Práce popisuje vývoj elektronického podnikání, kde jsou uvedeny i rozdíly oproti tradičnímu způsobu obchodování. V úvodu je popsán teoretický proces elektronického podnikání, který je následně aplikován na vybraný podnik. Dále jsou uvedeny vybrané analýzy, které jsou sestaveny i pro daný podnik, a díky kterým je podnik srovnáván s konkurencí. Na závěr jsou navržena vylepšení pro kvalitnější chod podniku
Anotace v angličtině
The thesis deals with e-business development and describes, how different it is from the traditional way of trading. The introduction depicts the theoretical process of electronic business, which is then applied to a particular company. Moreover, selected analyzes conducted for the firm to compare it to the competition are presented. Finally, improvements for the company operation are proposed.
Klíčová slova
Internetový obchod, Elektronické obchodování, Elektronické podnikání, SEO, SWOT, internet
Klíčová slova v angličtině
E-shop, E-commerce, E-business, SEO, SWOT, Internet
Rozsah průvodní práce
50s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje vývoj elektronického podnikání, kde jsou uvedeny i rozdíly oproti tradičnímu způsobu obchodování. V úvodu je popsán teoretický proces elektronického podnikání, který je následně aplikován na vybraný podnik. Dále jsou uvedeny vybrané analýzy, které jsou sestaveny i pro daný podnik, a díky kterým je podnik srovnáván s konkurencí. Na závěr jsou navržena vylepšení pro kvalitnější chod podniku
Anotace v angličtině
The thesis deals with e-business development and describes, how different it is from the traditional way of trading. The introduction depicts the theoretical process of electronic business, which is then applied to a particular company. Moreover, selected analyzes conducted for the firm to compare it to the competition are presented. Finally, improvements for the company operation are proposed.
Klíčová slova
Internetový obchod, Elektronické obchodování, Elektronické podnikání, SEO, SWOT, internet
Klíčová slova v angličtině
E-shop, E-commerce, E-business, SEO, SWOT, Internet
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat možnosti menších obchodních subjektů v oblasti elektronického podnikání (legislativa, problematika nasazení a podpory elektronického podnikání). Nedílnou součástí je analýza stávající situace vybraného subjektu a návrhy změn při využití vybrané oblasti elektronického podnikání.
Osnova:
- Vymezení pojmu elektronické podnikání.
- Související legislativa.
- Popis stávajícího stavu popisované problematiky ve vybrané společnosti.
- Návrhy na případnou změnu využití nástrojů pro el. podnikání.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat možnosti menších obchodních subjektů v oblasti elektronického podnikání (legislativa, problematika nasazení a podpory elektronického podnikání). Nedílnou součástí je analýza stávající situace vybraného subjektu a návrhy změn při využití vybrané oblasti elektronického podnikání.
Osnova:
- Vymezení pojmu elektronické podnikání.
- Související legislativa.
- Popis stávajícího stavu popisované problematiky ve vybrané společnosti.
- Návrhy na případnou změnu využití nástrojů pro el. podnikání.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Richard. Ochrana spotřebitele v EU při obchodování po internetu. 1. Praha: Key publishing, 2012. ISBN 978-80-7418-095-8.
KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a e-business. 1. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2012. ISBN 9788021055063.
SEDLÁK, Mirek a Petra MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3727-7.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. 1. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
Zdroje na internetu.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Richard. Ochrana spotřebitele v EU při obchodování po internetu. 1. Praha: Key publishing, 2012. ISBN 978-80-7418-095-8.
KLAPALOVÁ, Alena. Hodnota a e-business. 1. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2012. ISBN 9788021055063.
SEDLÁK, Mirek a Petra MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3727-7.
SUCHÁNEK, Petr. E-commerce: Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. 1. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.
Zdroje na internetu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V první části obhajoby student představil svou bakalářskou práci s názvem Elektronické podnikání. Cílem práce bylo popsat možnosti menších obchodních subjektů v oblasti elektronického podnikání (legislativa, problematika nasazení a podpory elektronického podnikání). Nedílnou součástí byla analýza stávající situace vybraného subjektu a návrhy změn při využití vybrané oblasti elektronického podnikání.
Student následně zodpověděl otázky vedoucí z posudku:
1. Co Vás překvapilo (kladně či negativně) jako zástupce mladé generace co se týká využívání moderních aplikací a ICT ve vámi vybrané kavárně?
2. Popisujete využívání ICT hlavně ve vztahu ke spotřebiteli, ale chybí jak jsou využívány interně viz tabulka1 ve Vaší práci. Například při řízení objednávek, fakturaci, kontroly skladu apod.
Během rozpravy padly tyto dotazy:
1. Jak jste si vybral tuto firmu?
2. Proč si myslíte, že majitelka nechce některé nástroje (např. platby kartou), které byste Vy ocenil?