Bakalářská práce se věnuje problematice společenské odpovědnosti firem a jejímu uplatňování v České republice. Práce je rozdělená na čtyři hlavní části. První dvě jsou zaměřené na teoretické vymezení základních pojmů CSR, dále na vývoj tohoto konceptu v České republice a na různé organizace, které podporují i oceňují aktivity firem v této oblasti. Další dvě kapitoly se zabývají analýzou postoje veřejnosti ke konceptu CSR a zhodnocením výsledků vlastního výzkumu mezi firmami, které podnikají v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis is devoted to the issue of Corporate Social Responsibility and its implementation in the Czech Republic. The paper is divided into four main parts. The first two are focused on the theoretical terms defining the CSR concept, on the concept's development in the Czech Republic and on different organizations, which support and recognize company's activities in this sphere. Two other chapters pursue to analyze the public attitude towards the CSR concept and evaluation of the results of author's own survey among companies, which are doing business in the Czech Republic.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, CSR, trvale udržitelný rozvoj, stakeholder, triple bottom line, komunikace CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, sustainable development, stakeholder, triple bottom line, CSR communication
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice společenské odpovědnosti firem a jejímu uplatňování v České republice. Práce je rozdělená na čtyři hlavní části. První dvě jsou zaměřené na teoretické vymezení základních pojmů CSR, dále na vývoj tohoto konceptu v České republice a na různé organizace, které podporují i oceňují aktivity firem v této oblasti. Další dvě kapitoly se zabývají analýzou postoje veřejnosti ke konceptu CSR a zhodnocením výsledků vlastního výzkumu mezi firmami, které podnikají v České republice.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis is devoted to the issue of Corporate Social Responsibility and its implementation in the Czech Republic. The paper is divided into four main parts. The first two are focused on the theoretical terms defining the CSR concept, on the concept's development in the Czech Republic and on different organizations, which support and recognize company's activities in this sphere. Two other chapters pursue to analyze the public attitude towards the CSR concept and evaluation of the results of author's own survey among companies, which are doing business in the Czech Republic.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, CSR, trvale udržitelný rozvoj, stakeholder, triple bottom line, komunikace CSR
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR, sustainable development, stakeholder, triple bottom line, CSR communication
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika konceptu společenské odpovědnosti firem, na základě rešerše výzkumných studií zhodnocení jeho uplatňování podniky působícími v České republice a následná analýza a zhodnocení postoje veřejnosti k tomuto konceptu.
Osnova:
- Základní pojmy z oblasti společenské odpovědnosti firem.
- Analýza uplatňování CSR aktivit podniky působícími v České republice.
- Posouzení postoje veřejnosti ke konceptu CSR.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je charakteristika konceptu společenské odpovědnosti firem, na základě rešerše výzkumných studií zhodnocení jeho uplatňování podniky působícími v České republice a následná analýza a zhodnocení postoje veřejnosti k tomuto konceptu.
Osnova:
- Základní pojmy z oblasti společenské odpovědnosti firem.
- Analýza uplatňování CSR aktivit podniky působícími v České republice.
- Posouzení postoje veřejnosti ke konceptu CSR.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, L. Společenská odpovědnost firem: Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. 1. vyd. Praha: OPS, 2010. 193 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 201 s. ISBN 987-80-247-3983-0.
PAVLÍK, M., BELCÍK, M. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
ZADRAŽILOVÁ, D. Společenská odpovědnost podniku: transparentnost a etika podnikání. 1. vydání. Praha, 2010, 167 s. ISBN 978-80-7400-192-5.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, L. Společenská odpovědnost firem: Etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. 1. vyd. Praha: OPS, 2010. 193 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. 201 s. ISBN 987-80-247-3983-0.
PAVLÍK, M., BELCÍK, M. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3157-5.
ZADRAŽILOVÁ, D. Společenská odpovědnost podniku: transparentnost a etika podnikání. 1. vydání. Praha, 2010, 167 s. ISBN 978-80-7400-192-5.
Přílohy volně vložené
3 seznamy
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala bakalářskou práci na téma Uplatňování konceptu CSR v České republice. Cílem práce byla charakteristika konceptu společenské odpovědnosti firem, na základě rešerše výzkumných studií zhodnocení jeho uplatňování podniky působícími v České republice a následná analýza a zhodnocení postoje veřejnosti k tomuto konceptu.
Po obhájení práce byly studentce položeny otázky vedoucí práce:
1) Jaké jsou podle Vašeho názoru zásadní faktory, které brání většímu uplatňování konceptu CSR v podnicích působících v ČR?
Odpovědi na otázky vedoucí práce i komise byly dostačující.