Tato diplomová práce se zabývá aktivizací žáků v hodinách anglického jazyka. Celá práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je představit a definovat klíčové pojmy týkající se aktivizace žáků. Nejprve jsou představeni účastníci aktivního učení, dále pak jsou definováni cíloví žáci a jejich problémy. Do kontextu jsou zasazeny aktivizační metody a učební pomůcky. Praktická část představuje případovou studii, která se uskutečnila na vybraném gymnáziu. Jeden učitel a třináct žáků bylo zahrnuto do výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of activating learners in an English language class. It is divided into a theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce and define essential concepts concerning activating learners. Participants of active learning are introduced, target learners and their problems are defined, activating methods and teaching aids are put into context. The practical part introduces a case study which was carried out at a selected grammar school. One teacher and thirteen learners were involved in the research.
activated learner, activating teacher, adolescence, activating methods, teaching aids
Rozsah průvodní práce
80 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá aktivizací žáků v hodinách anglického jazyka. Celá práce je rozdělena do teoretické a praktické části. Hlavním cílem teoretické části je představit a definovat klíčové pojmy týkající se aktivizace žáků. Nejprve jsou představeni účastníci aktivního učení, dále pak jsou definováni cíloví žáci a jejich problémy. Do kontextu jsou zasazeny aktivizační metody a učební pomůcky. Praktická část představuje případovou studii, která se uskutečnila na vybraném gymnáziu. Jeden učitel a třináct žáků bylo zahrnuto do výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of activating learners in an English language class. It is divided into a theoretical and practical part. The main aim of the theoretical part is to introduce and define essential concepts concerning activating learners. Participants of active learning are introduced, target learners and their problems are defined, activating methods and teaching aids are put into context. The practical part introduces a case study which was carried out at a selected grammar school. One teacher and thirteen learners were involved in the research.
activated learner, activating teacher, adolescence, activating methods, teaching aids
Zásady pro vypracování
Diplomandka se bude ve své práci zabývat aktivizací žáků ve výuce anglického jazyka. V teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do širšího teoretického kontextu, definuje a popíše techniky používané k aktivizaci žáků a představí pojetí žáka jako aktivního subjektu ve vyučování. V praktické části diplomandka zrealizuje vlastní výzkum na vybrané škole. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké aktivizační techniky a z jakých důvodů učitelé používají v reálné výuce a jak tyto používané techniky vnímají samotní žáci. Ve svém výzkumu bude diplomandka kombinovat metody strukturovaného pozorování, dotazníku a individuálního a skupinového interview.
Zásady pro vypracování
Diplomandka se bude ve své práci zabývat aktivizací žáků ve výuce anglického jazyka. V teoretické části nejprve zasadí zkoumanou problematiku do širšího teoretického kontextu, definuje a popíše techniky používané k aktivizaci žáků a představí pojetí žáka jako aktivního subjektu ve vyučování. V praktické části diplomandka zrealizuje vlastní výzkum na vybrané škole. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké aktivizační techniky a z jakých důvodů učitelé používají v reálné výuce a jak tyto používané techniky vnímají samotní žáci. Ve svém výzkumu bude diplomandka kombinovat metody strukturovaného pozorování, dotazníku a individuálního a skupinového interview.
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, J. S. Classroom management strategies. USA: Wiley, 2008. ISBN 0-470-08452-9
GRECMANOVÁ H., URBANOVSKÁ E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8
SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. UK: CUP, 2012. ISBN 978-0-0521-74185-9
HARMER, J. How to teach english. UK: Pearson Longman, 2007. ISBN: 978-1-4058-4774-2.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. UK: Macmillan, 2011. ISBN: 978-0-230-72982-7
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karlova Univerzita. Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
JOHNSON, Ch. A. Let me learn. California: Corwin Press, inc., 1998. ISBN 0-8039-6765-9
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-170-3
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
MAŇÁK, J., ŠVEC V. Výukové Metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MALEY, A. Drama techniques in language learning. Cambridge: CUP, 1991. ISBN 0-521-25568-1
Seznam doporučené literatury
CANGELOSI, J. S. Classroom management strategies. USA: Wiley, 2008. ISBN 0-470-08452-9
GRECMANOVÁ H., URBANOVSKÁ E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8
SCRIVENER, J. Classroom Management Techniques. UK: CUP, 2012. ISBN 978-0-0521-74185-9
HARMER, J. How to teach english. UK: Pearson Longman, 2007. ISBN: 978-1-4058-4774-2.
SCRIVENER, J. Learning Teaching. UK: Macmillan, 2011. ISBN: 978-0-230-72982-7
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karlova Univerzita. Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
JOHNSON, Ch. A. Let me learn. California: Corwin Press, inc., 1998. ISBN 0-8039-6765-9
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997, ISBN 80-7178-170-3
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1
MAŇÁK, J., ŠVEC V. Výukové Metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5
MALEY, A. Drama techniques in language learning. Cambridge: CUP, 1991. ISBN 0-521-25568-1