Práce je věnována výkonnosti interních procesů se zaměřením na proces nákup. Nejprve jsou vymezeny pojmy výkonnost, měření výkonnosti a metriky. Další část práce je zaměřena na procesy, především proces nákup, a jejich řízení. Dále se práce zabývá výkonností interních procesů s důrazem na nákup v kontextu celkové výkonnosti podniku. V rámci realizovaného výzkumu zkoumá vybrané oblasti nákupního procesu včetně hodnocení jeho výkonnosti a důležitost logistických služeb ve výrobních podnicích potravinářského průmyslu.
Anotace v angličtině
This work is devoted to the performance of internal processes with a focus on a purchasing process. At first it concentrates on the performance, its measurement and metrics. The next part of the thesis is devoted to processes, especially purchasing process, and their management. Subsequently it deals with performance of internal processes with emphasis on the purchase in the context of the overall company performance. Within the accomplished research they are analysed chosen areas of the purchasing process including performance assessment and the importance of logistics services in companies of food industry.
Klíčová slova
výkonnost, proces nákup, Balanced Scorecard, logistické služby, výzkum
Klíčová slova v angličtině
performance, purchasing process, Balanced Scorecard, logistics services, research
Rozsah průvodní práce
73 s. (113 387 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována výkonnosti interních procesů se zaměřením na proces nákup. Nejprve jsou vymezeny pojmy výkonnost, měření výkonnosti a metriky. Další část práce je zaměřena na procesy, především proces nákup, a jejich řízení. Dále se práce zabývá výkonností interních procesů s důrazem na nákup v kontextu celkové výkonnosti podniku. V rámci realizovaného výzkumu zkoumá vybrané oblasti nákupního procesu včetně hodnocení jeho výkonnosti a důležitost logistických služeb ve výrobních podnicích potravinářského průmyslu.
Anotace v angličtině
This work is devoted to the performance of internal processes with a focus on a purchasing process. At first it concentrates on the performance, its measurement and metrics. The next part of the thesis is devoted to processes, especially purchasing process, and their management. Subsequently it deals with performance of internal processes with emphasis on the purchase in the context of the overall company performance. Within the accomplished research they are analysed chosen areas of the purchasing process including performance assessment and the importance of logistics services in companies of food industry.
Klíčová slova
výkonnost, proces nákup, Balanced Scorecard, logistické služby, výzkum
Klíčová slova v angličtině
performance, purchasing process, Balanced Scorecard, logistics services, research
Zásady pro vypracování
1. Výkonnost podniku a její měření.
2. Nákup v systému podnikových procesů.
3. Výkonnost procesu nákup v systému výkonnosti podniku.
4. Příprava a realizace primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na hodnocení výkonnosti nákupního procesu ve vybraném podniku potravinářského průmyslu.
5. Požadavky na logistické služby nákupčích potravinářských podniků kvantitativní výzkum.
6. Zpracování výsledků výzkumů, analýza dat, doporučení.
7. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Výkonnost podniku a její měření.
2. Nákup v systému podnikových procesů.
3. Výkonnost procesu nákup v systému výkonnosti podniku.
4. Příprava a realizace primárního kvalitativního výzkumu zaměřeného na hodnocení výkonnosti nákupního procesu ve vybraném podniku potravinářského průmyslu.
5. Požadavky na logistické služby nákupčích potravinářských podniků kvantitativní výzkum.
6. Zpracování výsledků výzkumů, analýza dat, doporučení.
7. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. WAGNER, J. Měření výkonnosti: Jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: Grada, 2009. 248 s., ISBN 978-80-247-2924-4.
2. KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2005. 268 s., ISBN 80-7261-124-0.
3. MARR, B. Business Performance Management: Current state of the art. A survey report by Bernard Marr [online]. Cranfield school of management and Hyperion. 2003, s. 6. Dostupné z: https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/bitstream/1826/1222/1/BPR.pdf
4. NIVEN, P. R. Balanced scorecard diagnostics: Maintaining maximum performance. Hoboken, N. J.: Wiley, 2005. 226 p., ISBN 0471681237.
5. SVOZILOVÁ, A. Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). 232 s., ISBN 978-80-247-3938-0.
6. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). 384 s., ISBN 978-80-247-1479-0.
7. GROS, I., GROSOVÁ, S. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2006. 184 s., ISBN 80-7080-598-6.
8. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006, 316 s., ISBN 80-7261-152-6.
Seznam doporučené literatury
1. WAGNER, J. Měření výkonnosti: Jak měřit, vyhodnocovat a využívat informace o podnikové výkonnosti. Praha: Grada, 2009. 248 s., ISBN 978-80-247-2924-4.
2. KAPLAN, R. S., NORTON, D. P. Balanced scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. Praha: Management Press, 2005. 268 s., ISBN 80-7261-124-0.
3. MARR, B. Business Performance Management: Current state of the art. A survey report by Bernard Marr [online]. Cranfield school of management and Hyperion. 2003, s. 6. Dostupné z: https://dspace.lib.cranfield.ac.uk/bitstream/1826/1222/1/BPR.pdf
4. NIVEN, P. R. Balanced scorecard diagnostics: Maintaining maximum performance. Hoboken, N. J.: Wiley, 2005. 226 p., ISBN 0471681237.
5. SVOZILOVÁ, A. Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). 232 s., ISBN 978-80-247-3938-0.
6. TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada, 2007. Expert (Grada). 384 s., ISBN 978-80-247-1479-0.
7. GROS, I., GROSOVÁ, S. Tajemství moderního nákupu. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2006. 184 s., ISBN 80-7080-598-6.
8. NENADÁL, J. Management partnerství s dodavateli: Nové perspektivy firemního nakupování. Praha: Management Press, 2006, 316 s., ISBN 80-7261-152-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké metriky pro hodnocení výkonnosti v oblasti nákupu lze použít? Mají v dotazovaných podnicích zavedena měřítka pro hodnocení výkonnosti nákupu? V jakém vztahu je výkonnost a produktivita? Podle jakých kategorií jste rozdělila podniky na velké, střední a malé? Byla provedena pilotáž dotazníku také v kvantitativním výzumu? Jak byl proveden výběr respondentů? Studentka zodpověděla všechny otázky.