Tato bakalářská práce na téma Řízení inovací v malých a středních podnicích se zabývá inovačním procesem s důrazem na analýzu inovační strategie. Teoretická část definuje významné pojmy související s problematikou inovací, mezi něž patří inovace, invence, kreativita, konkurenceschopnost, typy inovací, inovační strategie, inovační proces a úspěšnost zavádění inovací. Aplikační část obsahuje analýzu inovační strategie a zavádění vybraných inovací ve společnosti eBRÁNA, s.r.o. Cílem této práce je provedení analýzy a zhodnocení inovační strategie konkrétní malé nebo střední firmy se zaměřením na řízení inovačního procesu. Na základě získaných výsledků navržení doporučení ke zlepšení současné situace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis on the topic Innovation Management in Small and Medium-Sized Enterprises deals with an innovation process with an emphasis on the analysis of the innovation strategy. The theoretical part defines the important terms related to innovation issues, such as innovation, invention, creativity, competitiveness, types of innovation, innovation strategy, innovation process and the success of innovation. The application part contains the analysis of the innovation strategy and implementation of innovation that was carried out in the company eBRANA, s.r.o. The aim of this thesis is to analyse and evaluate the innovation strategy of a particular small or medium-sized enterprise with a special focus on the management of the innovation process. On the basis of the obtained results, the work suggests recommendations for improving the current situation.
Klíčová slova
inovace, inovační strategie, inovační proces, model fází a bran, úspěšnost inovací
Klíčová slova v angličtině
innovation, innovation strategy, innovation process, stage-gate model, success of innovation
Rozsah průvodní práce
77 s. (103 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce na téma Řízení inovací v malých a středních podnicích se zabývá inovačním procesem s důrazem na analýzu inovační strategie. Teoretická část definuje významné pojmy související s problematikou inovací, mezi něž patří inovace, invence, kreativita, konkurenceschopnost, typy inovací, inovační strategie, inovační proces a úspěšnost zavádění inovací. Aplikační část obsahuje analýzu inovační strategie a zavádění vybraných inovací ve společnosti eBRÁNA, s.r.o. Cílem této práce je provedení analýzy a zhodnocení inovační strategie konkrétní malé nebo střední firmy se zaměřením na řízení inovačního procesu. Na základě získaných výsledků navržení doporučení ke zlepšení současné situace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis on the topic Innovation Management in Small and Medium-Sized Enterprises deals with an innovation process with an emphasis on the analysis of the innovation strategy. The theoretical part defines the important terms related to innovation issues, such as innovation, invention, creativity, competitiveness, types of innovation, innovation strategy, innovation process and the success of innovation. The application part contains the analysis of the innovation strategy and implementation of innovation that was carried out in the company eBRANA, s.r.o. The aim of this thesis is to analyse and evaluate the innovation strategy of a particular small or medium-sized enterprise with a special focus on the management of the innovation process. On the basis of the obtained results, the work suggests recommendations for improving the current situation.
Klíčová slova
inovace, inovační strategie, inovační proces, model fází a bran, úspěšnost inovací
Klíčová slova v angličtině
innovation, innovation strategy, innovation process, stage-gate model, success of innovation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést analýzu a zhodnocení inovační strategie konkrétní malé či střední firmy se zaměřením na řízení inovačního procesu. Na základě získaných výsledků navrhnout doporučení ke zlepšení současné situace.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických východisek problematiky řízení inovací a kreativity (včetně inovační strategie, inovační sítě).
- Charakteristika vybrané firmy (včetně strategie firmy se zaměřením na inovace).
- Analýza inovační strategie se zaměřením na inovační proces.
- Zhodnocení výsledků v kontextu teoretických východisek, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je provést analýzu a zhodnocení inovační strategie konkrétní malé či střední firmy se zaměřením na řízení inovačního procesu. Na základě získaných výsledků navrhnout doporučení ke zlepšení současné situace.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování bakalářské práce.
- Vymezení teoretických východisek problematiky řízení inovací a kreativity (včetně inovační strategie, inovační sítě).
- Charakteristika vybrané firmy (včetně strategie firmy se zaměřením na inovace).
- Analýza inovační strategie se zaměřením na inovační proces.
- Zhodnocení výsledků v kontextu teoretických východisek, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
TIDD J.,BESSANT J.,PAVITT K., Řízení inovací, Computer Press, Brno, 2007,9788025114667
PITRA Z., Management inovačních aktivit, Professional Publishing,Praha,2006,808694610X
JÁČ I., RYDVALOVÁ P.,ŽIŽKA M., Inovace v malém a středním podnikání, Computer Press,Brno,2005,8025108538
VLČEK R., Management hodnotových inovací, Management Press, Praha, 2008, 9788072611645
CHAL´J., KOŠTURIAK J., Inovace, Computer Press, Brno, 2008, 9788025119297
Seznam doporučené literatury
TIDD J.,BESSANT J.,PAVITT K., Řízení inovací, Computer Press, Brno, 2007,9788025114667
PITRA Z., Management inovačních aktivit, Professional Publishing,Praha,2006,808694610X
JÁČ I., RYDVALOVÁ P.,ŽIŽKA M., Inovace v malém a středním podnikání, Computer Press,Brno,2005,8025108538
VLČEK R., Management hodnotových inovací, Management Press, Praha, 2008, 9788072611645
CHAL´J., KOŠTURIAK J., Inovace, Computer Press, Brno, 2008, 9788025119297
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka v první části obhajoby seznámila komisi se svou prací na téma Řízení inovací v MSP. Cílem práce bylo provést analýzu a zhodnocení inovační strategie konkrétní malé či střední firmy se zaměřením na řízení inovačního procesu. Na základě získaných výsledků navrhnout doporučení ke zlepšení současné situace.
V následující části studentka zodpověděla otázky vedoucí z posudku:
1. V práci uvádíte nedostatky marketingového nástroje Net Promoter Score. Jak by šlo tyto nedostatky překonat?
2. Na jaký typ inovací by se podle Vás měla v budoucnu analyzovaná společnost zaměřit a proč?