Tato práce se věnuje porovnání konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností působících na trhu České republiky. Teoretická část se zabývá základními pojmy, konkrétně konkurencí a konkurenceschopností. Dále vymezuje metody finanční a nefinanční analýzy. Mimo to jsou zde charakterizovány základní typy společností, které působí na nebankovním trhu. Praktická část je zaměřena na porovnání dvou podniků působících na tomto trhu. Konkrétně se jedná o Profi Credit Czech, a. s., a Home Credit, a. s., které se řadí do společností ostatního úvěrování.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is compared competitiveness of selected non-banking companies acting on the market of the Czech Republic. The theoretical part deals with the fundamental concepts, competition and competitiveness. Further defines the methods of financial and non-financial analysis. It is characterised by the non-banking companies operating on the market. The practical part is aimed at comparing two non-banking companies on the market. Specifically, Profi Credit Czech, a. s., and Home Credit, a. s., which in other credit companies.
Klíčová slova
úvěr, zápůjčka, konkurence, konkurenceschopnost, finanční analýza, nebankovní společnosti
Tato práce se věnuje porovnání konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností působících na trhu České republiky. Teoretická část se zabývá základními pojmy, konkrétně konkurencí a konkurenceschopností. Dále vymezuje metody finanční a nefinanční analýzy. Mimo to jsou zde charakterizovány základní typy společností, které působí na nebankovním trhu. Praktická část je zaměřena na porovnání dvou podniků působících na tomto trhu. Konkrétně se jedná o Profi Credit Czech, a. s., a Home Credit, a. s., které se řadí do společností ostatního úvěrování.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is compared competitiveness of selected non-banking companies acting on the market of the Czech Republic. The theoretical part deals with the fundamental concepts, competition and competitiveness. Further defines the methods of financial and non-financial analysis. It is characterised by the non-banking companies operating on the market. The practical part is aimed at comparing two non-banking companies on the market. Specifically, Profi Credit Czech, a. s., and Home Credit, a. s., which in other credit companies.
Klíčová slova
úvěr, zápůjčka, konkurence, konkurenceschopnost, finanční analýza, nebankovní společnosti
Cílem práce je analýza konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností poskytujících úvěry, zhodnocení jejich produktů a přínosů pro zákazníka.
Osnova:
- Trh nebankovních společností.
- Konkurenceschopnost podniku.
- Metody pro měření konkurenceschopnosti.
- Charakteristika vybraných nebankovních společností.
- Zhodnocení konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností poskytujících úvěry, zhodnocení jejich produktů a přínosů pro zákazníka.
Osnova:
- Trh nebankovních společností.
- Konkurenceschopnost podniku.
- Metody pro měření konkurenceschopnosti.
- Charakteristika vybraných nebankovních společností.
- Zhodnocení konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností.
Seznam doporučené literatury
CHURSIN, Alexander a Yury MAKAROV. Management of Competitiveness: Theory and Practice. Switzerland: Springer International Publishing, 2015. ISBN 978-3-319-16243.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky. Praha: C.H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-537-4.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. Praha: GRADA Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3308-1
Seznam doporučené literatury
CHURSIN, Alexander a Yury MAKAROV. Management of Competitiveness: Theory and Practice. Switzerland: Springer International Publishing, 2015. ISBN 978-3-319-16243.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8
KISLINGEROVÁ, Eva. Nové trendy ve vývoji konkurenceschopnosti podniků České republiky. Praha: C.H. Beck, 2014. ISBN 978-80-7400-537-4.
KOŽENÁ, Marcela. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. ISBN 978-80-7395-039-2.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. Praha: GRADA Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3308-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve představila svou diplomovou práci Analýza konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností. Cílem této práce byla analýza konkurenceschopnosti vybraných nebankovních společností poskytujících úvěry.
V další části pak studentka odpovídala na náměty vedoucí z posudku:
1. Vysvětlete důvody, které vedou zákazníky k výběru nebankovních společností pro poskytnutí úvěru.
2. Jaká opatření, vedoucí ke zlepšení podmínek pro zákazníky, byste navrhovala.
Následně studentka zodpověděla otázky oponentky její dimplomové práce:
1. Ve výsledcích finanční analýzy neuvádíte důvody výkyvů spočítaných hodnot, pouze slovně uvádíte číslo výpočtu. Uveďte příkladem důvod vysokého čistého zisku v roce 2015 a cituji "razantního propadu" v roce 2016 u společnosti Home Credit, a.s., interpretujte výsledky v komparaci s vypočítanými rentabilitami, viz str. 60.
2. Kapitola 5.3 porovnání z hlediska zákazníků a následné vyhodnocení - jedná se pouze Vaše zhodnocení na základě dostupných informací (komparace výše půjčky, úroku, aj.). Proč jste neprovedla dotazníkové šetření a nezjistila skutečné postoje potencionálních zákazníků?
3. Jaké z Vašich doporučení bude v praxi realizováno?
V rámci následující rozpravy padly tyto dotazy:
1. V teoretické části zmiňujete úlohu zákazníka. Na jaký segment cílí tyto společnosti?
2. Z pohledu zadluženosti domácností nebylo by lepší spíše lidi varovat před těmito půjčkami?