This thesis deals with the evaluation of the game Wordament. It attempts to evaluate whether the game is suitable to use for developing student's vocabulary. The theoretical part describes the importance of vocabulary and aspects of knowing a word. It deals with language learning and factors that affect it. It also talks about games in the educational process. The practical part includes three research tools: a questionnaire, a checklist and semi-structured interviews. The game Wordament is evaluated using these tools, and possible improvements are briefly suggested there.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením hry Wordament. Bude zhodnoceno, zda lze či nelze tuto hru využívat pro rozšiřování slovní zásoby studentů angličtiny. V teoretické části práce je popsána důležitost slovní zásoby a aspekty znalosti slova. Práce se zabývá i učením jazyka a faktory, které ho ovlivňují, a také hrou ve vzdělávacím procesu. Praktická část obsahuje tři výzkumné nástroje, a to dotazník, kontrolní list a polostrukturovaný rozhovor. Za pomoci těchto tří nástrojů je hra zhodnocena a jsou krátce navržena její zlepšení.
Klíčová slova
Wordament, vocabulary, word, game, video game, learning
Klíčová slova v angličtině
Wordament, slovní zásoba, slovo, hra, videohra, učení
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
AN
Anotace
This thesis deals with the evaluation of the game Wordament. It attempts to evaluate whether the game is suitable to use for developing student's vocabulary. The theoretical part describes the importance of vocabulary and aspects of knowing a word. It deals with language learning and factors that affect it. It also talks about games in the educational process. The practical part includes three research tools: a questionnaire, a checklist and semi-structured interviews. The game Wordament is evaluated using these tools, and possible improvements are briefly suggested there.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením hry Wordament. Bude zhodnoceno, zda lze či nelze tuto hru využívat pro rozšiřování slovní zásoby studentů angličtiny. V teoretické části práce je popsána důležitost slovní zásoby a aspekty znalosti slova. Práce se zabývá i učením jazyka a faktory, které ho ovlivňují, a také hrou ve vzdělávacím procesu. Praktická část obsahuje tři výzkumné nástroje, a to dotazník, kontrolní list a polostrukturovaný rozhovor. Za pomoci těchto tří nástrojů je hra zhodnocena a jsou krátce navržena její zlepšení.
Klíčová slova
Wordament, vocabulary, word, game, video game, learning
Klíčová slova v angličtině
Wordament, slovní zásoba, slovo, hra, videohra, učení
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat použitím slovních her při výuce anglické slovní zásoby. Na základě prostudované odborné literatury nejprve studentka vymezí základní pojmy, se kterými bude pracovat. Pozornost bude věnovat především použití hry jako didaktického prostředku. Následně rozpracuje problematiku výuky anglické slovní zásoby na střední úrovni pokročilosti v jazyce. V praktické části studentka bude prezentovat výsledky vlastního výzkumu, ve kterém se zaměří na online hru Wordament, a pokusí se zhodnotit, do jaké míry lze či nelze tuto hru využívat pro rozšiřování slovní zásoby studentů angličtiny.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat použitím slovních her při výuce anglické slovní zásoby. Na základě prostudované odborné literatury nejprve studentka vymezí základní pojmy, se kterými bude pracovat. Pozornost bude věnovat především použití hry jako didaktického prostředku. Následně rozpracuje problematiku výuky anglické slovní zásoby na střední úrovni pokročilosti v jazyce. V praktické části studentka bude prezentovat výsledky vlastního výzkumu, ve kterém se zaměří na online hru Wordament, a pokusí se zhodnotit, do jaké míry lze či nelze tuto hru využívat pro rozšiřování slovní zásoby studentů angličtiny.
Seznam doporučené literatury
ALLEN, V.F. Techniques in teaching vocabulary. New York: Oxford University Press: 1983. ISBN 0-19-434130-5
COOK, V.J. Second Language Learning and Language Teaching. London: Routledge,1991. ISBN 978-0-340-95876-6
HOUSER, P. Hry se slovy a jazykem. Prague : Portál, 2002, ISBN 807178699-3
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Prague: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-571-4
MAŇÁK, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Prague: Grada Publishing. a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1821-7
Seznam doporučené literatury
ALLEN, V.F. Techniques in teaching vocabulary. New York: Oxford University Press: 1983. ISBN 0-19-434130-5
COOK, V.J. Second Language Learning and Language Teaching. London: Routledge,1991. ISBN 978-0-340-95876-6
HOUSER, P. Hry se slovy a jazykem. Prague : Portál, 2002, ISBN 807178699-3
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Prague: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-571-4
MAŇÁK, J. a kol. Alternativní metody a postupy. Brno: Masarykova univerzita, 1997. ISBN 80-210-1549-7
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Prague: Grada Publishing. a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1821-7