Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence a šíření nozokomiálních nákaz a je rozdělena do dvou částí teoretické a experimentální.
První část zahrnuje zdroje, původce a způsob přenosu nozokomiálních nákaz, druhá část je zaměřena na hodnocení znalostí zdravotnických pracovníků v této problematice. Vše je pro lepší přehlednost zaznamenáno v grafech.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problematics of spreading and prevention of nosocomial infections. It is divided in two parts - theoretical and experimental. The first involves sources, originator and ways of transmission of the nosocomial infections, the latter evaluates the level of medical personnel knowledge in this problematics. Everything is recorded in graphs for better clarity.
Klíčová slova
nozokomiální nákaza, prevence, původce, zdroj nákazy
Klíčová slova v angličtině
nosocomial infection, prevention, originator, source of the infection
Rozsah průvodní práce
49 s. (62 439 vč. mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence a šíření nozokomiálních nákaz a je rozdělena do dvou částí teoretické a experimentální.
První část zahrnuje zdroje, původce a způsob přenosu nozokomiálních nákaz, druhá část je zaměřena na hodnocení znalostí zdravotnických pracovníků v této problematice. Vše je pro lepší přehlednost zaznamenáno v grafech.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the problematics of spreading and prevention of nosocomial infections. It is divided in two parts - theoretical and experimental. The first involves sources, originator and ways of transmission of the nosocomial infections, the latter evaluates the level of medical personnel knowledge in this problematics. Everything is recorded in graphs for better clarity.
Klíčová slova
nozokomiální nákaza, prevence, původce, zdroj nákazy
Klíčová slova v angličtině
nosocomial infection, prevention, originator, source of the infection
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ŠRÁMKOVÁ, Helena a kol. Nozokomiální nákazy. 3 vyd. Praha: Maxford, 2013, 400 s. ISBN 978-80-7345-286-5.
2. MELICHERČÍKOVÁ, Věra. Sterilizace a dezinfekce v prevenci nozokomiálních nákaz. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 55 s. ISBN 978-80-7262-463-3.
3. PODSTATOVÁ, Hana. Základy epidemiologie a hygieny. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, 158 s. ISBN 978-80-7262-597-0.
4. DAVIES, Gill. Kompletní historie medicíny. 1. vyd. Brno: CPress, 2013, 223 s. ISBN 978-80-264-0099-8.
5. HENDL, Jan. Kvalitní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. 2 vyd. Praha: Portál 2008, 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
Seznam doporučené literatury
1. ŠRÁMKOVÁ, Helena a kol. Nozokomiální nákazy. 3 vyd. Praha: Maxford, 2013, 400 s. ISBN 978-80-7345-286-5.
2. MELICHERČÍKOVÁ, Věra. Sterilizace a dezinfekce v prevenci nozokomiálních nákaz. 1. vyd. Praha: Galén, 2007, 55 s. ISBN 978-80-7262-463-3.
3. PODSTATOVÁ, Hana. Základy epidemiologie a hygieny. 1. vyd. Praha: Galén, 2009, 158 s. ISBN 978-80-7262-597-0.
4. DAVIES, Gill. Kompletní historie medicíny. 1. vyd. Brno: CPress, 2013, 223 s. ISBN 978-80-264-0099-8.
5. HENDL, Jan. Kvalitní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. 2 vyd. Praha: Portál 2008, 408 s. ISBN 978-80-7367-485-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Uvádíte (str. 18), že důležitou úlohou lékařů a sester je každodenní sledování všech rizik souvisejících s výskytem a šířením nozokomiálních nákaz. Kolik času tomu (sledování rizik) podle Vás lékaři a sestry denně věnují?
2. Vnímáte rozdíly v dodržování hygienických a preventivních opatřeních mezi lékaři a sestrami (hygiena rukou, šperky, nehty?)?
3. Jaká navrhujete opatření, aby se současná situace zlepšila?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá