Bakalářská práce se zabývá tématem role pohádky v životě předškolního dítěte. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu pohádky, jejích funkcí a role pohádky pro dítě. V další části se práce zabývá vlivem pohádky na dítě. Následující část je o využití pohádky v praxi a při terapii dítěte. Praktická část pomocí strukturovaných rozhovorů zjišťuje, jakým způsobem hraje pohádka roli v životě dítěte a jak je dítě ovlivňováno.
Anotace v angličtině
The bachelor the is deals with the role of a fairytale in the life of preschool children. The theoretical part with the delimitation concept fairy tales, it sfunctions and role of the child. The next part examines the influence of fairytales to the child. The next part is the use of fairytales in practice and in the treatment of the child. The practical part using structured interviews show the fairytale plays a role in the life of the child and how the child is affected.
Klíčová slova
pohádka, dítě, role pohádky, ovlivnění pohádkou
Klíčová slova v angličtině
Fairytale, child, the role of fairytales, influence fairytale
Rozsah průvodní práce
58 stran (75 900 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem role pohádky v životě předškolního dítěte. Teoretická část se zabývá vymezením pojmu pohádky, jejích funkcí a role pohádky pro dítě. V další části se práce zabývá vlivem pohádky na dítě. Následující část je o využití pohádky v praxi a při terapii dítěte. Praktická část pomocí strukturovaných rozhovorů zjišťuje, jakým způsobem hraje pohádka roli v životě dítěte a jak je dítě ovlivňováno.
Anotace v angličtině
The bachelor the is deals with the role of a fairytale in the life of preschool children. The theoretical part with the delimitation concept fairy tales, it sfunctions and role of the child. The next part examines the influence of fairytales to the child. The next part is the use of fairytales in practice and in the treatment of the child. The practical part using structured interviews show the fairytale plays a role in the life of the child and how the child is affected.
Klíčová slova
pohádka, dítě, role pohádky, ovlivnění pohádkou
Klíčová slova v angličtině
Fairytale, child, the role of fairytales, influence fairytale
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude motivace dětí na příkladu zájmového sportu. Práce bude teoreticko-výzkumná. Teoretická část práce bude kompilací o dané problematice z historických i současných literárních pramenů. V práci bude obsažen pojem sport, jeho rozdělení a motivace ke sportu. Autorka se zaměří na popularitu sportu ve společnosti. Bude se zabývat také komparací vyučovacích hodin stávajících a návrhem nové skladby vyučovací hodiny dle autorky práce.
Výzkumná část bude vypracována na základě kvalitativní metody. Bude zpracována na příkladu "dobré praxe" Domu dětí a mládeže, z hodin atletiky pro děti mladšího školního věku. Bude proveden studie, která se zaměří na inovovaný druh vyučovacích hodin. Autorka práce, povede studii na dětech mladšího školního věku.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude motivace dětí na příkladu zájmového sportu. Práce bude teoreticko-výzkumná. Teoretická část práce bude kompilací o dané problematice z historických i současných literárních pramenů. V práci bude obsažen pojem sport, jeho rozdělení a motivace ke sportu. Autorka se zaměří na popularitu sportu ve společnosti. Bude se zabývat také komparací vyučovacích hodin stávajících a návrhem nové skladby vyučovací hodiny dle autorky práce.
Výzkumná část bude vypracována na základě kvalitativní metody. Bude zpracována na příkladu "dobré praxe" Domu dětí a mládeže, z hodin atletiky pro děti mladšího školního věku. Bude proveden studie, která se zaměří na inovovaný druh vyučovacích hodin. Autorka práce, povede studii na dětech mladšího školního věku.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80- 7178-927-5.
KREJČÍKOVÁ, D., & LANGMEIER, J. (2006). Vývojová psychologie (2st. Ed). Praha: Grada Publishing.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-423.
SEKOT, A. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-047-6.
SVOBODA, B. Sportovní výchova mládeže. 1. vyd. Praha: Olympia, 1980
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. ISBN 80- 7178-927-5.
KREJČÍKOVÁ, D., & LANGMEIER, J. (2006). Vývojová psychologie (2st. Ed). Praha: Grada Publishing.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. 4. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7367-423.
SEKOT, A. Sport a společnost. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-047-6.
SVOBODA, B. Sportovní výchova mládeže. 1. vyd. Praha: Olympia, 1980
Studentka představila svou práci a seznámila komisi s cíli, metodologií a závěry. Vedoucí práce a oponentka přečetli své posudky a vyslovili své námitky. Studentka tyto výhrady uznala. Komise se shodla, že práce nesplňuje požadavky na závěrečnou práci v bakalářských studijních programech.