Diplomová práce se zabývá návrhem kinematiky lichoběžníkové nápravy silničního vozidla. Na začátku práce je popis druhů náprav silničních vozidel a popis jejich vlastností. Hlavní část práce se zabývá rozborem variant uspořádání ramen z hlediska jejich délek a z hlediska jejich sklonu na parametry zavěšení vozidlového kola. Poznatky z rozboru těchto variant vedou k výslednému návrhu kinematických bodů lichoběžníkové nápravy.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the kinematic design of double wishbone suspensions of road vehicles. The theses begins with the description of the types of axles of road vehicles and the description of their characteristics. The main part of the thesis is concerned with the analysis of the variation of arms setting in terms of their lengths and their tilt by the parameters of the suspension of the vehicle wheel. The piece of knowledge from the analysis of these variants leads to the resulting proposition of kinematic points of double wishbone suspensions.
Kinematics, double wishbone suspensions, track, camber, roll center
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá návrhem kinematiky lichoběžníkové nápravy silničního vozidla. Na začátku práce je popis druhů náprav silničních vozidel a popis jejich vlastností. Hlavní část práce se zabývá rozborem variant uspořádání ramen z hlediska jejich délek a z hlediska jejich sklonu na parametry zavěšení vozidlového kola. Poznatky z rozboru těchto variant vedou k výslednému návrhu kinematických bodů lichoběžníkové nápravy.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with the kinematic design of double wishbone suspensions of road vehicles. The theses begins with the description of the types of axles of road vehicles and the description of their characteristics. The main part of the thesis is concerned with the analysis of the variation of arms setting in terms of their lengths and their tilt by the parameters of the suspension of the vehicle wheel. The piece of knowledge from the analysis of these variants leads to the resulting proposition of kinematic points of double wishbone suspensions.
Kinematics, double wishbone suspensions, track, camber, roll center
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Rozdělení a charakteristiky náprav silničního vozidla
3) Uspořádání délky ramen na parametry zavěšení vozidlového kola
4) Uspořádání sklonu ramen na parametry zavěšení vozidlového kola
5) Závěr
Zásady pro vypracování
1) Úvod
2) Rozdělení a charakteristiky náprav silničního vozidla
3) Uspořádání délky ramen na parametry zavěšení vozidlového kola
4) Uspořádání sklonu ramen na parametry zavěšení vozidlového kola
5) Závěr
Seznam doporučené literatury
REIMPELL, J., STOLL, H., EDWARD, A. The automotive chassis - engineering principles. Arnold, London 1996. ISBN 0-340-61443-9.
VLK, František. Podvozky motorových vozidel: konstrukce, technika, údržba. 3. přeprac., rozš., aktualiz. vyd. Brno: Prof. Ing. František Vlk, DrSc, 2006, 464 s. ISBN 80-239-6464-X.
JAN, Zdeněk, Bronislav ŽDÁNSKÝ a Jiří ČUPERA. Automobily. 2. vyd. Brno: Avid, 2009, 245 s. ISBN 978-80-87143-11-7.
Seznam doporučené literatury
REIMPELL, J., STOLL, H., EDWARD, A. The automotive chassis - engineering principles. Arnold, London 1996. ISBN 0-340-61443-9.
VLK, František. Podvozky motorových vozidel: konstrukce, technika, údržba. 3. přeprac., rozš., aktualiz. vyd. Brno: Prof. Ing. František Vlk, DrSc, 2006, 464 s. ISBN 80-239-6464-X.
JAN, Zdeněk, Bronislav ŽDÁNSKÝ a Jiří ČUPERA. Automobily. 2. vyd. Brno: Avid, 2009, 245 s. ISBN 978-80-87143-11-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s ideovým návrhem kinematiky lichoběžníkové nápravy silničního vozidla.
Projev studenta a jím podané informace byly po většinu času srozumitelné. Student zodpověděl dotazy členů komise s mírným a občasným váháním. Komise rozhodla, že obhajoba diplomové práce proběhla úspěšně.