Diplomová práce se zaměřuje na využití conjoint analýzy při vyhodnocení marketingového šetření. V práci jsou popsány druhy a základní techniky marketingového výzkumu, modely a metody conjoint analýzy a také doporučený postup při conjoint analýze. Následně je vybraná metoda implementována, s využitím příslušného designu conjoint analýzy, na zpracování dat dotazníkového šetření týkajícího se výběru chytrých hodinek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the use of conjoint analysis in the evaluation of the marketing research. The thesis describes types and basic techniques of marketing research, models and conjoint analysis methods as well as the recommended procedure for conjoint analysis. The selected method is implemented, using the relevant conjoint analysis design, to process the questionnaire survey data on the choice of smart watches.
Diplomová práce se zaměřuje na využití conjoint analýzy při vyhodnocení marketingového šetření. V práci jsou popsány druhy a základní techniky marketingového výzkumu, modely a metody conjoint analýzy a také doporučený postup při conjoint analýze. Následně je vybraná metoda implementována, s využitím příslušného designu conjoint analýzy, na zpracování dat dotazníkového šetření týkajícího se výběru chytrých hodinek.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the use of conjoint analysis in the evaluation of the marketing research. The thesis describes types and basic techniques of marketing research, models and conjoint analysis methods as well as the recommended procedure for conjoint analysis. The selected method is implemented, using the relevant conjoint analysis design, to process the questionnaire survey data on the choice of smart watches.
Záměrem práce je ukázat využití conjoint analýzy při vyhodnocení marketingového šetření.
Osnova:
- Marketingové šetření
- Conjoint analýza jako nástroj pro analýzu preferencí
- Stanovení atributů a jejich úrovní u posuzovaného produktu
- Volba a popis výzkumného vzorku
- Vyhodnocení vlivu jednotlivých atributů na hodnocení posuzovaného produktu
Zásady pro vypracování
Záměrem práce je ukázat využití conjoint analýzy při vyhodnocení marketingového šetření.
Osnova:
- Marketingové šetření
- Conjoint analýza jako nástroj pro analýzu preferencí
- Stanovení atributů a jejich úrovní u posuzovaného produktu
- Volba a popis výzkumného vzorku
- Vyhodnocení vlivu jednotlivých atributů na hodnocení posuzovaného produktu
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 4., rozš. vyd. Praha: Portál, 2012. 734 s. ISBN 978-80-262-0200-4.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ Lenka, SVOBODOVÁ Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Přehled statistických metod: analýza a metaanalýza dat. 4., rozš. vyd. Praha: Portál, 2012. 734 s. ISBN 978-80-262-0200-4.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ Lenka, SVOBODOVÁ Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". 1. vyd. Praha: Grada, 2011. 356 s. ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Nejprve studentka prezentovala komisi svou práci s názvem Conjoint analýza jako nástroj pro vyhodnocení marketingového šetření. Cílem práce bylo ukázat využití conjoint analýzy při vyhodnocení marketingového šetření.
V další části studentka odpovídala na otázky oponenta diplmové práce:
1. Z čeho je možné usuzovat, že někteří respondenti jsou vzhledem k atributu "Typ" zcela bez preferencí, jak je prezentováno na grafu 5.
2. Autorka uvádí, pod grafem 8, že vzhledem k atributu "Kompatibilní OS" jsou preference respondentů nejvíce vyrovnané vzhledem k jednotlivým úrovním atributu. Jsou tyto preference stejné pro muže a ženy?