Diplomová práce se zabývá charakteristikou systému řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, stimulací, motivací a způsoby zvyšování pracovní výkonnosti. Cílem práce je provést analýzu řízení a hodnocení pracovního výkonu v konkrétním podniku ABC, s. r. o., vyhodnotit současnou situaci a na základě zjištěných poznatků doporučit návrhy pro zlepšení stávajícího stavu. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní charakteristiky řízení lidských zdrojů a hodnocení pracovní výkonnosti. Dále jsou uvedeny způsoby stimulace a motivace pracovníků k podávání lepších pracovních výkonů. Praktická část se poté věnuje popisu stávajícího systému řízení a hodnocení pracovního výkonu v podniku, a následně se zaměřuje na zhodnocení a komparaci výsledků provedeného dotazníkového šetření mezi zaměstnanci podniku. Vybrané výsledky šetření jsou poté analyzovány i z hlediska názorů příslušníků spadajících do generací X a Y.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the characteristic of performance management system, stimulation, motivation and ways of improving the job performance. The main goal of the thesis is to analyse the performance management system in a company ABC, s. r. o., then evaluate the present situation and give valuable recommendations for further improvement based on the acquired findings. The theoretical part focuses on characteristics of human resource management and performance management system. Then the stimulation and motivation practices for giving a better performance are stated. The practical part of this thesis deals with the current performance management system in a company and then it focuses on evaluation and comparison of the findings of the questionnaire survey among the employees. Selected findings are then analysed from the point of view of the generation X and Y members.
Klíčová slova
Řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovního výkonu, pracovní výkon, systém hodnocení pracovního výkonu, hodnoticí pohovor, pracovní motivace, spokojenost s prací, angažovanost zaměstnanců, generace X, generace Y, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Performance management, performance evaluation, work performance, performance evaluation system, performance appraisal interview, work motivation, job satisfaction, employee engagement, generation X, generation Y, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá charakteristikou systému řízení a hodnocení pracovního výkonu zaměstnanců, stimulací, motivací a způsoby zvyšování pracovní výkonnosti. Cílem práce je provést analýzu řízení a hodnocení pracovního výkonu v konkrétním podniku ABC, s. r. o., vyhodnotit současnou situaci a na základě zjištěných poznatků doporučit návrhy pro zlepšení stávajícího stavu. V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny základní charakteristiky řízení lidských zdrojů a hodnocení pracovní výkonnosti. Dále jsou uvedeny způsoby stimulace a motivace pracovníků k podávání lepších pracovních výkonů. Praktická část se poté věnuje popisu stávajícího systému řízení a hodnocení pracovního výkonu v podniku, a následně se zaměřuje na zhodnocení a komparaci výsledků provedeného dotazníkového šetření mezi zaměstnanci podniku. Vybrané výsledky šetření jsou poté analyzovány i z hlediska názorů příslušníků spadajících do generací X a Y.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the characteristic of performance management system, stimulation, motivation and ways of improving the job performance. The main goal of the thesis is to analyse the performance management system in a company ABC, s. r. o., then evaluate the present situation and give valuable recommendations for further improvement based on the acquired findings. The theoretical part focuses on characteristics of human resource management and performance management system. Then the stimulation and motivation practices for giving a better performance are stated. The practical part of this thesis deals with the current performance management system in a company and then it focuses on evaluation and comparison of the findings of the questionnaire survey among the employees. Selected findings are then analysed from the point of view of the generation X and Y members.
Klíčová slova
Řízení pracovního výkonu, hodnocení pracovního výkonu, pracovní výkon, systém hodnocení pracovního výkonu, hodnoticí pohovor, pracovní motivace, spokojenost s prací, angažovanost zaměstnanců, generace X, generace Y, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Performance management, performance evaluation, work performance, performance evaluation system, performance appraisal interview, work motivation, job satisfaction, employee engagement, generation X, generation Y, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je provést analýzu řízení a hodnocení pracovního výkonu v konkrétním podniku, vyhodnotit současnou situaci a na základě zjištěných poznatků doporučit návrhy pro zlepšení stávajícího stavu.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti řízení a hodnocení pracovního výkonu.
- Charakteristika analyzovaného podniku.
- Analýza současného řízení a hodnocení pracovního výkonu ve vybraném podniku.
- Formulace návrhů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je provést analýzu řízení a hodnocení pracovního výkonu v konkrétním podniku, vyhodnotit současnou situaci a na základě zjištěných poznatků doporučit návrhy pro zlepšení stávajícího stavu.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů z oblasti řízení a hodnocení pracovního výkonu.
- Charakteristika analyzovaného podniku.
- Analýza současného řízení a hodnocení pracovního výkonu ve vybraném podniku.
- Formulace návrhů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
ARTHUR, D. 70 tipů pro hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2010, 160 s. ISBN 978-80-247-2937-4.
CARDY, R. L., LEONARD, B. Performance management: concepts, skills, and exercises. 2nd edition. Armonk, N.Y.: M.E. Sharpe, 2011, 266 s. ISBN 978-07-656-2658-5.
KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. 1. vydání. Praha: Management Press, 2004, 209 s. ISBN 80-7261-116-X.
PILAŘOVÁ, I. Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, 120 s. ISBN 978-80-247-2042-5.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. 10. vydání. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
ARTHUR, D. 70 tipů pro hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2010, 160 s. ISBN 978-80-247-2937-4.
CARDY, R. L., LEONARD, B. Performance management: concepts, skills, and exercises. 2nd edition. Armonk, N.Y.: M.E. Sharpe, 2011, 266 s. ISBN 978-07-656-2658-5.
KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. 1. vydání. Praha: Management Press, 2004, 209 s. ISBN 80-7261-116-X.
PILAŘOVÁ, I. Jak efektivně hodnotit zaměstnance a zvyšovat jejich výkonnost. 1. vydání. Praha: Grada, 2008, 120 s. ISBN 978-80-247-2042-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s diplomovou prací s názvem Analýza řízení a hodnocení pracovního výkonu ve vybraném podniku. Cílem práce je provést analýzu řízení a hodnocení pracovního výkonu v konkrétním podniku, vyhodnotit současnou situaci a na základě zjištěných poznatků doporučit návrhy pro zlepšení stávajícího stavu. Studentce byly položeny následující otázky: Která doporučení navrhovaná v diplomové práci budou v praxi aplikována? Co znamená úroveň kompetencí pracovníka? Jak byste vy osobně motivovala pracovníky generace Y k pracovním výkonům konaným nad rámec jejich pracovních povinností? Jak byste zhodnotila ekonomickou situaci v podniku, konkrétně souvislost ekonomické situace podniku a ohodnocování? Co si myslíte o tom, že firma se orientuje pouze na jednoho velkého odběratele? Jak jste zapracovala do Vašeho doporučení českou legislativu? Vysvětlete, co znamená THP na 1 dělníka. Studentka na položené otázky a připomínky byla schopná odpovědět a reagovat. Cíl práce byl splněn.