Informace o kvalifikační práci Restaurování objektů od Stanislava Suchardy sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny.
Testování adheziv pro lepení sádrových artefaktů.
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Restaurování objektů od Stanislava Suchardy - sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny.
Testování adheziv pro lepení sádrových artefaktů.
Hlavní téma v angličtině
Restoration of objects by Stanislav Sucharda - plaster sculptures of Charles IV and burnt clay sculpture.
Adhesives testing for glueing gypsum artifacts.
Název dle studenta
Restaurování objektů od Stanislava Suchardy sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny.
Testování adheziv pro lepení sádrových artefaktů.
Název dle studenta v angličtině
Restoration of objects by Stanislav Sucharda - plaster sculptures of Charles IV and burnt clay sculptures.
Adhesives testing for bonding gypsum artifacts.
Diplomová práce je rozdělena do dvou bloků. Praktická část diplomové práce se zabývá restaurováním sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny z depozitáře Vily Stanislava Suchardy v Praze. Jedná se o samostatné řešení restaurátorského úkolu v plném rozsahu, od zpracování návrhu na restaurování přes důkladný restaurátorský průzkum až po vlastní restaurování a zpracování restaurátorské dokumentace. Teoretická část je zaměřena na rozšířené experimentální testování vybraných adheziv pro lepení historických sádrových artefaktů. Na základě této práce proběhly zkoušky vybraných technologických postupů, které byly aplikovány v rámci restaurování sádrové plastiky Karla IV. Teoretická část diplomové práce vychází a rozšiřuje poznatky získané z teoretické části předchozí bakalářské práce a je doplněna o anorganickou škálu adheziv.
Anotace v angličtině
The thesis is devided into two blocks. The practical part is aimed up to restoration of plaster sculpture of Charles IV and burnt clay sculptures by Stanislav Sucharda's villa. In detail there is a restorational problem in its complete form creating a design of restoration, complex restorational survey and restoration work and creating an restoration documentation. Theoretical part is showing a complex experimental testing of particular adhesives for bonding gypsum artifacts. The testing of particular technological methods which was applied to restoration of plaster sculpture of Charles IV was based on this work. The theoretical part of thesis completes collected knowledge from theoretical part of my Bachelor thesis. The work is completed with an anorganical collection of adhezives.
Klíčová slova
Restaurování, Karel IV., sádra, pálená keramika, Stanislav Sucharda, lepení, přírodní a syntetické polymery, stabilita
Klíčová slova v angličtině
Restoration, Charles IV, plaster, burnt clay, Stanislav Sucharda, glue, natural and synthetic polymers, stability
Rozsah průvodní práce
178 s. (146 798 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je rozdělena do dvou bloků. Praktická část diplomové práce se zabývá restaurováním sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny z depozitáře Vily Stanislava Suchardy v Praze. Jedná se o samostatné řešení restaurátorského úkolu v plném rozsahu, od zpracování návrhu na restaurování přes důkladný restaurátorský průzkum až po vlastní restaurování a zpracování restaurátorské dokumentace. Teoretická část je zaměřena na rozšířené experimentální testování vybraných adheziv pro lepení historických sádrových artefaktů. Na základě této práce proběhly zkoušky vybraných technologických postupů, které byly aplikovány v rámci restaurování sádrové plastiky Karla IV. Teoretická část diplomové práce vychází a rozšiřuje poznatky získané z teoretické části předchozí bakalářské práce a je doplněna o anorganickou škálu adheziv.
Anotace v angličtině
The thesis is devided into two blocks. The practical part is aimed up to restoration of plaster sculpture of Charles IV and burnt clay sculptures by Stanislav Sucharda's villa. In detail there is a restorational problem in its complete form creating a design of restoration, complex restorational survey and restoration work and creating an restoration documentation. Theoretical part is showing a complex experimental testing of particular adhesives for bonding gypsum artifacts. The testing of particular technological methods which was applied to restoration of plaster sculpture of Charles IV was based on this work. The theoretical part of thesis completes collected knowledge from theoretical part of my Bachelor thesis. The work is completed with an anorganical collection of adhezives.
Klíčová slova
Restaurování, Karel IV., sádra, pálená keramika, Stanislav Sucharda, lepení, přírodní a syntetické polymery, stabilita
Klíčová slova v angličtině
Restoration, Charles IV, plaster, burnt clay, Stanislav Sucharda, glue, natural and synthetic polymers, stability
Zásady pro vypracování
Praktická část diplomové práce se bude zabývat restaurováním sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny z depozitáře Vily Stanislava Suchardy v Praze. Bude se jednat o samostatné řešení restaurátorského úkolu v plném rozsahu, od zpracování návrhu na restaurování přes důkladný restaurátorský průzkum až po vlastní restaurování a zpracování restaurátorské dokumentace. Teoretická část je zaměřena na rozšířené experimentální testování vybraných adheziv pro lepení historických sádrových artefaktů. Na základě této práce proběhnou zkoušky vybraných technologických postupů, které budou aplikovány v rámci restaurování sádrové plastiky Karla IV. Teoretická část diplomové práce bude vycházet a rozšiřovat poznatky získaných z teoretické části předchozí bakalářské práce a bude doplněna o anorganickou škálu adheziv.Práce budou průběžně konzultovány s vedoucím práce a konzultanty. Použité postupy a technologie budou voleny na základě výsledků získaných při prováděných zkouškách.
