Předkládaná diplomová práce je zaměřena na využití akustické kamery s metodou beamforming pro identifikaci a lokalizaci zdrojů hluku železničních
vozidel. Na základě teoretických poznatků jsou identifikovány hlavní zdroje hluku železničních vozidel a příčiny jejich vzniku. Dále jsou prozkoumány metody měření hluku s důrazem na využití akustické kamery. V praktické části práce jsou provedena měření na železniční trati Velim. Poté je provedena důkladná analýza výsledků. Na základě praktických poznatků podepřených teoretickým základem jsou pak navrženy možnosti omezení zdrojů hluku železničních vozidel.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with using acoustic camera with beamforming method
for identification and localisation of railway noise sources. On theoretical basis are identified main railway noise sources and its causes. In other part are investigated methods and possibilities of noise measurement focused on acoustic camera. In practical part is measured real tzrain noise moving on test railway track in Velim. On this basis is made detailed analysis of noise sources and according to theoretical background are made some suggestions to decrease raiway noise.
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na využití akustické kamery s metodou beamforming pro identifikaci a lokalizaci zdrojů hluku železničních
vozidel. Na základě teoretických poznatků jsou identifikovány hlavní zdroje hluku železničních vozidel a příčiny jejich vzniku. Dále jsou prozkoumány metody měření hluku s důrazem na využití akustické kamery. V praktické části práce jsou provedena měření na železniční trati Velim. Poté je provedena důkladná analýza výsledků. Na základě praktických poznatků podepřených teoretickým základem jsou pak navrženy možnosti omezení zdrojů hluku železničních vozidel.
Anotace v angličtině
This master thesis deals with using acoustic camera with beamforming method
for identification and localisation of railway noise sources. On theoretical basis are identified main railway noise sources and its causes. In other part are investigated methods and possibilities of noise measurement focused on acoustic camera. In practical part is measured real tzrain noise moving on test railway track in Velim. On this basis is made detailed analysis of noise sources and according to theoretical background are made some suggestions to decrease raiway noise.
Zásady pro vypracování:
1. Definujte zdroje hluku v železniční dopravě se zaměřením na nákladní vozy
2. Specifikujte výhody a nevýhody použití akustické kamery ve srovnání se standardními metodami měření hluku
3. Zjistěte možnosti využití akustické kamery pro lokalizaci zdrojů hluku železničních vozidel
4. Realizujte vyhodnocení a analýzu dat získaných při měření vyzařovaného hluku nákladního vozu s využitím akustické kamery
5. Navrhněte možnosti snížení vyzařovaných hlukových emisí železničních nákladních vozů
Zásady pro vypracování
Zásady pro vypracování:
1. Definujte zdroje hluku v železniční dopravě se zaměřením na nákladní vozy
2. Specifikujte výhody a nevýhody použití akustické kamery ve srovnání se standardními metodami měření hluku
3. Zjistěte možnosti využití akustické kamery pro lokalizaci zdrojů hluku železničních vozidel
4. Realizujte vyhodnocení a analýzu dat získaných při měření vyzařovaného hluku nákladního vozu s využitím akustické kamery
5. Navrhněte možnosti snížení vyzařovaných hlukových emisí železničních nákladních vozů
Seznam doporučené literatury
- ČSN EN ISO 3095. Železniční aplikace Akustika - Měření hluku vyzařovaného kolejovými vozidly. ÚNMZ, 2014.
- Smetana, C. Hluk a vibrace. Praha: MMT, 1998, 1. vydání. 188s. ISBN 80 901936 25.
- NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1304/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "kolejová vozidla hluk". - Úřední věstník Evropské unie, 2014
Seznam doporučené literatury
- ČSN EN ISO 3095. Železniční aplikace Akustika - Měření hluku vyzařovaného kolejovými vozidly. ÚNMZ, 2014.
- Smetana, C. Hluk a vibrace. Praha: MMT, 1998, 1. vydání. 188s. ISBN 80 901936 25.
- NAŘÍZENÍ KOMISE (EU) č. 1304/2014 ze dne 26. listopadu 2014 o technické specifikaci pro interoperabilitu subsystému "kolejová vozidla hluk". - Úřední věstník Evropské unie, 2014
Přílohy volně vložené
21 příloh
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka komisi představila využití akustické kamery pro lokalizaci zdrojů hluku železničních vozidel. Studentka působila velmi nervózně, ale připraveně a prezentaci nečetla. Studentka reagovala na otázky zkušební komise uspokojivě.