Diplomová práce je zaměřena na vnitřní analýzu současného stavu image města Kolín. Nejprve jsou obecně charakterizovány pojmy jako image, image města, marketing města a komunikace. Další kapitola popisuje teoretická východiska z oblasti analýzy image. Následně je popsána charakteristika konkrétní image města Kolín s dominantním zaměřením na marketingové metody Městského úřadu Kolín. V závěru diplomové práce je provedena analýza dotazníkového šetření rezidentů města Kolín. Hlavním cílem je zjistit, jak občané vnímají své město a na základě výsledků navrhnout doporučení, které by mohlo napomoci ke zlepšení celkového image města.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on an internal analysis of the current state of the image of the town of Kolín. Firsty, the general notions such as image, city image, city marketing and communication are characterized. The next chapter contains information related to image analysis. Further follows the description of the specific image of the town of Kolín, with emphasis on marketing methods of the Kolín Municipality Office. Finally, a survey analysis is conducted among Kolín residents. The aim is to find out what the residents' perception of their town is and to suggest recommendations that could improve the overall image of the town.
Klíčová slova
Image, analýza image, image města, město Kolín
Klíčová slova v angličtině
Image, image analysis, image of the town, town of Kolín
Rozsah průvodní práce
97
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vnitřní analýzu současného stavu image města Kolín. Nejprve jsou obecně charakterizovány pojmy jako image, image města, marketing města a komunikace. Další kapitola popisuje teoretická východiska z oblasti analýzy image. Následně je popsána charakteristika konkrétní image města Kolín s dominantním zaměřením na marketingové metody Městského úřadu Kolín. V závěru diplomové práce je provedena analýza dotazníkového šetření rezidentů města Kolín. Hlavním cílem je zjistit, jak občané vnímají své město a na základě výsledků navrhnout doporučení, které by mohlo napomoci ke zlepšení celkového image města.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on an internal analysis of the current state of the image of the town of Kolín. Firsty, the general notions such as image, city image, city marketing and communication are characterized. The next chapter contains information related to image analysis. Further follows the description of the specific image of the town of Kolín, with emphasis on marketing methods of the Kolín Municipality Office. Finally, a survey analysis is conducted among Kolín residents. The aim is to find out what the residents' perception of their town is and to suggest recommendations that could improve the overall image of the town.
Klíčová slova
Image, analýza image, image města, město Kolín
Klíčová slova v angličtině
Image, image analysis, image of the town, town of Kolín
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza profilu řešeného města, analýza a hodnocení jeho image a kvality života v celé šíři jeho socioekonomických i dalších aspektů a na jejich základě návrh potenciálních rezerv daného jevu na příkladu vybraného města, včetně provedeného šetření.
- Charakteristika základních teoretických pojmů (image, image města, kvalita života).
- Současná image města Kolín.
- Profil města z pohledu socioekonomické situace.
- Vliv marketingových metod městského úřadu v daném městě.
- Zhodnocení výsledků vlastního šetření.
- Navržení vhodných nástrojů vedoucích ke zlepšení image daného města.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analýza profilu řešeného města, analýza a hodnocení jeho image a kvality života v celé šíři jeho socioekonomických i dalších aspektů a na jejich základě návrh potenciálních rezerv daného jevu na příkladu vybraného města, včetně provedeného šetření.
- Charakteristika základních teoretických pojmů (image, image města, kvalita života).
- Současná image města Kolín.
- Profil města z pohledu socioekonomické situace.
- Vliv marketingových metod městského úřadu v daném městě.
- Zhodnocení výsledků vlastního šetření.
- Navržení vhodných nástrojů vedoucích ke zlepšení image daného města.
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M. Komunikující město. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
JOUZA, L., PEJŠA J. Moje město Kolín: zrození královského města. V Kolíně: Regionální muzeum, 2008. ISBN 80-864-0314-9.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations . 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LYNCH, K. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha : Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
FORETOVÁ, V., FORET, M. Komunikující město. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 107 s. ISBN 80-210-1287-0.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999. 178 s. ISBN 80-7169-750-8.
JOUZA, L., PEJŠA J. Moje město Kolín: zrození královského města. V Kolíně: Regionální muzeum, 2008. ISBN 80-864-0314-9.
KOHOUT, J. Veřejné mínění, image a metody public relations . 1. vyd. Praha : Management Press, 1999. 122 s. ISBN 80-7261-006-6.
LYNCH, K. Obraz města. The image of the city. 1. do češtiny přeložené vyd. Praha : Polygon, 2004. 202 s. ISBN 80-7273-094-0.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisy se svou diplomovou prací na téma: Socioekonomická charakteristika, image a kvalita života daného města.
Komise položila otázky:
Domníváte se, že moderní aplikace, o kterých se v práci zmiňujete, mají vysoký potenciál do budoucna nebo je to spíše otázka určité tendenčnosti a zájmu pouze u mladé generace Kolína?
Jak Vy osobně hodnotíte současnou úlohu image měst?
V návrzích na zlepšení uvádíte, že by se ve městě mohla zavést "elektromobilita". Jaké negativní dopady by u tohoto projektu mohly nastat?
V práci se nezmiňujete o parkovacích možnostech pro kola. Jaké mají občané možnosti parkování svých kol ve městě? Co soudíte o vzniku dnes populárních cyklověží a jsou uplatnitelné i ve Vašem regionu?
Na základě čeho jste vybírala doporučení v závěru své diplomové práce? Je o Vámi navrhované doporučení zájem?
Jaká města v současné době pracují na konceptu smart city?
Vaše práce se jmenuje Socioekonomická charakteristika, jaké jsou ekonomické charakteristiky města Kolín?
Bude Vaše práce využita ve městě Kolíně?
Studentka reagovala na položené otázky bez obtíží.