Zásady pro vypracování
Praktická část diplomové práce se bude zabývat restaurováním sádrové plastiky Karla IV. a plastiky z pálené hlíny z depozitáře Vily Stanislava Suchardy v Praze. Bude se jednat o samostatné řešení restaurátorského úkolu v plném rozsahu, od zpracování návrhu na restaurování přes důkladný restaurátorský průzkum až po vlastní restaurování a zpracování restaurátorské dokumentace. Teoretická část je zaměřena na rozšířené experimentální testování vybraných adheziv pro lepení historických sádrových artefaktů. Na základě této práce proběhnou zkoušky vybraných technologických postupů, které budou aplikovány v rámci restaurování sádrové plastiky Karla IV. Teoretická část diplomové práce bude vycházet a rozšiřovat poznatky získaných z teoretické části předchozí bakalářské práce a bude doplněna o anorganickou škálu adheziv.Práce budou průběžně konzultovány s vedoucím práce a konzultanty. Použité postupy a technologie budou voleny na základě výsledků získaných při prováděných zkouškách.
Seznam doporučené literatury
Amoroso, Giovanni; Fassina, Vasco - Stone decay and Conservation: Atmospheric Pollution, Cleaning, Consolidation and Protection. Amasterdam, Elsevier Science Publishers B.V., 1983.
Brandi C., Teorie restaurování. Kutná Hora: Tichá Byzanc, 2000.
Kubička R. Zelinger J., Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
Kotlík P. a kol., Skripta - VŠCHT -., Stavební materiály historických objektů. Skripta VŠCHT.
Kopecká, I. Nejedlý, V., Průzkum historických materiálů., Grada 2005
Mora L. Mora P. Philippot, Conservation of wall paintings. London, 1984.
Price C., Doehne E. - Stone conservation, The Getty Conservation Institute, Los Angeles, 2010,
Reclams Handbuch der Künstlerischen Techniken. Stuttgart, 1990.
Šimůnková E. Bayerová T., Pigmenty, Praha, 1999.
Vaněček I., Nástěnné malby. Praha, 2000.
Viňas S. M., Contemporary Theory of Conservation. Oxford, Elsevier Butterworth Heinemann, 2005.
Zelinger a kol., Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha, 1987.
Nejedlý, V.: K vývoji retuše malířských děl v českých zemích ve druhé polovině 20. století, in: Zprávy památkové péče, roč. 65, 2005, č. 6, s. 500-516.
Štulc J., Suchomel M., Maxová I.: Péče o kamenné sochařské a stavební památky, SÚPP, Praha 1998.
Suchomel M., Záchrana kamenných soch. Díl 1. a 2. / Praha : Státní ústav památkové péče a ochrany přírody, 1988. 1990
Péče o architektonické dědictví I. II. III, kolektiv autorů, IDEA Servis, Praha 2008
Riegl A, Ivo Hlobil: Moderní památková péče, překlad Ivo HLOBIL, Tomáš HLOBIL, NPÚ, 2003 Dvojjazyčné vydání Č/N
Eco U., Jak napsat diplomovou práci. Olomouc,Votobia, 1997.
Filka, J., Metodika tvorby diplomové práce. Brno, 2002.
Spousta V. a kol., Vádemékum autora odborné a vědecké práce. Brno, 2001.
Sylabus - Organizační pokyny a formální úprava závěrečných prací na Fakultě restaurování
Polychrome Skulptur in Europa, Technologie Konservierung Restaurierung, Hochschule für Bildende Künste Dresden 1999.
Seznam doporučené literatury
Amoroso, Giovanni; Fassina, Vasco - Stone decay and Conservation: Atmospheric Pollution, Cleaning, Consolidation and Protection. Amasterdam, Elsevier Science Publishers B.V., 1983.
Brandi C., Teorie restaurování. Kutná Hora: Tichá Byzanc, 2000.
Kubička R. Zelinger J., Výkladový slovník malířství, grafika, restaurování. Praha, 2004.
Kotlík P. a kol., Skripta - VŠCHT -., Stavební materiály historických objektů. Skripta VŠCHT.
Kopecká, I. Nejedlý, V., Průzkum historických materiálů., Grada 2005
Mora L. Mora P. Philippot, Conservation of wall paintings. London, 1984.
Price C., Doehne E. - Stone conservation, The Getty Conservation Institute, Los Angeles, 2010,
Reclams Handbuch der Künstlerischen Techniken. Stuttgart, 1990.
Šimůnková E. Bayerová T., Pigmenty, Praha, 1999.
Vaněček I., Nástěnné malby. Praha, 2000.
Viňas S. M., Contemporary Theory of Conservation. Oxford, Elsevier Butterworth Heinemann, 2005.
Zelinger a kol., Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Praha, 1987.
Nejedlý, V.: K vývoji retuše malířských děl v českých zemích ve druhé polovině 20. století, in: Zprávy památkové péče, roč. 65, 2005, č. 6, s. 500-516.
Štulc J., Suchomel M., Maxová I.: Péče o kamenné sochařské a stavební památky, SÚPP, Praha 1998.
Suchomel M., Záchrana kamenných soch. Díl 1. a 2. / Praha : Státní ústav památkové péče a ochrany přírody, 1988. 1990
Péče o architektonické dědictví I. II. III, kolektiv autorů, IDEA Servis, Praha 2008
Riegl A, Ivo Hlobil: Moderní památková péče, překlad Ivo HLOBIL, Tomáš HLOBIL, NPÚ, 2003 Dvojjazyčné vydání Č/N
Eco U., Jak napsat diplomovou práci. Olomouc,Votobia, 1997.
Filka, J., Metodika tvorby diplomové práce. Brno, 2002.
Spousta V. a kol., Vádemékum autora odborné a vědecké práce. Brno, 2001.
Sylabus - Organizační pokyny a formální úprava závěrečných prací na Fakultě restaurování
Polychrome Skulptur in Europa, Technologie Konservierung Restaurierung, Hochschule für Bildende Künste Dresden 1999.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba byla dobře strukturovaná a na dopňující dotazy reagovala studentka s přehledem.