Bakalářská práce "Preventivní program pro mateřské školy "Člověče,nestonej!" je věnována problematice prevence a výchově ke zdraví dětí předškolního věku. Tato práce má teoretickou, praktickou i výzkumnou část. Teoretická část je věnována vývojové psychologii, předškolní pedagogice, problematice prevence a výchově ke zdraví. Praktická část se zabývá tvorbou samotného programu. Výzkumná část zkoumá názory dětí a pedagogů na preventivní program.
Anotace v angličtině
The preventive program for nursery schools "Stop being sick, Buddy!" Is devoted to prevention and education to the health of preschool children. This thesis has a theoretical, practical and research part. The theoretical part focuses to developmental psychology, preschool pedagogy, prevention and health education. The practical part deals with the actual creation of the program itself. The research section examines the views of children and teachers on the preventive program.
Klíčová slova
Dítě, mateřská škola, prevence, program, zdravý životní styl
Bakalářská práce "Preventivní program pro mateřské školy "Člověče,nestonej!" je věnována problematice prevence a výchově ke zdraví dětí předškolního věku. Tato práce má teoretickou, praktickou i výzkumnou část. Teoretická část je věnována vývojové psychologii, předškolní pedagogice, problematice prevence a výchově ke zdraví. Praktická část se zabývá tvorbou samotného programu. Výzkumná část zkoumá názory dětí a pedagogů na preventivní program.
Anotace v angličtině
The preventive program for nursery schools "Stop being sick, Buddy!" Is devoted to prevention and education to the health of preschool children. This thesis has a theoretical, practical and research part. The theoretical part focuses to developmental psychology, preschool pedagogy, prevention and health education. The practical part deals with the actual creation of the program itself. The research section examines the views of children and teachers on the preventive program.
Klíčová slova
Dítě, mateřská škola, prevence, program, zdravý životní styl
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BYTEŠNÍKOVÁ I. Komunikace dětí v předškolním věku. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 236 s. ISBN 978-80-247-3008-0.
2. KURUCOVÁ A. První pomoc. 1.vyd. Praha: Grada, 2012, 160 s. ISBN 978-80-247-4582-4.
3. LENGMEIER J. et al. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 978-80-247-1284-0.
4. MULLEROVÁ D. et al. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vyd. Plzeň: Karolinum, 2014, 256 s. ISBN 978-80-246-2510-2.
5. ŠIMÍK O. Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013, 216 s. ISBN. 978-80-746-4402-3.
Seznam doporučené literatury
1. BYTEŠNÍKOVÁ I. Komunikace dětí v předškolním věku. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 236 s. ISBN 978-80-247-3008-0.
2. KURUCOVÁ A. První pomoc. 1.vyd. Praha: Grada, 2012, 160 s. ISBN 978-80-247-4582-4.
3. LENGMEIER J. et al. Vývojová psychologie. 2. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 978-80-247-1284-0.
4. MULLEROVÁ D. et al. Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. 1. vyd. Plzeň: Karolinum, 2014, 256 s. ISBN 978-80-246-2510-2.
5. ŠIMÍK O. Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 2013, 216 s. ISBN. 978-80-746-4402-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. V práci uvádíte více možností financování projektu. Oslovila jste zmíněné poskytovatele finančních zdrojů a jaké byly případně jejich reakce na projekt?
2. Jakou formu zaškolení průvodců hry byste volila? Je vhodné, aby byl průvodcem hry "nezdravotník"?
3. Písnička/básnička "Tříkolka" je vlastní tvorby?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá