Informace o kvalifikační práci Vliv modifikací vlastností přejezdových zabezpečovacích zařízení mimo dosavadní funkční a principiální rámec na charakteristické bezpečnostní a provozní parametry těchto zařízení.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Vliv modifikací vlastností přejezdových zabezpečovacích zařízení mimo dosavadní funkční a principiální rámec na charakteristické bezpečnostní a provozní parametry těchto zařízení.
Hlavní téma v angličtině
Influence of the modifications of level crossing equipment features (out of existing functional and fundamental scope) on characteristics safety and operational parameters of this equipment.
Název dle studenta
Vliv modifikací vlastností přejezdových zabezpečovacích zařízení mimo dosavadní funkční a principiální rámec na charakteristické bezpečnostní a provozní parametry těchto zařízení.
Název dle studenta v angličtině
Influence of the modifications of level crossing equipment features (out of existing functional and fundamental scope) on characteristics safety and operational parameters of this equipment
Tato práce si klade za cíl zhodnotit současný stav logiky železničních přejezdových zabezpečovacích zařízení s důrazem na způsoby spouštění výstrahy, její průběh a ukončení. V daných procesech se snaží upozornit na nedostatky současných koncepcí, zabývá se jejich modifikací a doplněním nových principů zabezpečení, které vedou primárně k zvýšení bezpečnosti železniční, ale i silniční dopravy.
Anotace v angličtině
This thesis aims to evaluate the current state of the logic of level crossing railway signaling devices with emphasis on ways of triggering the warning, its continuance of termination. In processes related to the ways it highlights current concepts lacks. Next this thesis engages modifications of the concepts and it proposes new safety principles which primarily lead to increasing rail and road safety.
Klíčová slova
výstraha, předzváněcí doba, Přejezdové zařízení světelné, PZS, nebezpečné pásmo přejezdu
Klíčová slova v angličtině
Warning, Warning time, Level Crossing System, LX, Dangerous of level crossing
Rozsah průvodní práce
100 s. (110 344 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl zhodnotit současný stav logiky železničních přejezdových zabezpečovacích zařízení s důrazem na způsoby spouštění výstrahy, její průběh a ukončení. V daných procesech se snaží upozornit na nedostatky současných koncepcí, zabývá se jejich modifikací a doplněním nových principů zabezpečení, které vedou primárně k zvýšení bezpečnosti železniční, ale i silniční dopravy.
Anotace v angličtině
This thesis aims to evaluate the current state of the logic of level crossing railway signaling devices with emphasis on ways of triggering the warning, its continuance of termination. In processes related to the ways it highlights current concepts lacks. Next this thesis engages modifications of the concepts and it proposes new safety principles which primarily lead to increasing rail and road safety.
Klíčová slova
výstraha, předzváněcí doba, Přejezdové zařízení světelné, PZS, nebezpečné pásmo přejezdu
Klíčová slova v angličtině
Warning, Warning time, Level Crossing System, LX, Dangerous of level crossing
Zásady pro vypracování
Shrnout charakteristické principy a funkční vlastnosti přejezdových zabezpečovacích zařízení aktuálně provozovaných na infrastruktuře SŽDC.
Obecně shrnout problémy spojené s provozováním stávajících přejezdových zabezpečovacích zařízení dle jejich vlivu na bezpečnost i plynulost provozu na úrovňovém křížení železnice a pozemní komunikace (jak z hlediska drážní tak i silniční dopravy).
Podrobně rozpracovat následující problémy (tj. do hloubky zanalyzovat problém a provést syntézu jeho adekvátní eliminace): Absence doby bez výstrahy, detekce vyklizení nebezpečného pásma přejezdu a fyzické zamezení vjezdu vozidla na přejezd.
Zhodnotit dopad navrhovaných eliminací na provoz a bezpečnost přejezdového zařízení resp. železniční a silniční dopravy v místě a okolí přejezdu.
Zásady pro vypracování
Shrnout charakteristické principy a funkční vlastnosti přejezdových zabezpečovacích zařízení aktuálně provozovaných na infrastruktuře SŽDC.
Obecně shrnout problémy spojené s provozováním stávajících přejezdových zabezpečovacích zařízení dle jejich vlivu na bezpečnost i plynulost provozu na úrovňovém křížení železnice a pozemní komunikace (jak z hlediska drážní tak i silniční dopravy).
Podrobně rozpracovat následující problémy (tj. do hloubky zanalyzovat problém a provést syntézu jeho adekvátní eliminace): Absence doby bez výstrahy, detekce vyklizení nebezpečného pásma přejezdu a fyzické zamezení vjezdu vozidla na přejezd.
Zhodnotit dopad navrhovaných eliminací na provoz a bezpečnost přejezdového zařízení resp. železniční a silniční dopravy v místě a okolí přejezdu.
Seznam doporučené literatury
ČSN 34 2650 ed. 2. Železniční zabezpečovací zařízení - Přejezdová zabezpečovací zařízení. Praha : Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2010.
ČSN 73 6380. Železniční přejezdy a přechodu. Praha : Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2014.
TNŽ 34 2620. Železniční zabezpečovací zařízení - Staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Olomouc : České dráhy, s.o., 2002.
Šlechta, L. Změna způsobu ovládání automatických závor na vícekolejných tratích. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. Pardubice 2014.
Seznam doporučené literatury
ČSN 34 2650 ed. 2. Železniční zabezpečovací zařízení - Přejezdová zabezpečovací zařízení. Praha : Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2010.
ČSN 73 6380. Železniční přejezdy a přechodu. Praha : Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví, 2014.
TNŽ 34 2620. Železniční zabezpečovací zařízení - Staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Olomouc : České dráhy, s.o., 2002.
Šlechta, L. Změna způsobu ovládání automatických závor na vícekolejných tratích. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera. Pardubice 2014.