Bakalářská práce je zaměřena na Využití volného času dětí v úplných a neúplných rodinách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá dvěma klíčovými oblastmi, rodinou a volným časem. Pro orientaci je provedena charakteristika typů rodin ve vztahu k využití volného času. Druhou klíčovou oblastí je volný čas, který může být vymezen různými způsoby. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, zaměřeného na způsoby využití volného času u rozdílných typů rodin, provedeného u žáků druhého stupně základních škol. Cílem práce bude zjištění, zda se liší využití volného času u dětí z rodin úplných a u dětí z rodin neúplných.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on Use of leisure time of children in two-parent and single-parent families. This thesis is divided into two parts, the theoretical and practical part. The theoretical part is focused on two key areas - family and leisure time. For better orientation is made a characteristic of family types in relation to the use of leisure time. Second key area is leisure time, which can be defined in different ways. Simultaneously in this part we can find examples of centers where can children spend their leisure time. The practical part summarizes the results of questionnaire investigation which is focused on the ways of using leisure time in different types of families. This investigation will be carried out among students of primary schools. The goal of this thesis will be to find out, if there is difference in use of leisure time in complete families and incomplete families.
Klíčová slova
Úplná rodina, neúplná rodina, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Two-parent family, single-parent family, free time
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na Využití volného času dětí v úplných a neúplných rodinách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá dvěma klíčovými oblastmi, rodinou a volným časem. Pro orientaci je provedena charakteristika typů rodin ve vztahu k využití volného času. Druhou klíčovou oblastí je volný čas, který může být vymezen různými způsoby. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, zaměřeného na způsoby využití volného času u rozdílných typů rodin, provedeného u žáků druhého stupně základních škol. Cílem práce bude zjištění, zda se liší využití volného času u dětí z rodin úplných a u dětí z rodin neúplných.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on Use of leisure time of children in two-parent and single-parent families. This thesis is divided into two parts, the theoretical and practical part. The theoretical part is focused on two key areas - family and leisure time. For better orientation is made a characteristic of family types in relation to the use of leisure time. Second key area is leisure time, which can be defined in different ways. Simultaneously in this part we can find examples of centers where can children spend their leisure time. The practical part summarizes the results of questionnaire investigation which is focused on the ways of using leisure time in different types of families. This investigation will be carried out among students of primary schools. The goal of this thesis will be to find out, if there is difference in use of leisure time in complete families and incomplete families.
Klíčová slova
Úplná rodina, neúplná rodina, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Two-parent family, single-parent family, free time
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je zaměřena na Využití volného času dětí v úplných a neúplných rodinách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá dvěma klíčovými oblastmi, rodinou a volným časem. Pro orientaci je provedena charakteristika typů rodin ve vztahu k využití volného času. Druhou klíčovou oblastí je volný čas, který může být vymezen různými způsoby. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, zaměřeného na způsoby využití volného času u rozdílných typů rodin, provedeného u žáků druhého stupně základních škol a studentů středních škol. Cílem práce bude zjištění, zda se liší využití volného času u dětí z rodin úplných a u dětí z rodin neúplných.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce je zaměřena na Využití volného času dětí v úplných a neúplných rodinách. Práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se zabývá dvěma klíčovými oblastmi, rodinou a volným časem. Pro orientaci je provedena charakteristika typů rodin ve vztahu k využití volného času. Druhou klíčovou oblastí je volný čas, který může být vymezen různými způsoby. Praktická část shrnuje výsledky dotazníkového šetření, zaměřeného na způsoby využití volného času u rozdílných typů rodin, provedeného u žáků druhého stupně základních škol a studentů středních škol. Cílem práce bude zjištění, zda se liší využití volného času u dětí z rodin úplných a u dětí z rodin neúplných.
Seznam doporučené literatury
CHAPMAN, Gary., PELLICANE, Arlene. Vztahy v digitálním světě. Praha: Návrat domů, 2016. 198s. ISBN 978-80-7255-358-7.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 176s. ISBN 80-7178-927-5
MATOUŠEK, O. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994. 98s.
ISBN 80-85282-83-6
PÁVKOVÁ, et. al.: Pedagogika volného času. 1.vydání. Praha: Portál, 2009.
ISBN 80-7178-295-5
ŠPAŇHELOVÁ, I. Komunikace mezi rodičem a dítětem. 1.vydání. Praha: Grada, 2009. 104s.
ISBN 978-80-247-2698-4
Seznam doporučené literatury
CHAPMAN, Gary., PELLICANE, Arlene. Vztahy v digitálním světě. Praha: Návrat domů, 2016. 198s. ISBN 978-80-7255-358-7.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 176s. ISBN 80-7178-927-5
MATOUŠEK, O. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994. 98s.
ISBN 80-85282-83-6
PÁVKOVÁ, et. al.: Pedagogika volného času. 1.vydání. Praha: Portál, 2009.
ISBN 80-7178-295-5
ŠPAŇHELOVÁ, I. Komunikace mezi rodičem a dítětem. 1.vydání. Praha: Grada, 2009. 104s.
ISBN 978-80-247-2698-4
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přistoupila k obhajobě řádně připravena. V průběhu obhajoby prokazovala orientaci a zájem o dané téma. Odpověděla na položené otázky od členů komise a z posudků.