Tato bakalářská práce se zabývá využitím internetových stránek pro rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Teoretická část je zaměřena na komunikační kompetenci. Dále se věnuje poslechovým dovednostem a uvádí jednotlivé typy poslechu. Třetí kapitola teoretické části se zabývá využitím počítačů a internetu jakožto moderních didaktických prostředků. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na studenta v kontextu kurikulárních dokumentů. Praktická část práce navrhuje seznam kritérií pro hodnocení stránek, které se zaměřují na rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Posléze jsou tato kritéria použita k hodnocení těchto internetových stránek.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the use of internet websites to develop listening skills of English language learners. The theoretical part focuses on communicative competence. Next, it presents the concept of listening as a skill and lists various types of listening. The third chapter of the theoretical part deals with the use of computers and the Internet as modern didactic means. The last chapter of the theoretical part examines the learner in the context of curricular documents. The practical part of the thesis establishes a checklist of criteria for evaluating websites that are designed to develop listening skills in English. Subsequently, these criteria are used to evaluate such websites.
Klíčová slova
Poslech, internetové stránky, hodnocení, rast
Klíčová slova v angličtině
Listening, websites, evaluation, checklist
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využitím internetových stránek pro rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Teoretická část je zaměřena na komunikační kompetenci. Dále se věnuje poslechovým dovednostem a uvádí jednotlivé typy poslechu. Třetí kapitola teoretické části se zabývá využitím počítačů a internetu jakožto moderních didaktických prostředků. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na studenta v kontextu kurikulárních dokumentů. Praktická část práce navrhuje seznam kritérií pro hodnocení stránek, které se zaměřují na rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Posléze jsou tato kritéria použita k hodnocení těchto internetových stránek.
Anotace v angličtině
This bachelor paper deals with the use of internet websites to develop listening skills of English language learners. The theoretical part focuses on communicative competence. Next, it presents the concept of listening as a skill and lists various types of listening. The third chapter of the theoretical part deals with the use of computers and the Internet as modern didactic means. The last chapter of the theoretical part examines the learner in the context of curricular documents. The practical part of the thesis establishes a checklist of criteria for evaluating websites that are designed to develop listening skills in English. Subsequently, these criteria are used to evaluate such websites.
Klíčová slova
Poslech, internetové stránky, hodnocení, rast
Klíčová slova v angličtině
Listening, websites, evaluation, checklist
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl ohodnotit vybrané internetové stránky zaměřující se na rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Student nejprve prostuduje odbornou literaturu zabývající se výukou řečové dovednosti poslechu v ELT a problematiku zasadí do kontextu komunikativní kompetence. Dále se zaměří na použití počítače a internetu jako didaktického prostředku. V praktické části analyzuje vybrané webové stránky a ohodnotí, jakým způsobem mohou či nemohou být použity ve výuce či samostudiu.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl ohodnotit vybrané internetové stránky zaměřující se na rozvoj poslechových dovedností studentů angličtiny. Student nejprve prostuduje odbornou literaturu zabývající se výukou řečové dovednosti poslechu v ELT a problematiku zasadí do kontextu komunikativní kompetence. Dále se zaměří na použití počítače a internetu jako didaktického prostředku. V praktické části analyzuje vybrané webové stránky a ohodnotí, jakým způsobem mohou či nemohou být použity ve výuce či samostudiu.
Seznam doporučené literatury
BEATTY, Ken. Teaching and researching computer-assisted language learning. 2nd ed. New York: Longman, 2010, xiii, 284 p. ISBN 9781408205006.
COUNCIL OF EUROPE. Common European Framework of Reference for Language: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press, 2001 ISBN 0-521-00531-0
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, c1995, vi, 153 s. ISBN 0435240587
FOTOS, Sandra; BROWN, Charles. New Perspectives on CALL for Second Language Classrooms. Mahwah, NJ : L. Erlbaum Associates, 2004. ISBN 0- 8058-4405-8.
Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools). [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2012-03-05]. Dostupné z:http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_G-anj.pdf
HAGGSTROM, Randall P. Donaldson and Margaret A. Changing Language Education Through Call. Reprint. London: Routledge, 2009. ISBN 9780415543873.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 3. ed., completely rev. and updated. Harlow: Longman, 2001. ISBN 978-058-2403-857.
LEVY, Mike. WorldCALL: international perspectives on computer-assisted language learning. New York: Routledge, 2011, xxi, 332 p. ISBN 9780415880862.
RICHARDS, Jack, C., RODGERS, Theodore. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-00843-3
ROST, Michael. Teaching and researching listening. 2nd ed. Harlow: Longman, 2011, 407 s. Applied Linquistics in Action. ISBN 9781408205075.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Publishers, 2005. ISBN 04-352-4089-7.
UR, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, c1984, x, 173 s. ISBN 0-521-28781-2.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
Seznam doporučené literatury
BEATTY, Ken. Teaching and researching computer-assisted language learning. 2nd ed. New York: Longman, 2010, xiii, 284 p. ISBN 9781408205006.
COUNCIL OF EUROPE. Common European Framework of Reference for Language: Learning, teaching, assessment. Cambridge University Press, 2001 ISBN 0-521-00531-0
CUNNINGSWORTH, Alan. Choosing your coursebook. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, c1995, vi, 153 s. ISBN 0435240587
FOTOS, Sandra; BROWN, Charles. New Perspectives on CALL for Second Language Classrooms. Mahwah, NJ : L. Erlbaum Associates, 2004. ISBN 0- 8058-4405-8.
Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools). [online]. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2012-03-05]. Dostupné z:http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP_G-anj.pdf
HAGGSTROM, Randall P. Donaldson and Margaret A. Changing Language Education Through Call. Reprint. London: Routledge, 2009. ISBN 9780415543873.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 3. ed., completely rev. and updated. Harlow: Longman, 2001. ISBN 978-058-2403-857.
LEVY, Mike. WorldCALL: international perspectives on computer-assisted language learning. New York: Routledge, 2011, xxi, 332 p. ISBN 9780415880862.
RICHARDS, Jack, C., RODGERS, Theodore. S. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-00843-3
ROST, Michael. Teaching and researching listening. 2nd ed. Harlow: Longman, 2011, 407 s. Applied Linquistics in Action. ISBN 9781408205075.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. Oxford: Macmillan Publishers, 2005. ISBN 04-352-4089-7.
UR, Penny. Teaching listening comprehension. Cambridge: Cambridge University Press, c1984, x, 173 s. ISBN 0-521-28781-2.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.