Cílem této práce je zhodnocení konkurenční schopnosti podniku a následné doporučení a návrhy, jak být konkurenceschopný v turbulentním prostředí 4. průmyslové revoluce. V teoretické části práce je uveden přehled základních pojmů týkajících se konkurence, kon-kurenceschopnosti a pojmů souvisejících s prostředím internetu. Následuje popis jednotli-vých metod pro hodnocení konkurenceschopnosti. V praktické části je charakterizována spo-lečnost a realizovány metody hodnocení konkurenční schopnosti podniku za pomocí SWOT analýzy, Porterova modelu pěti sil, finanční analýzy a analýzy konkurence pomocí marketin-gového mixu.
Anotace v angličtině
The objective of this thesis is to evaluate the competitiveness of the company and the subse-quent recommendations and proposals how to be competitive in the turbulent environment of the Fourth Industrial Revolution. The theoretical part overviews basic terms related to com-petition, competitiveness and terms related to the Internet Environment. Further describes individual methods for competitiveness assessment. The practical part of the thesis charac-terizes the company and implements the methods of competitive capability assessment of the company using the SWOT analysis, Porter's five forces model, financial analysis and compe-tition analysis using marketing mix.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, e-commerce, e-shop, průmysl 4.0, marketingový mix, finanční analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, e-commerce, e-shop, industry 4.0, marketing mix, financial analysis, SWOT analysis, Porter's five forces
Rozsah průvodní práce
73 s. + přílohy 15 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zhodnocení konkurenční schopnosti podniku a následné doporučení a návrhy, jak být konkurenceschopný v turbulentním prostředí 4. průmyslové revoluce. V teoretické části práce je uveden přehled základních pojmů týkajících se konkurence, kon-kurenceschopnosti a pojmů souvisejících s prostředím internetu. Následuje popis jednotli-vých metod pro hodnocení konkurenceschopnosti. V praktické části je charakterizována spo-lečnost a realizovány metody hodnocení konkurenční schopnosti podniku za pomocí SWOT analýzy, Porterova modelu pěti sil, finanční analýzy a analýzy konkurence pomocí marketin-gového mixu.
Anotace v angličtině
The objective of this thesis is to evaluate the competitiveness of the company and the subse-quent recommendations and proposals how to be competitive in the turbulent environment of the Fourth Industrial Revolution. The theoretical part overviews basic terms related to com-petition, competitiveness and terms related to the Internet Environment. Further describes individual methods for competitiveness assessment. The practical part of the thesis charac-terizes the company and implements the methods of competitive capability assessment of the company using the SWOT analysis, Porter's five forces model, financial analysis and compe-tition analysis using marketing mix.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, e-commerce, e-shop, průmysl 4.0, marketingový mix, finanční analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti sil
Klíčová slova v angličtině
competitiveness, e-commerce, e-shop, industry 4.0, marketing mix, financial analysis, SWOT analysis, Porter's five forces
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení konkurenční schopnosti podniku, dále doporučení a návrhy, jak být konkurenceschopný v turbulentním prostředí 4. průmyslové revoluce.
Osnova:
- Popis základních pojmů.
- Metody pro hodnocení konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Hodnocení konkurenceschopnosti podniku vybranými metodami.
- Zhodnocení a návrhy.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnocení konkurenční schopnosti podniku, dále doporučení a návrhy, jak být konkurenceschopný v turbulentním prostředí 4. průmyslové revoluce.
Osnova:
- Popis základních pojmů.
- Metody pro hodnocení konkurenceschopnosti podniku.
- Charakteristika vybraného podniku.
- Hodnocení konkurenceschopnosti podniku vybranými metodami.
- Zhodnocení a návrhy.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Jaroslav. Benchmarking a konkurenční zpravodajství: souměření pro soupeření. Praha: Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-051-3.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024712776.
MOLNÁR, Zdeněk. Competitive intelligence, aneb, Jak získat konkurenční výhodu. V Praze: Oeconomica, 2012. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1908-1.
NENADÁL, Jaroslav, VYKYDAL, David a HALFAROVÁ, Petra. Benchmarking: mýty a skutečnost: model efektivního učení se a zlepšování. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-224-6
R. DUANE IRELAND, ROBERT E. HOSKISSON a MICHAEL A. HITT. The management of strategy: concepts and cases. 10th ed. Mason, Ohio: South-Western, 2012. ISBN 113358467
SEDLÁČEK, Jaroslav. Finanční analýza podniku. Brno: Computer Press, 2007. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-1830-6.
Seznam doporučené literatury
JIRÁSEK, Jaroslav. Benchmarking a konkurenční zpravodajství: souměření pro soupeření. Praha: Profess Consulting, 2007. ISBN 978-80-7259-051-3.
MIKOLÁŠ, Zdeněk. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada, 2005. ISBN 8024712776.
MOLNÁR, Zdeněk. Competitive intelligence, aneb, Jak získat konkurenční výhodu. V Praze: Oeconomica, 2012. Odborná kniha s vědeckou redakcí. ISBN 978-80-245-1908-1.
NENADÁL, Jaroslav, VYKYDAL, David a HALFAROVÁ, Petra. Benchmarking: mýty a skutečnost: model efektivního učení se a zlepšování. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-224-6
R. DUANE IRELAND, ROBERT E. HOSKISSON a MICHAEL A. HITT. The management of strategy: concepts and cases. 10th ed. Mason, Ohio: South-Western, 2012. ISBN 113358467
SEDLÁČEK, Jaroslav. Finanční analýza podniku. Brno: Computer Press, 2007. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-1830-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V první části obhajoby studentka seznámila komisi s obsahem své práce Konkurenceschopnost podniku v podmínkách průmyslu 4.0. Cílem práce bylo zhodnocení konkurenční schopnosti podniku, dále doporučení a návrhy, jak být konkurenceschopný v turbulentním prostředí 4. průmyslové revoluce.
Následně studentka reagovala na dotazy vedoucí práce z posudku:
1. Jakým způsobem ovlivňuje 4. průmyslová revoluce konkurenční schopnost podniků?
2. V čem firma XY, s.r.o. konkrétně využila (nevyužila) příležitosti průmyslu 4.0?
V další části pak studentka odpovídala na náměty oponentky z jejího posudku:
1. Které zjištěné nedostatky vnímáte jako nejzásadnější a jaký vidíte reálný dopad navrhovaných řešení?
2. Pohovořte o možném zlepšení zacílení PPC kampaní?
Během následné rozpravy padly tyto dotazy:
1. Proč Vaše prezentované výsledky nemáte přímo ve SWOT analýze?
2. Na základě čeho (jakých kritérií) Porter analyzuje vyjednávací sílu kupujících?