Předmětem diplomové práce "Marketing knihovny" je analýza marketingových nástrojů veřejné knihovny a navržení nové komunikace pro zvýšení informovanosti návštěvníků i obyvatel města a zajištění větší propagace vybrané knihovny.
Teoretická část vychází z odborné literatury. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky, jako je marketing a marketingové nástroje, zejména pak nástroje, které jsou využívány ve službách. V praktické části je představena městská knihovna Benátky nad Jizerou a provedena analýza současných marketingových nástrojů. Následuje zhodnocení poskytovaných marketingových nástrojů, které využívá Městskou knihovnou Benátky nad Jizerou na základě výsledků dotazníkového šetření, a navržení doporučení pro nové formy komunikace.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation "Marketing Libraries" is an analysis of marketing tools of public library and suggestion of new communications for increased awareness of visitors as well as town residents and ensuring of better promotion of the chosen library.
Theoretical part of this paper focuses on professional literature. The basic terms of this issue such as: marketing and marketing tools; further tools, which are used in public services are explained in this section of the study. Practical part introduces Benatky nad Jizerou town's library and provides analysis of current marketing tools. Then follows the evaluation of supplied marketing tools used by Benatky nad Jizerou towns library on the basis of results from the survey and its recommendations for new forms of communication.
Předmětem diplomové práce "Marketing knihovny" je analýza marketingových nástrojů veřejné knihovny a navržení nové komunikace pro zvýšení informovanosti návštěvníků i obyvatel města a zajištění větší propagace vybrané knihovny.
Teoretická část vychází z odborné literatury. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky, jako je marketing a marketingové nástroje, zejména pak nástroje, které jsou využívány ve službách. V praktické části je představena městská knihovna Benátky nad Jizerou a provedena analýza současných marketingových nástrojů. Následuje zhodnocení poskytovaných marketingových nástrojů, které využívá Městskou knihovnou Benátky nad Jizerou na základě výsledků dotazníkového šetření, a navržení doporučení pro nové formy komunikace.
Anotace v angličtině
The subject of this dissertation "Marketing Libraries" is an analysis of marketing tools of public library and suggestion of new communications for increased awareness of visitors as well as town residents and ensuring of better promotion of the chosen library.
Theoretical part of this paper focuses on professional literature. The basic terms of this issue such as: marketing and marketing tools; further tools, which are used in public services are explained in this section of the study. Practical part introduces Benatky nad Jizerou town's library and provides analysis of current marketing tools. Then follows the evaluation of supplied marketing tools used by Benatky nad Jizerou towns library on the basis of results from the survey and its recommendations for new forms of communication.
Cílem práce je zhodnotit současné marketingové nástroje v organizaci, dále navrhnout nové možnosti v komunikaci se zákazníkem.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Charakteristika vybrané organizace.
- Popis stávajících marketingových nástrojů vybrané organizace.
- Interpretace a analýza získaných poznatků.
- Shrnutí, doporučení, závěry.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit současné marketingové nástroje v organizaci, dále navrhnout nové možnosti v komunikaci se zákazníkem.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Charakteristika vybrané organizace.
- Popis stávajících marketingových nástrojů vybrané organizace.
- Interpretace a analýza získaných poznatků.
- Shrnutí, doporučení, závěry.
Seznam doporučené literatury
GILL, Philip. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA/UNESCO pro rozvoj. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2002. 127 s. ISBN 80-85851-14-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. Sixteenth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2016. 744 s. ISBN 978-1-292-09248-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA a Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
GILL, Philip. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA/UNESCO pro rozvoj. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2002. 127 s. ISBN 80-85851-14-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of Marketing. Sixteenth edition. Harlow: Pearson Education Limited, 2016. 744 s. ISBN 978-1-292-09248-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA a Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SLAVÍK, Jakub. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. 183 s. ISBN 978-80-247-4819-1.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zpracovala diplomovou práci na téma Marketing knihovny. Cílem práce bylo zhodnotit současné marketingové nástroje v organizaci a navrhnout možnosti v komunikaci se zákazníkem.
Po obhájení práce byly studentce položeny otázky vedoucí práce a oponenta:
1) Jak vidíte budoucnost tištěných knih v době intenzivního využívání elektronických médií?
2) Které další funkce (kromě půjčování knih) by mohly knihovny v menších obcích dále plnit?
3) Popište základní soubor marketingového šetření a uveďte, o jaký druh dotazníkového šetření se jedná.
Odpovědi na otázky vedoucí práce, oponenta i komise byly dostačující.