Bakalářská práce se zabývá problematikou zvyšování hodnoty pro zákazníka prostřednictvím nehmotných užitků v chemickém průmyslu. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. Na základě rešerší prací různých autorů je definována hodnota pro zákazníka a jsou vymezeny dimenze a atributy hodnoty pro zákazníka. Dále se práce zaměřuje na nehmotné užitky (služby, vztahy a reputace) v rámci hodnoty pro zákazníka. Praktická část obsahuje postup a výsledky kvalitativního výzkumu vnímání důležitosti a skutečné úrovně jednotlivých složek nehmotných užitků manažery vybraného chemického podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with Increasing customer value through intangible assets in the chemical industry. The theoretical part is split into two chapters. The customer value is defined on the basis of researches of various authors' works, and also dimensions and attributes of customer value are delimited. Furthermore, the thesis focuses on intangible benefits (services, relationships and reputation) within the value for the customer. The practical part contains the procedure and the results of the qualitative research of the perception of the importance and the real level of the individual components of the intangible benefits by the managers of the selected chemical company.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, nehmotné užitky, služby, vztahy, reputace
Bakalářská práce se zabývá problematikou zvyšování hodnoty pro zákazníka prostřednictvím nehmotných užitků v chemickém průmyslu. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. Na základě rešerší prací různých autorů je definována hodnota pro zákazníka a jsou vymezeny dimenze a atributy hodnoty pro zákazníka. Dále se práce zaměřuje na nehmotné užitky (služby, vztahy a reputace) v rámci hodnoty pro zákazníka. Praktická část obsahuje postup a výsledky kvalitativního výzkumu vnímání důležitosti a skutečné úrovně jednotlivých složek nehmotných užitků manažery vybraného chemického podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with Increasing customer value through intangible assets in the chemical industry. The theoretical part is split into two chapters. The customer value is defined on the basis of researches of various authors' works, and also dimensions and attributes of customer value are delimited. Furthermore, the thesis focuses on intangible benefits (services, relationships and reputation) within the value for the customer. The practical part contains the procedure and the results of the qualitative research of the perception of the importance and the real level of the individual components of the intangible benefits by the managers of the selected chemical company.
Klíčová slova
hodnota pro zákazníka, nehmotné užitky, služby, vztahy, reputace
1. Hodnota pro zákazníka, její dimenze a atributy.
2. Nehmotné užitky jako součást hodnoty pro zákazníka na B2B trhu.
3. Příprava a realizace kvalitativního výzkumu nehmotných užitků pro zákazníky ve vybraném oboru podnikání chemického průmyslu.
4. Zpracování, analýza a interpretace výsledků výzkumu nehmotných užitků pro zákazníky ve vybraném oboru podnikání chemického průmyslu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Hodnota pro zákazníka, její dimenze a atributy.
2. Nehmotné užitky jako součást hodnoty pro zákazníka na B2B trhu.
3. Příprava a realizace kvalitativního výzkumu nehmotných užitků pro zákazníky ve vybraném oboru podnikání chemického průmyslu.
4. Zpracování, analýza a interpretace výsledků výzkumu nehmotných užitků pro zákazníky ve vybraném oboru podnikání chemického průmyslu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. ELLIS, N.: Business-to-Business Marketing. New York: Oxford University Press, 2011, 384 s., ISBN 978-0-19-955168-2.
2. HELM, S., SALMINEM, R. T.: Basking in reflected glory: Using customer reference relationships to build reputation in industrial markets. Journal of Industrial Marketing Management, 2010, roč. 39, č. 5, s. 737-743.
3. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013, 816 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H. A KOL.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009, 268 s., ISBN 978-80-247-3155-1.
5. LOŠŤÁKOVÁ, H., STEJSKALOVÁ, I.: The Key Strategic Customer Benefits Leading to Strengthening of Relations with Customers in the Chemical Industry. Proceedings of the 22nd Anniversary International Conference on Metallurgy and Materials "Metal 2013", Brno, 2013, May, 17-19, Ostrava: Tanger, 2013, 1994-1999, ISBN 978-80-87294-39-0.
Seznam doporučené literatury
1. ELLIS, N.: Business-to-Business Marketing. New York: Oxford University Press, 2011, 384 s., ISBN 978-0-19-955168-2.
2. HELM, S., SALMINEM, R. T.: Basking in reflected glory: Using customer reference relationships to build reputation in industrial markets. Journal of Industrial Marketing Management, 2010, roč. 39, č. 5, s. 737-743.
3. KOTLER, P., KELLER, K. L.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2013, 816 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
4. LOŠŤÁKOVÁ, H. A KOL.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada Publishing, 2009, 268 s., ISBN 978-80-247-3155-1.
5. LOŠŤÁKOVÁ, H., STEJSKALOVÁ, I.: The Key Strategic Customer Benefits Leading to Strengthening of Relations with Customers in the Chemical Industry. Proceedings of the 22nd Anniversary International Conference on Metallurgy and Materials "Metal 2013", Brno, 2013, May, 17-19, Ostrava: Tanger, 2013, 1994-1999, ISBN 978-80-87294-39-0.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Proč byly zvoleny různě velké postojové škály pro hodnocení důležitosti a skutečné úrovně hodnoty pro zákazníka? Na které služby by se měl podnik zaměřit při zvyšování hodnoty pro zákazníka?