Diplomová práce je zaměřena na analýzu současného stavu české veřejné správy v oblasti sebeprezentace. Nejprve je obecně charakterizována veřejná správa, marketing a s ním spjaté pojmy image a public relations. Následně je zde popsána veřejná správa v roli poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele. Dále jsou v práci teoreticky vymezeny marketingové metody soukromé a veřejné sféry a následně podrobně rozebrány využívané marketingové metody Magistrátu města Pardubic a Městského úřadu Kolín. V závěru práce je provedena analýza současné sebeprezentace české veřejné správy s důrazem na místní samosprávu. Následně navrženy nástroje, které by mohly napomoci ke zlepšení postavení veřejné správy v roli poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele.
Anotace v angličtině
The thesis deals with analysis of the achal condition of the Czech public administration in the field od self-presentation. In general, in describes the public administration, marketing and other terms such as an image and public relations. Moreover, the public administration is described not only as a public service provider but also as an employer. In addition, the marketing methods od the Pardubice Magistrate and the Kolin Municipal Office are specifik in detail. It also analyses the current self-presentation of the Czech public administration with emphasis on the local public service provider. In conlusion this results in suggestion of several instruments helping to improve the status of the public administration in terms of a public service provider and employer.
Klíčová slova
Veřejná správa, místní samospráva, veřejná služba, státní služba, marketing, public relations, image
Klíčová slova v angličtině
Public administration, local administration, public service, state service, marketing, public relations, image
Rozsah průvodní práce
87 s. (151 710 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na analýzu současného stavu české veřejné správy v oblasti sebeprezentace. Nejprve je obecně charakterizována veřejná správa, marketing a s ním spjaté pojmy image a public relations. Následně je zde popsána veřejná správa v roli poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele. Dále jsou v práci teoreticky vymezeny marketingové metody soukromé a veřejné sféry a následně podrobně rozebrány využívané marketingové metody Magistrátu města Pardubic a Městského úřadu Kolín. V závěru práce je provedena analýza současné sebeprezentace české veřejné správy s důrazem na místní samosprávu. Následně navrženy nástroje, které by mohly napomoci ke zlepšení postavení veřejné správy v roli poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele.
Anotace v angličtině
The thesis deals with analysis of the achal condition of the Czech public administration in the field od self-presentation. In general, in describes the public administration, marketing and other terms such as an image and public relations. Moreover, the public administration is described not only as a public service provider but also as an employer. In addition, the marketing methods od the Pardubice Magistrate and the Kolin Municipal Office are specifik in detail. It also analyses the current self-presentation of the Czech public administration with emphasis on the local public service provider. In conlusion this results in suggestion of several instruments helping to improve the status of the public administration in terms of a public service provider and employer.
Klíčová slova
Veřejná správa, místní samospráva, veřejná služba, státní služba, marketing, public relations, image
Klíčová slova v angličtině
Public administration, local administration, public service, state service, marketing, public relations, image
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza současného stavu v oblasti sebereprezentace české veřejné správy. Na základě provedené analýzy definovat význam, následně strukturu a možné nástroje propagace veřejné správy jako způsobu, který by zlepšil postavení veřejné správy v roli poskytovatele služeb a zaměstnavatele.
Osnova:
- Současné postavení veřejné správy a definice základních pojmů.
- Charakteristika veřejné správy jako poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele.
- Analýza marketingových metod a nástrojů a jejich užití ve veřejné správě.
- Vyhodnocení analýzy a navržení vhodných nástrojů vedoucích ke zlepšení postavení a image veřejné správy.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza současného stavu v oblasti sebereprezentace české veřejné správy. Na základě provedené analýzy definovat význam, následně strukturu a možné nástroje propagace veřejné správy jako způsobu, který by zlepšil postavení veřejné správy v roli poskytovatele služeb a zaměstnavatele.
Osnova:
- Současné postavení veřejné správy a definice základních pojmů.
- Charakteristika veřejné správy jako poskytovatele veřejných služeb a zaměstnavatele.
- Analýza marketingových metod a nástrojů a jejich užití ve veřejné správě.
- Vyhodnocení analýzy a navržení vhodných nástrojů vedoucích ke zlepšení postavení a image veřejné správy.
Seznam doporučené literatury
DENHARDT, R.B., DENHARDT, J.V. ,BLANC. T.,A. Public administration: an action orientation. Seventh edition. 2014. ISBN 113393921X.
POMAHAČ, R. Veřejná správa. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 978-80-7400-447-6.
SLAVÍK, J. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ B. a LINHARTOVÁ V. Teorie a praxe veřejných služeb. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
ŠPAČEK, D. Public management v teorii a praxi. Praha: C. H. Beck, 2016. 376 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-621-0.
Seznam doporučené literatury
DENHARDT, R.B., DENHARDT, J.V. ,BLANC. T.,A. Public administration: an action orientation. Seventh edition. 2014. ISBN 113393921X.
POMAHAČ, R. Veřejná správa. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckovy mezioborové učebnice. ISBN 978-80-7400-447-6.
SLAVÍK, J. Marketing a strategické řízení ve veřejných službách: jak poskytovat zákaznicky orientované veřejné služby. Praha: Grada, 2014. Manažer. ISBN 978-80-247-4819-1.
STEJSKAL, J., KUVÍKOVÁ H., MIKUŠOVÁ MERIČKOVÁ B. a LINHARTOVÁ V. Teorie a praxe veřejných služeb. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2017. ISBN 978-80-7552-726-4.
ŠPAČEK, D. Public management v teorii a praxi. Praha: C. H. Beck, 2016. 376 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-621-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Byly položeny a zodpovězeny následující dotazy:
Lépe vysvětlete metody práce. Kdo zpracovával dotazníkové šetření? Jaké otázky jste konzultovala s odborníky z praxe? Zohlednila jste ve svém dotazníkovém šetření i lidi, kteří s úřadem komunikují prostřednictvím internetu? Jak moc jsou Vaše výstupy aplikovatelné na dalších úrovních veřejné správy?