392-3110.
Seznam doporučené literatury
1. WAGNER, J. Měření výkonnosti: Jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: GRADA Publishing. 2009, ISBN 978-80-247-2924-4.
2. KNÁPKOVÁ, A., PAVELKOVÁ, D., CHODÚR, M. Měření a řízení výkonnosti podniku. Praha: Linde. 2011, ISBN 978-80-7201-882-6.
3. KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press. 2007, ISBN 978-80-7261-177-5.
4. FRANCO-SANTOS, M., KENNERLEY, M., MICHELI, P., MARTINEZ, V., MASON, S., MARR, B., GRAY, D., NEELY, A. Towards a definition of a business performance measurement system. International Journal of Operations & Production Management. 2007, 27(8), 784-801. DOI: 10.1108/01443570710763778.
5. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press. 2006, ISBN 80-7261-152-6.
6. GROS, I., GROSOVÁ, S. Dodavatelské systémy: supply chain management. Přerov: Vysoká škola logistiky. 2012, ISBN 978-80-87179-20-8.
7. BENIUSIENE, I., PETUKIENE, E. The indicators of service quality measurement of logistics services. Social research. 2012, 27(2), 62-70. ISSN 1392-3110.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak je koncipován parametr délka praxe respondenta? Jaký byl rozdíl ve zkušenostech a přístupu respondentů k výzkumu s ohledem na délku jejich praxe?