V mé bakalářské práci se zabývám problematikou hospitalizaci dítěte předškolního věku s otcem. Cílem práce bylo zjistit názor zdravotních sester na tuto problematiku. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část popisuje pediatrii, její vývoj a vývoj vzdělávání dětských sester. Dále je pak zaměřena především na vývojové období předškolního věku, hospitalizaci dítěte a její negativní vlivy na psychiku a vývoj dítěte a nakonec na komunikaci s dětským pacientem a jeho rodinou.
V praktické části je popsána metodika výzkumného šetření, které proběhlo pomocí anonymních dotazníků. Poté následuje interpretace získaných dat s grafickým znázorněním a diskuse.
Annotation in English
In my bachelor thesis, I deal with the issue of hospitalization of pre-school children with their fathers. The aim of this work was to find the opinion of nurses on this issue. The thesis consists of theoretical and practical parts.
The theoretical part describes paediatrics, its development and development of education of paediatric nurses. Further, it focuses mainly on the development period of pre-school age, the hospitalization of the child and its negative effects on the psyche and development of the child and finally on the communication with the child patient and his family.
The practical part describes the methodology of the research survey which was carried out using anonymous questionnaires. Followed by the interpretation of the acquired data with graphical representation and discussion.
Preschool age, child, hospitalization, medical staff
Length of the covering note
55 s. (55 021 znaků)
Language
CZ
Annotation
V mé bakalářské práci se zabývám problematikou hospitalizaci dítěte předškolního věku s otcem. Cílem práce bylo zjistit názor zdravotních sester na tuto problematiku. Práce se skládá z teoretické a praktické části.
Teoretická část popisuje pediatrii, její vývoj a vývoj vzdělávání dětských sester. Dále je pak zaměřena především na vývojové období předškolního věku, hospitalizaci dítěte a její negativní vlivy na psychiku a vývoj dítěte a nakonec na komunikaci s dětským pacientem a jeho rodinou.
V praktické části je popsána metodika výzkumného šetření, které proběhlo pomocí anonymních dotazníků. Poté následuje interpretace získaných dat s grafickým znázorněním a diskuse.
Annotation in English
In my bachelor thesis, I deal with the issue of hospitalization of pre-school children with their fathers. The aim of this work was to find the opinion of nurses on this issue. The thesis consists of theoretical and practical parts.
The theoretical part describes paediatrics, its development and development of education of paediatric nurses. Further, it focuses mainly on the development period of pre-school age, the hospitalization of the child and its negative effects on the psyche and development of the child and finally on the communication with the child patient and his family.
The practical part describes the methodology of the research survey which was carried out using anonymous questionnaires. Followed by the interpretation of the acquired data with graphical representation and discussion.
Preschool age, child, hospitalization, medical staff
Research Plan
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Research Plan
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Recommended resources
1. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
2. MATEJCEK, Zdenek. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3., přepracované vyd. Jinočany: Nakl. H & H, 2001, 147 s. ISBN 8086022927.
3. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010, 247 s. ISBN 978-80-247-2968-8.
4. STOŽICKÝ, František a Josef SÝKORA. Základy dětského lékařství. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016, 459 s. ISBN 978-80-246-2997-1.
5. TRACHTOVÁ, Eva. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 2. vyd. Brno: IDVPZ, 2001, 185 s. ISBN 80-7013-324-4.
Recommended resources
1. LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. ISBN 80-247-1284-9.
2. MATEJCEK, Zdenek. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3., přepracované vyd. Jinočany: Nakl. H & H, 2001, 147 s. ISBN 8086022927.
3. PLEVOVÁ, Ilona a Regina SLOWIK. Komunikace s dětským pacientem. Praha: Grada, 2010, 247 s. ISBN 978-80-247-2968-8.
4. STOŽICKÝ, František a Josef SÝKORA. Základy dětského lékařství. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2016, 459 s. ISBN 978-80-246-2997-1.
5. TRACHTOVÁ, Eva. Potřeby nemocného v ošetřovatelském procesu. 2. vyd. Brno: IDVPZ, 2001, 185 s. ISBN 80-7013-324-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Hodnocení vedoucího: C
Hodnocení oponenta: F
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Proč jste získala data i od sester pracujících na oddělení pro dospělé?
2. Podle jakých kritérií jste dotazník vypracovávala?
Hodnocení oponenta II: F
1. Jaká byla kritéria výběru respondentů?
2. Proč jste zvolila dvě různé skupiny zdravotníků a proč jste dále jejich názory neporovnala?
3. Jaký je přínos Vašeho výzkumného šetření? Jak mohou zjištěné výsledky přispět k zlepšení situace v praxi?
4. Máte souhlas zdravotnického zařízení s uvedením jeho názvu ve Vaší bakalářské práci?
Student nedokázal bakalářskou práci obhájit.