Hlavním cílem práce je zachytit vnímání domova dětských protagonistů a jejich prožitek z jeho ztráty. Předmětem analýzy jsou vybraná díla Charlese Dickense (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). Teoretická část vysvětluje pojmy jako prostor, místo, topofílie, domov či bezdomovectví. Praktická část analyzuje vybraná díla a zachycuje vnímání domova dětskýma očima, a také prožitek jeho ztráty.
Anotace v angličtině
The main concern of the thesis is to depict the perception of home and the experience of loss, by the child protagonist in the selected novels written by Charles Dickens (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). The theoretical part explains terms such as space, place, topophilia, home or homelessness. The practical part analyzes the selected novels and depicts the perception of the home in the childish point of view, and the experience of loss.
Klíčová slova
Charles Dickens, Oliver Twist, David Copperfield, domov, bezdomovectví, topofílie, místo, prostor
Klíčová slova v angličtině
Charles Dickens, Oliver Twist, David Copperfield, home, homelessness, topophilia, place, space
Rozsah průvodní práce
51 s. 85 425 znaků
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem práce je zachytit vnímání domova dětských protagonistů a jejich prožitek z jeho ztráty. Předmětem analýzy jsou vybraná díla Charlese Dickense (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). Teoretická část vysvětluje pojmy jako prostor, místo, topofílie, domov či bezdomovectví. Praktická část analyzuje vybraná díla a zachycuje vnímání domova dětskýma očima, a také prožitek jeho ztráty.
Anotace v angličtině
The main concern of the thesis is to depict the perception of home and the experience of loss, by the child protagonist in the selected novels written by Charles Dickens (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). The theoretical part explains terms such as space, place, topophilia, home or homelessness. The practical part analyzes the selected novels and depicts the perception of the home in the childish point of view, and the experience of loss.
Klíčová slova
Charles Dickens, Oliver Twist, David Copperfield, domov, bezdomovectví, topofílie, místo, prostor
Klíčová slova v angličtině
Charles Dickens, Oliver Twist, David Copperfield, home, homelessness, topophilia, place, space
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci zaměří na vybranou prózu Charlese Dickense (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). Jejím cílem bude prozkoumat zobrazení domova a bezdomovectví. V úvodní části autorka za pomoci vhodně zvolené sekundární literatury poskytne teoretickou oporu pro úvahy o domově, jeho funkci, roli i důsledcích jeho ztráty. Následně provede detailní analýzu těchto motivů ve vybraných dílech Charlese Dickense. Sledovat bude zejména vztah mezi dětskými postavami a domovem, jejich chápání této základní existenční potřeby a reakce na jeho ztrátu. Práci uzavře kapitola, která z dílčích zjištění vyvodí obecnější závěry.
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci zaměří na vybranou prózu Charlese Dickense (Oliver Twist, David Copperfield, Nicholas Nickleby). Jejím cílem bude prozkoumat zobrazení domova a bezdomovectví. V úvodní části autorka za pomoci vhodně zvolené sekundární literatury poskytne teoretickou oporu pro úvahy o domově, jeho funkci, roli i důsledcích jeho ztráty. Následně provede detailní analýzu těchto motivů ve vybraných dílech Charlese Dickense. Sledovat bude zejména vztah mezi dětskými postavami a domovem, jejich chápání této základní existenční potřeby a reakce na jeho ztrátu. Práci uzavře kapitola, která z dílčích zjištění vyvodí obecnější závěry.
Seznam doporučené literatury
Primární zdroje
Dickens, Charles. Oliver Twist. New York: Sterling Publishing Co., 2009.
Dickens, Charles. David Copperfield. New York: Oxford University Press, 2008.
Dickens, Charles. Nicholas Nickleby. London, England: Vintage Classics, 2011.
Sekundární zdroje
Chesterton, G. K. The Victorian Age in Literature. New York: HENRY HOLT AND COMPANY, 2006.
Bachelard, Gaston. Poetika Prostoru. 1st ed. Praha: Malvern. 2009.
James, Louis Dr. The Victorian Novel. Malden, MA: Wiley-Blackwell (an imprint of John Wiley & Sons Ltd), 2005.
Malkovich, Amberyl. Charles Dickens and the Victorian Child: Romanticizing and Socializing the Imperfect Child. London: Routledge, 2012.
Price, Leah. Victorian Reading. In The Cambridge History of Victorian Literature, ed. Kate Flint, 34-55. Cambridge: Cambridge University Press. 2012.
Ward, Adolphus William. Dickens. John Morley ed. New York and London: Harper and brothers publishers, n.d.
Tuan, Yi-fu. Space and place: the perspective of experience. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 2014.
Seznam doporučené literatury
Primární zdroje
Dickens, Charles. Oliver Twist. New York: Sterling Publishing Co., 2009.
Dickens, Charles. David Copperfield. New York: Oxford University Press, 2008.
Dickens, Charles. Nicholas Nickleby. London, England: Vintage Classics, 2011.
Sekundární zdroje
Chesterton, G. K. The Victorian Age in Literature. New York: HENRY HOLT AND COMPANY, 2006.
Bachelard, Gaston. Poetika Prostoru. 1st ed. Praha: Malvern. 2009.
James, Louis Dr. The Victorian Novel. Malden, MA: Wiley-Blackwell (an imprint of John Wiley & Sons Ltd), 2005.
Malkovich, Amberyl. Charles Dickens and the Victorian Child: Romanticizing and Socializing the Imperfect Child. London: Routledge, 2012.
Price, Leah. Victorian Reading. In The Cambridge History of Victorian Literature, ed. Kate Flint, 34-55. Cambridge: Cambridge University Press. 2012.
Ward, Adolphus William. Dickens. John Morley ed. New York and London: Harper and brothers publishers, n.d.
Tuan, Yi-fu. Space and place: the perspective of experience. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, 2014.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila téma a závěry své práce. Hodnotící komise ocenila interpretační schopnosti autorky práce, nicméně vytknula místy rozvláčnost a obecnosst textu. Rovněž po jazykové str. je práce na hraně obhajitelnosti. Odpovědi během diskuze byly uspokojivé, komise se tedy dohodla, že studentce udělí dle hodnocení v posudcích známku E.