Tato bakalářská práce se zabývá motivačními strategiemi učitelů v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy. V práci jsou definovány základní pojmy jako žák mladšího školního věku, motivace a motivační strategie. Pro výzkumnou část bylo vybráno osmnáct motivačních strategií na základě "Process Model of L2 Motivation". Vypozorované motivační strategie používané učiteli v hodinách angličtiny jsou uvedeny v závěru práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at motivational strategies of teachers in ELT on the first level of primary school. The fundamental terms like young learner, motivation and motivational strategies are defined. Eighteen motivational strategies were selected for the research investigation based on the ''Process Model of L2 Motivation''. Those found out to be used by teachers in their English lessons are presented in the final conclusion.
Klíčová slova
Motivace, motivační strategie, učitel, žák mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
Motivation, motivational strategies, teacher, young learner
Rozsah průvodní práce
75 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá motivačními strategiemi učitelů v hodinách anglického jazyka na prvním stupni základní školy. V práci jsou definovány základní pojmy jako žák mladšího školního věku, motivace a motivační strategie. Pro výzkumnou část bylo vybráno osmnáct motivačních strategií na základě "Process Model of L2 Motivation". Vypozorované motivační strategie používané učiteli v hodinách angličtiny jsou uvedeny v závěru práce.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is aimed at motivational strategies of teachers in ELT on the first level of primary school. The fundamental terms like young learner, motivation and motivational strategies are defined. Eighteen motivational strategies were selected for the research investigation based on the ''Process Model of L2 Motivation''. Those found out to be used by teachers in their English lessons are presented in the final conclusion.
Klíčová slova
Motivace, motivační strategie, učitel, žák mladšího školního věku
Klíčová slova v angličtině
Motivation, motivational strategies, teacher, young learner
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat motivačními strategiemi používanými učitelem při výuce anglického jazyka na I. stupni ZŠ. V teoretické části vydefinuje základní pojmy a charakterizuje žáka mladšího školního věku a jeho potřeby v souvislosti s rozvojem komunikační kompetence v anglickém jazyce. V praktické části bude pak pomocí vhodně zvolených výzkumných nástrojů zjišťovat, jaké motivační strategie učitelé využívají při výuce anglického jazyka.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat motivačními strategiemi používanými učitelem při výuce anglického jazyka na I. stupni ZŠ. V teoretické části vydefinuje základní pojmy a charakterizuje žáka mladšího školního věku a jeho potřeby v souvislosti s rozvojem komunikační kompetence v anglickém jazyce. V praktické části bude pak pomocí vhodně zvolených výzkumných nástrojů zjišťovat, jaké motivační strategie učitelé využívají při výuce anglického jazyka.
Seznam doporučené literatury
1. DORNEI, Zoltán. Motivational Strategies in the language classroom. New York, United States, United States: Cambridge University Press, 2001. ISBN-13 978-0-511-50056-5.
2. OXFORD, Rebecca. Language Learning Strategies around the World: Cross-Cultural perspectives. US: University of Hawaii Press, 1996. 294 p. ISBN 0-8248-1910-1.
3. BROWN, H. Douglas. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Pearson Education, 2000 Print. ISBN-10: 0130178160, ISBN-13: 978-0130178169.
4. HELMS, Wilfried. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 103 s. ISBN 80-7178-087-1.
5. HRABAL, Vladimír, MAN, František, PAVELKOVÁ, Isabella. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. upr. vyd. Praha: SPN, 1989, 232 s. ISBN 80-04-23487-9.
6. LANGR, Ladislav. Úloha motivace ve vyučování na základní škole. 1.vyd. Praha: SPN, 1984, 105 s. ISBN 14-198-84.
7. PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení: perspektiva orientace žáků a časový faktor v žákově motivaci. 1. vyd. Praha: UK pedagogická fakulta, 2002, 250 s. ISBN 80-7290-092-7.
8. LAKŠOVÁ, Irena, LAKŠA, Josef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 208 s. ISBN 80-7178-205-X
9. MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012, 136 s. ISBN 978-80-262-0198-4.
10. HARMER, Jeremy. How to Teach English: An Introduction to the Practise of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman, 1998. Print ISBN 10: 0582297966 ISBN 13: 9780582297968.
Seznam doporučené literatury
1. DORNEI, Zoltán. Motivational Strategies in the language classroom. New York, United States, United States: Cambridge University Press, 2001. ISBN-13 978-0-511-50056-5.
2. OXFORD, Rebecca. Language Learning Strategies around the World: Cross-Cultural perspectives. US: University of Hawaii Press, 1996. 294 p. ISBN 0-8248-1910-1.
3. BROWN, H. Douglas. Principles of Language Learning and Teaching. 4th ed. New York: Pearson Education, 2000 Print. ISBN-10: 0130178160, ISBN-13: 978-0130178169.
4. HELMS, Wilfried. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. 1. vyd. Praha: Portál, 1996, 103 s. ISBN 80-7178-087-1.
5. HRABAL, Vladimír, MAN, František, PAVELKOVÁ, Isabella. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. upr. vyd. Praha: SPN, 1989, 232 s. ISBN 80-04-23487-9.
6. LANGR, Ladislav. Úloha motivace ve vyučování na základní škole. 1.vyd. Praha: SPN, 1984, 105 s. ISBN 14-198-84.
7. PAVELKOVÁ, Isabella. Motivace žáků k učení: perspektiva orientace žáků a časový faktor v žákově motivaci. 1. vyd. Praha: UK pedagogická fakulta, 2002, 250 s. ISBN 80-7290-092-7.
8. LAKŠOVÁ, Irena, LAKŠA, Josef. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole: cvičení pro rozvoj soustředění a motivace žáků. 1. vyd. Praha: Portál, 1999, 208 s. ISBN 80-7178-205-X
9. MEŠKOVÁ, Marta. Motivace žáků efektivní komunikací. Praha: Portál, 2012, 136 s. ISBN 978-80-262-0198-4.
10. HARMER, Jeremy. How to Teach English: An Introduction to the Practise of English Language Teaching. Harlow: Pearson Longman, 1998. Print ISBN 10: 0582297966 ISBN 13: 9780582297968.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
studentka představila svoji práci a vyjádřila se ke komentářům v posudcích. Studentce se podařilo vysvětlit některé problémy zdůrazněné v posudcích. Ikdyž její vystoupení bylo na velmi dobré úrovni, komise se shodla na hodnocení F, neboť některé problémy ( jazyk, formální a obsahová str.) nebylo možné odstranit