Práce se zaměřuje na diagnostiku pojezdu kolejových vozidel jako jsou vady dvojkolí, poruchy ložisek nebo mechanické části pojezdu, a to za použití wayside diagnostiky měřením hluku a vibrací na trati. V úvodu jsou popsány existující systémy monitorování stavu kolejových vozidel. Hlavním cílem práce bylo navrhnout metody pro efektivní rozpoznání poruchy vozidla. V další části jsou navržené metody validovány pomocí experimentálních měření, skutečnými informacemi z údržby a pomocí simulovaných případů poruch pojezdu vozidla. S přispěním moderních technik zpracování signálů jako: advanced pattern recognition techniques and model based filtering byl navržen účinný rámec diagnostiky. Ten umožňuje snížit náklady při údržbě kolejových vozidel.
Anotace v angličtině
The work focuses on the diagnosis of running gear faults like wheel defects, wheelset and traction motor bearings and gearbox faults using model based and wayside diagnosis techniques based on acoustic and vibration sensors. Firstly, a brief background information about railway vehicle condition monitoring systems is given. Main aim of the work was proposing the methods that are efficient in recognizing vehicle faults. In the next section, proposed methods are validated by experimental measurements, real information from maintenance and simulated faulty cases of running gear components. With the contribution of advanced pattern recognition techniques and model based filtering, an efficient diagnosis framework was proposed. It provides a cost effective maintenance for railway vehicles.
Klíčová slova
Wayside diagnostika, údržba, detekce poruch, vibrodiagnostika, analýza signálu v časové oblasti, filtrace na základě modelu.
Klíčová slova v angličtině
Wayside diagnosis, maintenance, fault detection, vibration based diagnosis, time-domain features, model based filtering.
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
AN
Anotace
Práce se zaměřuje na diagnostiku pojezdu kolejových vozidel jako jsou vady dvojkolí, poruchy ložisek nebo mechanické části pojezdu, a to za použití wayside diagnostiky měřením hluku a vibrací na trati. V úvodu jsou popsány existující systémy monitorování stavu kolejových vozidel. Hlavním cílem práce bylo navrhnout metody pro efektivní rozpoznání poruchy vozidla. V další části jsou navržené metody validovány pomocí experimentálních měření, skutečnými informacemi z údržby a pomocí simulovaných případů poruch pojezdu vozidla. S přispěním moderních technik zpracování signálů jako: advanced pattern recognition techniques and model based filtering byl navržen účinný rámec diagnostiky. Ten umožňuje snížit náklady při údržbě kolejových vozidel.
Anotace v angličtině
The work focuses on the diagnosis of running gear faults like wheel defects, wheelset and traction motor bearings and gearbox faults using model based and wayside diagnosis techniques based on acoustic and vibration sensors. Firstly, a brief background information about railway vehicle condition monitoring systems is given. Main aim of the work was proposing the methods that are efficient in recognizing vehicle faults. In the next section, proposed methods are validated by experimental measurements, real information from maintenance and simulated faulty cases of running gear components. With the contribution of advanced pattern recognition techniques and model based filtering, an efficient diagnosis framework was proposed. It provides a cost effective maintenance for railway vehicles.
Klíčová slova
Wayside diagnostika, údržba, detekce poruch, vibrodiagnostika, analýza signálu v časové oblasti, filtrace na základě modelu.
Klíčová slova v angličtině
Wayside diagnosis, maintenance, fault detection, vibration based diagnosis, time-domain features, model based filtering.
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po představení doktoranda byla komise seznámena se stanoviskem školitele a vedoucím školícího pracoviště k disertační práci. Doktorand seznámil komisi se svojí disertační prací formou prezentace. Poté byly předneseny posudky oponentů a doktorand uspokojivě reagoval na připomínky oponentů. V následné veřejné diskusi byly zodpovězeny otázky členů komise, které jsou uvedeny na samostatných listech. Na závěr proběhlo tajné hlasování. Protokol o výsledcích hlasování tvoří samostatnou přílohu.