Bakalářská práce je zaměřena na znalost a praktické využití anatomie u všeobecných sester pracujících v interních oborech. V práci je zmíněna její důležitost při poskytování kvalitní ošetřovatelské péče o pacienta. Z části výzkumné vyplývá, že více než polovina všeobecných sester s tímto názorem souhlasí. Součástí dotazníku byl test, jehož výsledky poukazují na to, že znalosti anatomie má pouze část respondentek. Ukázalo se, že více než polovina všeobecných sester by test splnila.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on knowledge and practical usage of anatomy in the general nurses working in the general medicine disciplines. Her importance during provision of the patient's care of good quality is mentioned in the thesis. The research part shows that more than a half of the general nurses agree with this opinion. A test was a part of the questionnaire and its results show that only a part of the respondents has knowledge of anatomy. It was shown that more than a half of the general nurses would pass the test.
Anatomy, internal medicine, competence, nursing, general nurse, education, knowledge
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na znalost a praktické využití anatomie u všeobecných sester pracujících v interních oborech. V práci je zmíněna její důležitost při poskytování kvalitní ošetřovatelské péče o pacienta. Z části výzkumné vyplývá, že více než polovina všeobecných sester s tímto názorem souhlasí. Součástí dotazníku byl test, jehož výsledky poukazují na to, že znalosti anatomie má pouze část respondentek. Ukázalo se, že více než polovina všeobecných sester by test splnila.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on knowledge and practical usage of anatomy in the general nurses working in the general medicine disciplines. Her importance during provision of the patient's care of good quality is mentioned in the thesis. The research part shows that more than a half of the general nurses agree with this opinion. A test was a part of the questionnaire and its results show that only a part of the respondents has knowledge of anatomy. It was shown that more than a half of the general nurses would pass the test.
Anatomy, internal medicine, competence, nursing, general nurse, education, knowledge
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. ČIHÁK, Radomír. Anatomie. 1. upr. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2001, 3-5 s. ISBN 80-7169-970-5.
2. HOLČÍK, Jan, Pavlína KÁŇOVÁ a Lukáš PRUDIL. Systém péče o zdraví a zdravotnictví: východiska, základní pojmy a perspektivy. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-417-8.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum ve zdravotnictví: metodika a metodologie výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
ISBN 978-80- 244-1877- 3.
4. ŠAFRÁNKOVÁ, Alena, NEJEDLÁ, Marie. Interní ošetřovatelství. Praha: Grada, 2006, 280 s. ISBN 80-247-1148-6.
5. VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
Seznam doporučené literatury
1. ČIHÁK, Radomír. Anatomie. 1. upr. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2001, 3-5 s. ISBN 80-7169-970-5.
2. HOLČÍK, Jan, Pavlína KÁŇOVÁ a Lukáš PRUDIL. Systém péče o zdraví a zdravotnictví: východiska, základní pojmy a perspektivy. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005. ISBN 80-7013-417-8.
3. KUTNOHORSKÁ, Jana. Výzkum ve zdravotnictví: metodika a metodologie výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008.
ISBN 978-80- 244-1877- 3.
4. ŠAFRÁNKOVÁ, Alena, NEJEDLÁ, Marie. Interní ošetřovatelství. Praha: Grada, 2006, 280 s. ISBN 80-247-1148-6.
5. VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak byste navrhovala sestry více edukovat v oblasti anatomie tak, aby to přijímaly a nebylo to násilnou formou nutnosti absolvování školení?
2. Čemu přikládáte fakt, že 81 % sester odpovědělo kladně na otázku důležitosti znalosti anatomie, nicméně studijní výsledky v tomto předmětu nejsou povzbudivé?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná